Gå til innhold

Sykepleier 1

Gjest Nattsykepleieren

Anbefalte innlegg

Gjest Nattsykepleieren
Skrevet

Ser etter jobb som sykepleier i Stavanger og finner bla en stillingsannonse som søker etter "Sykepleier 1" i Stavanger kommune. Noen som vet hva som er forskjellen på "sykepleier 1" og bare "sykepleier"?

Gjest min erfaring
Skrevet

En sykepleier 1 stilling er ofte en form for leder-/ansvarsstilling slik jeg har forstått det.

Det bør jo fremgå av stillingsannonsen hva stillingen går ut på og hvilke kvalifikasjoner som ønskes.

Generelt når jeg har sett enten det har vært sykepleier 1 eller miljøterapeut 1, har det vært ledende stillinger i ulik grad.

Skrevet

Sykepleier 1 får litt mer betalt enn "bare" sykepleier. Der jeg jobbet tidligere, sa de at sykepleier 1 eller hjelpepleier 1 gikk på trynefaktor og evt. spisskompetanse (om man var nødt til å utføre kateterisering, ta blodsukker, sette insulin osv.), sykepleier/hjelpepleier 2 hadde videreutdanning, og sykepleier 3/hjelpepleier 3 hadde spesialisering og mange års erfaring. Om det stemmer helt vet jeg ikke... men det fungerte sånn der jeg var før.

Gjest min erfaring
Skrevet

Sykepleier 1 får litt mer betalt enn "bare" sykepleier. Der jeg jobbet tidligere, sa de at sykepleier 1 eller hjelpepleier 1 gikk på trynefaktor og evt. spisskompetanse (om man var nødt til å utføre kateterisering, ta blodsukker, sette insulin osv.), sykepleier/hjelpepleier 2 hadde videreutdanning, og sykepleier 3/hjelpepleier 3 hadde spesialisering og mange års erfaring. Om det stemmer helt vet jeg ikke... men det fungerte sånn der jeg var før.

Så rart. Det er stikk motsatt av hos meg. Vi har ikke sykepleier 3, men har spl 2. Det er sykepleier 1 som har lederansvaret og sykepleier 2 er neste under sykepleier 1 og så kommer de "vanlige".

når jeg googlet sykeplerer 1 nå, så får jeg opp flere stillingsannonser hvor sykepleier 1 innebærer en ledelses/ansvarsstilling.

Skrevet

Så rart. Det er stikk motsatt av hos meg. Vi har ikke sykepleier 3, men har spl 2. Det er sykepleier 1 som har lederansvaret og sykepleier 2 er neste under sykepleier 1 og så kommer de "vanlige".

når jeg googlet sykeplerer 1 nå, så får jeg opp flere stillingsannonser hvor sykepleier 1 innebærer en ledelses/ansvarsstilling.

Mulig de ikke hadde helt greie på det likevel der jeg jobbet da... men det var noen som påberopte seg "tittelen" hjelpepleier 1 og 2 ja, og jeg fikk forklaringen slik som jeg skrev tidligere.

Jeg skal ikke være påståelig, for all del! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...