Gå til innhold

Hva er viktig å få med i en oppgave om brukermed

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker drahjelp i dag
Skrevet

virkning fra et brukerpersepktiv? (har ingen pasient eller bruker å spørre). Sitter her og klør meg i hodet, og kommer ikke i gang. Skal bare være en kort oppgave på et par sider, med ett forståelig innhold, eventuelt en presentasjon. Har du noen tips, hva som kan være nyttig å få med? bare for å komme i gang. Emnet er jo så stort, står så mye om det i fagbøker og rapporter fra helse og sosialdirektoratet.

Skrevet

Går du vernepleien?

Nei, jeg går ikke vernepleien. Gjør du?

Skrevet

Nei, jeg går ikke vernepleien. Gjør du?

Ja, jeg gjør det. Har bare fordypningen igjen. Hadde hatt noen tips til deg hvis du også gjorde det, for for oss så står brukermedvirkning veldig sentralt gjennom hele studiet (og videre i yrkeslivet, selvfølgelig). Vet ikke hvor dypt du vil inn i temaet, men denne boka her har vært viktig:

http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=Bollingmo%20H%F8ium&p=1&r=1&cid=148101

Skrevet

Ja, jeg gjør det. Har bare fordypningen igjen. Hadde hatt noen tips til deg hvis du også gjorde det, for for oss så står brukermedvirkning veldig sentralt gjennom hele studiet (og videre i yrkeslivet, selvfølgelig). Vet ikke hvor dypt du vil inn i temaet, men denne boka her har vært viktig:

http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=Bollingmo%20H%F8ium&p=1&r=1&cid=148101

Takk for tipset. Skal ikke så veldig dypt inni det. Bare ha en oversikt over hva brukemedvirkning er.

Lykke til med slutten av studiet.

Skrevet

Takk for tipset. Skal ikke så veldig dypt inni det. Bare ha en oversikt over hva brukemedvirkning er.

Lykke til med slutten av studiet.

Takk for det :)

Du kan f.eks ta med hvordan brukermedvirkning på individ- og systemnivå.Rettsikkerhet og saksbehandling, f.eks, det står nedfelt i lovverk. Taushetsplikt kan også nevnes her.

Komme med konkrete eksempler på brukermedvirkning blant brukere med forskjellig funksjonsnivå. Det er ikke alle brukere som har forutsetninger for å bestemme de "store" tingene, men som kanskje har preferanser på noen av de "mindre" tingene.

Bare et par tips, det er masse du kan brodere videre på her. Er altfor omfattende til at jeg vil greie ut om det her :) Lykke til!

Gjest ønsker drahjelp nå
Skrevet

Takk for det :)

Du kan f.eks ta med hvordan brukermedvirkning på individ- og systemnivå.Rettsikkerhet og saksbehandling, f.eks, det står nedfelt i lovverk. Taushetsplikt kan også nevnes her.

Komme med konkrete eksempler på brukermedvirkning blant brukere med forskjellig funksjonsnivå. Det er ikke alle brukere som har forutsetninger for å bestemme de "store" tingene, men som kanskje har preferanser på noen av de "mindre" tingene.

Bare et par tips, det er masse du kan brodere videre på her. Er altfor omfattende til at jeg vil greie ut om det her :) Lykke til!

Tusen takk.....mange tråder å ta tak i (o:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...