Gå til innhold

Angst for å kjøre bil - hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så man kan det altså, ta et par timer "bare" for å lære seg det?

Må lære meg å rygge med henger, tar den per i dag av og på... *flau* ;-)

''Må lære meg å rygge med henger, tar den per i dag av og på... *flau* ;-)''

Jeg kjører ikke med henger engang.

Men synes det er innmari sexy når kjæresten rygger med henger. *Primitiv* ;o)

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• Katt-ja

6

• Helmi

4

• mariaflyfly

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Det fins ikke en "kjøresimulator" eller bilspill av noe slag, som kan gi deg litt realistisk øvelse? Kanskje gjennom en kjøreskole eller Trygg Trafikk?

Skrevet

Dette var faktisk en veldig ok tråd å lese - det er tydeligvis mange som strever med akkurat dette!

Jeg hadde det sånn - helt til livssituasjonen min ble slik at det ikke var noen bønn: den eneste sjåføren i familien var meg. Så da måtte jeg kjøre... Og plutselig var det helt greit, til og med gøy!

Men: hater fortsatt vinterføre. Og lukeparkering: skjer ikke!

Så, som de andre sier her, det eneste som hjelper, er å kjøre og kjøre :) Når du blir mer sikker bak rattet, vil angsten før kjøreturene avta og etterhvert vil du finne kjøregleden. Jeg lover! Jeg var den verste pinglen til å kjøre - og nå kjører jeg laaange turer uten å tenke noe mere over det.

Lykke til!

Skrevet

For mange år siden tok jeg mannen min med på en romantisk kjøretur etter mørkets frembrudd. Vi fant en stor ledig parkeringsplass utenfor et senter, satte igang å øve på parkering og svingte frem og tilbake med stor iver. Dette gikk jo kjempefint, helt til Securitasvakter kom løpende og lurte på om vi hadde drukket!

Herlig....

*knegg*

Skrevet

:-)

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg har løst problemet ved at jeg aldri har tatt lappen. Klarer meg fint meg sykkel, og funker ikke det har mannen lappen, og liker og kjøre. Ellers har jeg vært alene med fire barn uten lappen, og det går fint. Ting tar bare "litt" lenger tid da.

Skrevet

He, he, jeg er kjempeimponert når mannen min lukeparkerer eller rygger inn på en trang plass - skryter rett som det er når jeg sitter på at "dette var bra, så flink du er!" eller noe i den duren.

Det er sånt jeg aldri gjør med familiebilen, men kan hende en sjelden gang med min egen lille bil :-)

Skrevet

Jeg har løst problemet ved at jeg aldri har tatt lappen. Klarer meg fint meg sykkel, og funker ikke det har mannen lappen, og liker og kjøre. Ellers har jeg vært alene med fire barn uten lappen, og det går fint. Ting tar bare "litt" lenger tid da.

'' Ellers har jeg vært alene med fire barn uten lappen, og det går fint'' Kommer jo veldig mye an på hvilke avstander det snakkes om :) Da jeg hadde barnehagebarn, hadde vi 10km til barnehagen...

Gjest majas mamma
Skrevet

'' Ellers har jeg vært alene med fire barn uten lappen, og det går fint'' Kommer jo veldig mye an på hvilke avstander det snakkes om :) Da jeg hadde barnehagebarn, hadde vi 10km til barnehagen...

Vel, må innrømme at jeg har vært flink til å bruke offentlig transportmidler der det har gått. Men hadde en helgejobb hvor det ikke gikk buss, så da syklet jeg. 1 mil, hver vei, sommer og vinter.

Skrevet

Vel, må innrømme at jeg har vært flink til å bruke offentlig transportmidler der det har gått. Men hadde en helgejobb hvor det ikke gikk buss, så da syklet jeg. 1 mil, hver vei, sommer og vinter.

Altså...nå tenkte jeg spesielt på transport av barn. Det finnes mange steder her i landet der offentlig kommunikasjon er fraværende og der privat bil er en nødvendighet hvis du har barn som skal både hit og dit :)

Gjest majas mamma
Skrevet

Altså...nå tenkte jeg spesielt på transport av barn. Det finnes mange steder her i landet der offentlig kommunikasjon er fraværende og der privat bil er en nødvendighet hvis du har barn som skal både hit og dit :)

barnesete på sykkel. Går helt fint. Men har man ikke bil og er innstilt på at man ikke skal ha bil bosetter man seg jo ikke inne på de mest utilgjengelige stedene.

Skrevet

Det hadde aldri gått hos oss i alle fall.

For at barna skal få være med på fritidsaktiviteter, er vi avhengig av bil, ja, faktisk to biler.

Om en av oss ikke kan, spør vi pent en av besteforeldrene, som heldigvis kan steppe inn.

Med to aktiviteter på én dag og flere mils avstand mellom disse, samt middag og lekser strekker tiden rett og slett ikke til. (Det er ikke samme barn som har to aktiviteter på én dag, altså!)

Skrevet

barnesete på sykkel. Går helt fint. Men har man ikke bil og er innstilt på at man ikke skal ha bil bosetter man seg jo ikke inne på de mest utilgjengelige stedene.

Når man bor slik, så skaffer man seg en bil. Ellers ville det ikke ha vært barnefamilier på landsbygda.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...