Gjest Ulvinnen Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 ''Mange sentralstøvsugere har en av/på knapp på slangen. Veldig greit når man støvsuger, å kunne slå den av når man skal plukke opp noe fra gulvet f.eks.'' Ja, det hadde vært kjekt... Når man skal snakke med noen, og istedet for må "fettsuge" seg for å høre hva den andre sier :-) ''Ja, det hadde vært kjekt... Når man skal snakke med noen, og istedet for må "fettsuge" seg for å høre hva den andre sier :-)'' LOL! Skal si du har funnet en praktisk måte å løse problemet midlertid på! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Vi var enige om at den dagen vi kjøpte oss hus, skulle vi også kjøpe oss hjelp til husvask. Som sagt så gjort - etter 10,5 år fikk vi "drømmene" oppfylt. Det at vi må rydde før vasking er bare en fordel, vi kan ikke sluntre unna. Anbefales...!! Enig! 0 Siter
Axcia Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Jeg vasker klær hver gang det er nok til ei full maskin i skittentøyskorga, og henger det opp når det er ferdig. Støvsuge gjør jeg etter jobb, og kanskje to-tre ganger i uka. Vasker ikke gulvet så ofte, men pleier å blande grønnsåpevann i ei tom sprayflaske, spraye på gulvet og moppe. Da er det nystøvsuget, og lukter rent. Flekker fjerner jeg med en gang, og vi setter inn i oppvaskmaskina hver gang vi har brukt noe som skal vaskes der. Det er bedre å ta et lite femminutt om dagen til rydding, enn skippertaksmetoden en gang i blant som tar timesvis å gjennomføre... Trappvask er gjort på tre-fire minutter, bare man kommer i gang. Her i huset er det bare jeg som gjør det, så jeg må ha det sånn for at det i det hele tatt skal bli gjort. Jeg liker å ha det rent og ryddig rundt meg, og aksepterer ikke at barna slenger fra seg klær noen steder - selv om de går rett ut av klærne sine og lover å ta det "etterpå" bestandig. Da slenger jeg det heller i vaskemaskina med en gang... Apropos vaskemaskin... den tok natta i går. Supert... ''Apropos vaskemaskin... den tok natta i går. Supert...'' Du har sjekka både vanninntak (kan fryse), og avløp, jah..? 0 Siter
Line Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 ''Apropos vaskemaskin... den tok natta i går. Supert...'' Du har sjekka både vanninntak (kan fryse), og avløp, jah..? Jada, nå er alt sjekket. Den durer bare fremdeles når jeg prøver å skru den på, og den tar ikke inn vann. Fikk hjelp til å prøve å finne ut av den, men det er vel like greit å ikke koste på min ti år gamle Miele-maskin noe ekstra nå... Vil ha ny Miele vaskemaskin med god kleskapasitet og ståldør - og med et 40-minuttersprogram, finvask, ullvask på ulike grader og... nå er jeg blitt så kresen at det skal nå jaggu ta litt tid å finne ei ny ei... Godt man har Mastercard... *sukk*. 0 Siter
blanke ark Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Jada, nå er alt sjekket. Den durer bare fremdeles når jeg prøver å skru den på, og den tar ikke inn vann. Fikk hjelp til å prøve å finne ut av den, men det er vel like greit å ikke koste på min ti år gamle Miele-maskin noe ekstra nå... Vil ha ny Miele vaskemaskin med god kleskapasitet og ståldør - og med et 40-minuttersprogram, finvask, ullvask på ulike grader og... nå er jeg blitt så kresen at det skal nå jaggu ta litt tid å finne ei ny ei... Godt man har Mastercard... *sukk*. I disse frosttider: Det kan ikke være vannet i tilførselsrøret til maskinen som har frosset? Det skjedde med oppvaskmaskinen vår en gang, og vi oppdaga det ikke før vi hadde kjøpt ny... 0 Siter
Line Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 I disse frosttider: Det kan ikke være vannet i tilførselsrøret til maskinen som har frosset? Det skjedde med oppvaskmaskinen vår en gang, og vi oppdaga det ikke før vi hadde kjøpt ny... Uhm... hvordan får man sjekket det da? 0 Siter
blanke ark Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 I disse frosttider: Det kan ikke være vannet i tilførselsrøret til maskinen som har frosset? Det skjedde med oppvaskmaskinen vår en gang, og vi oppdaga det ikke før vi hadde kjøpt ny... Sorry - så litt seint at det var det svaret du allerede hadde fått. Det er kanskje ikke sånt man har mest lyst til å dra kortet for i januar, men må man, så må man. 0 Siter
Line Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Sorry - så litt seint at det var det svaret du allerede hadde fått. Det er kanskje ikke sånt man har mest lyst til å dra kortet for i januar, men må man, så må man. Hehe... det var vel ikke helt samme svaret heller... det er ikke frosset noe vann andre steder i huset (bor i tomannsbolig), og hele huset er ganske varmt akkurat nå. Det er ingen lekkasje på maskina, og det er heller ikke vann på vannoppsamleren under maskina, som er der i tilfelle lekkasje. Hvordan får man evt. sjekket selve røret som tilfører vann til maskina da? Er det det samme som røret der vannet går ut og ned i avløpet? Herregud så dårlig jeg er til å ordlegge meg i dag... tror jeg stikker på Stage Dolls-konsert i steden, og tenker vaskemaskin i morra! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Ja, det har sikkert vært en utvikling på sentralstøvsugere og ) Har bare erfaring med denne ene, og den fikk vi for 15 år sida eller noe. Da var det ingen av og på knapp ) Da skjønner jeg det kunne bli litt problematisk ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.