Gå til innhold

Angst for å kjøre bil - hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lukeparkert der jeg ikke har det minste valg, jeg hører min egen puls, jeg ser sikkert ut som et vilt dyr der jeg sitter å hiver på rattet! Når jeg omsider får bilen på plass, er jeg så skjelven at det er vanskelig å låse bilen.

Jeg kan ikke annet enn humre å le av meg selv her jeg sitter, men kan love at jeg ikke har særlig humor neste gang jeg skal ut å parkere! Jepp, løsningen er å trene, min mann skal til livs om han vil eller ei. Når det er så hemmende som dette, vet jeg jo at det eneste jeg kan gjøre er å trene. Dessuten, tror jammen jeg føler meg litt bedre bare ved å lese at så mange er i samme situasjon ;o)

Ute i å kjørte bil i jobbsammenheng i dag, bare en svipptur. Jeg begynte å grue meg i går, vi har så grusom trang parkering utenfor! Jeg satt som en katt på kontoret å fulgte med på at biler kjørte ut i morres, så snart det var ledig rundt den lille firmabilen, skjøt jeg fart og svingte avgårde. Fullfart, slik at det ikke var biler tilbake når jeg skulle parkere igjen.

Er det mulig? Godt voksen som jeg er, snakk om selvtillitt!

Uff, jeg skjønner alvoret i det, men jeg måtte humre for meg selv da jeg leste dette :-) synes jeg ser det for meg :-)

Kanskje vi skulle arrangert et "lukket" parkeringskurs for dolere, siden vi er flere? Jeg og elsker å kjøre bil og har lagt MANGE mil bak meg-men å lukeparkere?! Det snakker vi ikke så høyt om *host*!

*s*

Men fra spøk til alvor-dette tror jeg som sagt du får til. Du får hive deg uti det med en gang, ikke noe å vente med :-) ta med deg gubben på et kjøpesenter eller lignende, og start der i kveld? og vi tar gjerne i mot en oppdatering! :-)

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• Katt-ja

6

• Helmi

4

• mariaflyfly

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Synes det er ufattelig sjelden (jeg bor ikke i Oslo - eller en stor by i det hele tatt, da) at lukeparkering trengs...

Jeg fikk et godt tips en gang - om en likevel MÅ lukeparkere, still deg et sted der det er vindu - da ser du hvor du har bilen.

Gjest Sykklisten
Skrevet

Parkere mellom to biler, altså med de andre bilenes sider på hver side av din bil, heter vel ikke lukeparkering? Denne typen parkering har jeg ikke noe problem med - og sånn parkerer man jo det meste av tiden.

Det jeg forbinder med ordet lukeparkering er langsetter en vei, med en bil bak og en bil foran. Det er kronglete (hvis det er litt trangt) - om man ikke har trengt å lære seg det ;-)

Gynk, sier litt om hvor jeg "står" hen i forholdet til parkering... Parkere med bil foran og bak, nei da hadde jeg sikkert kjørt hjem igjen og følt meg alldeles mislykket. For meg er det utfordring nok å å snike meg inn mellom to biler!

Jeg må gjøre noe, det ser jeg jo stjerneklart!

Skrevet

Parkere mellom to biler, altså med de andre bilenes sider på hver side av din bil, heter vel ikke lukeparkering? Denne typen parkering har jeg ikke noe problem med - og sånn parkerer man jo det meste av tiden.

Det jeg forbinder med ordet lukeparkering er langsetter en vei, med en bil bak og en bil foran. Det er kronglete (hvis det er litt trangt) - om man ikke har trengt å lære seg det ;-)

Det er det siste som er lukeparkering, ja :-)

Skrevet

Gynk, sier litt om hvor jeg "står" hen i forholdet til parkering... Parkere med bil foran og bak, nei da hadde jeg sikkert kjørt hjem igjen og følt meg alldeles mislykket. For meg er det utfordring nok å å snike meg inn mellom to biler!

''For meg er det utfordring nok å å snike meg inn mellom to biler!

''

Hva om du spanderte på deg en kjøretime eller to? Kanskje ville det hjelpe både på trygghetsfølelsen og selvtilliten om du fikk noen til guide deg gjennom det du synes er vanskelig? :)

Skrevet

Ja, om du har trøbbel med vanlig parkering (med sidene mot de andre bilene) er jeg redd du MÅ øve deg... Opprinnelig tenkte jeg (om ditt innlegg) at man klarer seg jo relativt greit uten lukeparkering....men med din "definisjon" (jeg innbiller meg at jeg har rett med definisjonen...) ser jeg at jeg ikke kan oppmuntre deg med det...

Finn en parkeringsplass etter stengetid, øv deg masse der (selv om man vel ikke ser strekene nå med snø over, kanskje du må vente litt...) Et kjøpesenter der det står trillevogner utenfor - og så sette trillevogner istedetfor andre biler - REMA kanskje? De er jo også åpne lenge om kvelden...i tilfelle vognene låses om natten...

Gjest Elextra
Skrevet

Uff, jeg skjønner alvoret i det, men jeg måtte humre for meg selv da jeg leste dette :-) synes jeg ser det for meg :-)

Kanskje vi skulle arrangert et "lukket" parkeringskurs for dolere, siden vi er flere? Jeg og elsker å kjøre bil og har lagt MANGE mil bak meg-men å lukeparkere?! Det snakker vi ikke så høyt om *host*!

*s*

Men fra spøk til alvor-dette tror jeg som sagt du får til. Du får hive deg uti det med en gang, ikke noe å vente med :-) ta med deg gubben på et kjøpesenter eller lignende, og start der i kveld? og vi tar gjerne i mot en oppdatering! :-)

Trodde det var en myte at damer ikke kunne lukeparkere, jeg, men det må jeg visst revurdere! :-).

Selv er jeg en racer på lukeparkering, i hvertfall i min egen lille bil. Familien har også en større bil, som jeg ikke kjører så ofte i byen, og den synes jeg det er verre med (men det går det også).

Skrevet

''For meg er det utfordring nok å å snike meg inn mellom to biler!

''

Hva om du spanderte på deg en kjøretime eller to? Kanskje ville det hjelpe både på trygghetsfølelsen og selvtilliten om du fikk noen til guide deg gjennom det du synes er vanskelig? :)

Så man kan det altså, ta et par timer "bare" for å lære seg det?

Må lære meg å rygge med henger, tar den per i dag av og på... *flau* ;-)

Skrevet

Trodde det var en myte at damer ikke kunne lukeparkere, jeg, men det må jeg visst revurdere! :-).

Selv er jeg en racer på lukeparkering, i hvertfall i min egen lille bil. Familien har også en større bil, som jeg ikke kjører så ofte i byen, og den synes jeg det er verre med (men det går det også).

Ja, jeg er ikke god på det,- men har aldri hatt stort behov for det - kunne kanskje hatt bruk for det et par ganger i året, liksom. Da blir motivasjonen til å lære seg det skikkelig borte (jeg kan det jo sånn cirka, da) - og treningsgrunnlaget blir også tynt :-)

Ellers tror jeg at jeg kjører godt - uten uhell i godt over 20 år - med masse kjøring...

*banker i bordet*

Skrevet

Jeg har aldri kjørt med tilhenger, jeg. Men det er vel en treningssak det også. :)

Skrevet

:-)

Skrevet

''Må lære meg å rygge med henger, tar den per i dag av og på... *flau* ;-)''

Ikke være flau over det - jeg har aldri kjørt med henger en gang (har aldri hatt behov), og har da hørt om flere som har trøbbel med rygging med henger.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg er ikke god på det,- men har aldri hatt stort behov for det - kunne kanskje hatt bruk for det et par ganger i året, liksom. Da blir motivasjonen til å lære seg det skikkelig borte (jeg kan det jo sånn cirka, da) - og treningsgrunnlaget blir også tynt :-)

Ellers tror jeg at jeg kjører godt - uten uhell i godt over 20 år - med masse kjøring...

*banker i bordet*

Ikke så sjelden har jeg ærender rundt i byen (Oslo), og det hadde vært umulig med bil om jeg overhodet ikke kunne lukeparkere. Med mindre jeg skulle basere meg på å finne et parkeringshus et stykke unna, men det blir jo tungvint.

Gjest Sykklisten
Skrevet

Ja, om du har trøbbel med vanlig parkering (med sidene mot de andre bilene) er jeg redd du MÅ øve deg... Opprinnelig tenkte jeg (om ditt innlegg) at man klarer seg jo relativt greit uten lukeparkering....men med din "definisjon" (jeg innbiller meg at jeg har rett med definisjonen...) ser jeg at jeg ikke kan oppmuntre deg med det...

Finn en parkeringsplass etter stengetid, øv deg masse der (selv om man vel ikke ser strekene nå med snø over, kanskje du må vente litt...) Et kjøpesenter der det står trillevogner utenfor - og så sette trillevogner istedetfor andre biler - REMA kanskje? De er jo også åpne lenge om kvelden...i tilfelle vognene låses om natten...

For mange år siden tok jeg mannen min med på en romantisk kjøretur etter mørkets frembrudd. Vi fant en stor ledig parkeringsplass utenfor et senter, satte igang å øve på parkering og svingte frem og tilbake med stor iver. Dette gikk jo kjempefint, helt til Securitasvakter kom løpende og lurte på om vi hadde drukket!

Herlig....

Gjest Elextra
Skrevet

Ikke være flau over det - jeg har aldri kjørt med henger en gang (har aldri hatt behov), og har da hørt om flere som har trøbbel med rygging med henger.

Kan heller ikke rygge med henger, men har bare så vidt forsøkt.

Skrevet

Jeg har aldri kjørt med tilhenger, jeg. Men det er vel en treningssak det også. :)

Lett å kjøre med henger (synes jeg), men å rygge er et mareritt, for hengeren snur seg alle veier jo mer panikk en får,he he

Skrevet

*puster lettet ut* :-)

Skrevet

For mange år siden tok jeg mannen min med på en romantisk kjøretur etter mørkets frembrudd. Vi fant en stor ledig parkeringsplass utenfor et senter, satte igang å øve på parkering og svingte frem og tilbake med stor iver. Dette gikk jo kjempefint, helt til Securitasvakter kom løpende og lurte på om vi hadde drukket!

Herlig....

*lol*

Skrevet

Herlig....

Neste gang, skaff deg en L bakpå bilen og lat som du øvelseskjører (uten sertfikat) - da vil de fleste skjønne hva dere driver med ;-) Det er jo noe de fleste som skal øve gjør på store parkeringsplasser i stille perioder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...