Gå til innhold

Please, vask ungene deres.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bruker aldri våtservietter hvis et barn kun har tisset i bleien sin. Da bytter vi kun bleien. Men når barnet har avføring, og det er svært ofte løse avføringer, da bruker vi våtservietter eller papirservietter som bløtes i vann hvis foreldrene sender med dette. (valgfritt fra foreldres sin side). Det er ikke hygienisk nok å bruke vaskekluter hos en barnehage. Man må jo vaske disse på 90 grader hvis det skal være ok for neste barn. Og dette funker ikke i barnehagene og behandle slike vasker i tillegg til andre vasker av håndklær og kjøkkenkluter.

Vil du betale ekstra for klutevask hvis vi sendte tøyet til renseriet slik som gjøres på offentlige institusjoner?

Ellers må gjerne foreldre også sende med sine egne kluter og vi skulle gjerne ha brukt disse og sendt dem tilbake hver dag..er det bedre for folk tror du?

Så vi står gjerne tilbake med våtservietter og serviettpapir som du sikkert forstår er det mest hensiktsmessige for de aller fleste foreldre i samfunnet vårt.

Når jeg mener hygiene på underlivet, så er det litt dusjing eller vasking med klut hver kveld eller om morgenen hvis det passer bedre for familien. Men det trenger ikke være såpe! Vann får greit bort gammel tisselukt uansett og såpen kan spares til hovedvasken man tar en til to ganger i uka. Vann uten såpe tåler alle!

Hæ, jeg har tre unger og alle har da blitt vasket med klut i barnehagen. Hvorfor kan ikke barnehagen vaske kluter på 90 grader? Har de egne vaskemaskiner som kun vasker på 40 og 60 grader?

Jeg spør ikke for å være ekkel altså, jeg spør fordi jeg lurer.

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

7

• morsan

6

• Mrs. Wallace

4

• hidi, the scorpion

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Niccola
Skrevet

''Det er ikke hygienisk nok å bruke vaskekluter hos en barnehage. Man må jo vaske disse på 90 grader hvis det skal være ok for neste barn. Og dette funker ikke i barnehagene og behandle slike vasker i tillegg til andre vasker av håndklær og kjøkkenkluter.''

Liberos papirvaskekluter (el annet merke) må da være 1000 ganger bedre enn våtservietter? Vår bhg brukte slike kluter da vi hadde bhg-barn, og dette sendte ikke foreldrene med.

Jeg har bare brukt dopapir til å vaske mine med. Fuktet med vann og olje, de har aldri vært såre. Men etter én omgang litt løs mage i bhg kunne de ha rumpa full av røde blemmer etter våtserviettene.

Jeg sendte med dopapir i bhg, men forstår om det ble ekstra jobb for dem, så investerte i Asans svindyre våtservietter også. Men iblant ble det brukt andre barns våtservietter, og da kunne resultatet altså bli slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...