Gå til innhold

Please, vask ungene deres.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg innom SFO og hentet nick jr. Han og kompisene holdt til inne på et av lekerommene, et rom på ca 20 kvm. De hadde lukket døra for å få være i fred.

Den stanken av sure føtter (og jeg vet ikke hva) som slo imot meg da jeg åpnet døra er nesten ikke til å beskrive. Den var nesten brekningsverdig.

Ærlig talt, er dere ikke flaue over å sende stinkende barn til skolen? Nei, å vaske ungene èn gang i uka er ikke nok. Greit, de svetter ikke som voksne, men de svetter bl.a. på beina, i skrittet og i hodebunnen. Dere har ingen unnskyldning for å ha en dårligere hygiene på ungene enn det dere har på dere selv.

Er dere selv noen møkkaklumper når dere går på jobb?

Jeg _vet_ at dette ikke gjelder alle, men fy faen for noen griser enkelte av dere er!

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

7

• morsan

6

• Mrs. Wallace

4

• hidi, the scorpion

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nå som både unger og voksne er pakket inn i mye klær, erd et ikke rart det blir litt tett lukt, og sure tær.

Men unger, og voksne bør vaske seg hver morgen. Fra topp til tå.

:0)

Skrevet

Nå som både unger og voksne er pakket inn i mye klær, erd et ikke rart det blir litt tett lukt, og sure tær.

Men unger, og voksne bør vaske seg hver morgen. Fra topp til tå.

Det var så kaldt i går at de knapt nok var utenfor skoledøra. Rene føtter og sokker stinker ikke, det kan lukte litt lett når skoene tas av,men det varer ikke.

Jeg er enig, en daglig dusj bør være normalen. Ikke er det noe jobb heller, 6-7 åringer kan fint dusje selv.

Skrevet

Du tror ikke stanken hadde noe med f.eks. vått ulltøy å gjøre?

Mange varme plagg får en - eh - interessant lukt når de blir litt fuktige. F.eks. sokker av "moderne" blandingsmateriale. Da hjelper det ikke om foten var ren for få timer siden.

Gjest firepile
Skrevet

For å holde på varmen nå i kulda skal man ikke vaske seg/dusje hver dag.

Lars Monsen: "- Unngå å dusje hver dag. Da beholder man et lite skittlag på kroppen som utgjør en stor forskjell når det gjelder å holde på varmen. Da er det ikke så kaldt å gå ut i bilen om morran".

http://www.yr.no/nyheter/1.6933648

Skrevet

Det var så kaldt i går at de knapt nok var utenfor skoledøra. Rene føtter og sokker stinker ikke, det kan lukte litt lett når skoene tas av,men det varer ikke.

Jeg er enig, en daglig dusj bør være normalen. Ikke er det noe jobb heller, 6-7 åringer kan fint dusje selv.

Jeg tror ikke det er sunt for verken hud eller hår å dusje hver dag. Men man kan vaske seg.

Skrevet

Skriver under på den der. Hadde en guttunge på besøk hos mine barn en gang, det stinket tåfis i hele rommet til ungene etterpå.

Skrevet

For å holde på varmen nå i kulda skal man ikke vaske seg/dusje hver dag.

Lars Monsen: "- Unngå å dusje hver dag. Da beholder man et lite skittlag på kroppen som utgjør en stor forskjell når det gjelder å holde på varmen. Da er det ikke så kaldt å gå ut i bilen om morran".

http://www.yr.no/nyheter/1.6933648

Vet ikke om det der også er din mening, eller om du bare refererer til dette.

Dette blir noe annet. Man bør vaske strategiske steder før det stinker uansett!

Skrevet

Du tror ikke stanken hadde noe med f.eks. vått ulltøy å gjøre?

Mange varme plagg får en - eh - interessant lukt når de blir litt fuktige. F.eks. sokker av "moderne" blandingsmateriale. Da hjelper det ikke om foten var ren for få timer siden.

Det der kan stemme, våt ull lukter ikke bra.

Skrevet

Mine dusjer annenhver dag om vinteren, ansiktet vaskes selvfølgelig hver dag både morgen og kveld uansett. Resten av året og spesielt om sommeren, dusjer de hver eneste dag. Lover deg at mine barn aldri har stinket, fysj og føy!

Skrevet

Såvidt jeg husker fra tidligere er cherroxer kriminelle til å generere stank. Vi har aldri hatt cherroxer, men det er det jo voldsomt mange andre med småbarn som har.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

He he, det er pussig hvor godt kjent man blir med andre dolere. Da jeg så dette innlegget på 100 nyeste, var jeg ikke i tvil om at det var "nick" som hadde skrevet det.

Bra at du vasker barnet ditt. Mine er så store at de vasker seg selv:-)

Skrevet

Såvidt jeg husker fra tidligere er cherroxer kriminelle til å generere stank. Vi har aldri hatt cherroxer, men det er det jo voldsomt mange andre med småbarn som har.

Mine har brukt og bruker cherroxer, har aldri opplevd stank fra dem. Hadde jeg opplevd stank fra dem, hadde jeg kjørt dem en runde i vaskemaskinen, for de kan jo vaskes.

Cherroxer er jo gummisko da, så ikke rart at de er tette og kan lukte.

hidi, the scorpion
Skrevet

Kanskje de bare lytter til Monsen;

''- Unngå å dusje hver dag. Da beholder man et lite skittlag på kroppen som utgjør en stor forskjell når det gjelder å holde på varmen. Da er det ikke så kaldt å gå ut i bilen om morran, sier friluftsguruen.''

LOL

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Dusjer til jul og påske. Alt annet er oppskrytt og heilt unødvendig.

Skrevet

Dusjer til jul og påske. Alt annet er oppskrytt og heilt unødvendig.

hi hi ;-)

Skrevet

Min 10-åring dusjer ikke hver dag. Så lenge ho ikke har lyst til det ser jeg ingen grunn til å tvinge henne. Dusjing hver dag det er trening holder lenge. Da blir huden mye sunnere også!

Skrevet

Jeg husker godt at du hadde et lignende innlegg for en tid siden. Dengang angående barn som kom "skitne/stinkene" i barnehagen ifølge en samtale du hadde hatt med en barnehage ansatt.

Du har såvidt jeg husker, også hatt andre innlegg, og deltatt i andre diskusjoner her inne som handler om hygiene.

Og utifra hva du har skrevet, så kan jeg ikke annet enn å oppfatte deg som over gjennomsnittet opptatt av dette - nesten litt fanatisk.

For folk flest, også barn, som er i "normal" aktivitet, burde det være totalt unødvendig å dusje HVER eneste dag.

Det bør heller ikke være nødvendig å vaske alle klær etter en dags bruk, sålenge man skifter illeluktende sokker, og evt annet undertøy.

Lukten av en flere mennesker, særlig i et innestengt rom, kan bli ganske "klam" selvom hvert enkelt menneske i seg selv ikke lukter vondt.

Tilfellet du beskriver, er jo et ganske typisk eksempel på dette synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...