Gå til innhold

Hvordan kan jeg fysisk se type harddisk i pc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en mulighet for at jeg kan få hentet ut saker og ting fra en litt klikka disk (eller rettere sagt...jeg tror det er noe software greier, men jeg vil ikke systemgjenopprette før jeg evt. har fått tatt ut alt jeg har lastet ned av musikk og annen multimedia. Så er det slik at det finnes en dings som funker som en "kortleser" for harddisker, men da må det være en SATA-disk. Jeg tror det er det som sitter i den pc'n, men jeg er ikke sikker. Noe litt rotete info på nettet sier meg at den har det, men jeg er ikke sikker. Siden jeg ikke kommer inn i Windows lurer jeg på hvordan jeg evt fysisk kan se hvilken disk-type som sitter der? (jeg har stirra rundt på hele pc'n, så det er sagt. Er en 4-5 år gammel HP w5195

Skrevet

Du får sku opp og sjekke kablingen. Her ser du forskjellen på en IDE- og SATA-kabel: http://www.tipidpc.com/viewtopic.php?tid=200904

Takk for svar :)

Jeg er jaggu litt usikker, for det virker som den discen kan tas ut fra fronten på pc'n (gammel hp pavillion). Kan ikke se kabler, men kontaktpunkter...

Merkelig denne dataverdenen.

Gjest firepile
Skrevet

Takk for svar :)

Jeg er jaggu litt usikker, for det virker som den discen kan tas ut fra fronten på pc'n (gammel hp pavillion). Kan ikke se kabler, men kontaktpunkter...

Merkelig denne dataverdenen.

''Jeg er jaggu litt usikker, for det virker som den discen kan tas ut fra fronten på pc'n (gammel hp pavillion)''

Det er neppe harddisken.

Men hvis det er denne maskinen:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?product=1149370&lc=no&cc=no&dlc=no&submit.y=0&submit.x=0&lang=no&cc=no

har den enten en SATA-stasjon som bruker en smal

datakabel, eller en parallell ATA-stasjon (IDE) som bruker

en bred datakabel.

Lykke til;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...