Gå til innhold

Hvilken farge liker du IKKE?

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• siameser

5

• Mrs D

2

• fyrlykt

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg kan ikke fordra lime, turkis, lyseblått, babyrosa.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes alle farger kan være vakre i sin rette sammenheng og på riktig materiale.

Farger/materialer jeg ikke liker er f.eks. plast eller syntetiske stoffer i kongeblått, knallrosa eller gulgrønt. Men alle disse fargene kan være f.eks. i grov silke, og alle farger er jo vakre i naturen :-)

peppermyntete
Skrevet

Mulig du har lagt merke til at det ikke kler deg ja :-)

Jeg synes blått er OK, men vil heller ikke ha blå klær. Ellers holder jeg meg unna gult og oransje, og har svært lite rødt og grønt...

*ser for seg det svarte og hvite klesskapet til Niccola*

;-)

Gjest Niccola
Skrevet

*ser for seg det svarte og hvite klesskapet til Niccola*

;-)

He he, Cruella de Ville ;-)

Ilovenewyork
Skrevet

Sennepsgul og en type brun....

Samme her :)

Gjest majas mamma
Skrevet

lilla er den verste fargen jeg vet om, særlig lys lilla.

dattera har nettopp forlangt lilla rom, og fått det. Lys lilla. Det ble faktisk ganske fint, og jenta er i ekstase.

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg liker egentlig alle farger, jeg. Men ikke alle farger til alle ting. Ville f.eks ikke hatt grønne vegger i et rom, men har noen klær i grønne nyanser. Er veldig glad i gult, men har bare en gul t-skjorte. Når det gjelder klær ender jeg ofte opp i noe rødlig/rosa/burgunder/lillafarget siden jeg syns det er fasrger som kler meg. Er også veldig begeistret for de blå og grønne pastellfargene som var så moderne for et par år siden, men kan ikke bruke de fargene for da ser jeg bare syklig blek ut. Brunt er jeg ikke så glad i, men har to brune bukser + mye brune møbler. Det eneste jeg ikke har hverken i klær eller ellers i huset er oransje. Men det betyr ikke at jeg ikke liker den fargen. Har ensvigerinne som bruker mye oransje, og hun formelig "gløder" i den fargen.

Skrevet

Jeg synes alle farger kan være vakre i sin rette sammenheng og på riktig materiale.

Farger/materialer jeg ikke liker er f.eks. plast eller syntetiske stoffer i kongeblått, knallrosa eller gulgrønt. Men alle disse fargene kan være f.eks. i grov silke, og alle farger er jo vakre i naturen :-)

Enig med deg i det - det kommer an på hva det er, materialer etc.

Lurer litt på når folk under her bastant sier at de "ikke liker farge X" om det gjelder uansett sammenheng, slik at de usjer seg dersom de ser andre med slik farge på klærne eller tingene, eller om det bare gjelder dem selv.

Skrevet

dattera har nettopp forlangt lilla rom, og fått det. Lys lilla. Det ble faktisk ganske fint, og jenta er i ekstase.

Søsteren min ville ha et lilla vegg-til-vegg-teppe på rommet sitt på 70-tallet ("alle" hadde vegg-til-vegg-tepper da!), men vår mor nektet plent med begrunnelsen av at det jo var henne (moren) som støvsugde rommet, og at hun ikke orket å se på et så grusomt teppe....;-)

Høres ut som en glimrende mulighet til å innggå avtale med jenta på 8-9 år om å overta ansvaret for støvsuginga selv...;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Lurer litt på når folk under her bastant sier at de "ikke liker farge X" om det gjelder uansett sammenheng, slik at de usjer seg dersom de ser andre med slik farge på klærne eller tingene, eller om det bare gjelder dem selv.

Godt du skjønte hva jeg mente, selv om det manglet et "vakre" i siste linje :-)

Gjest Elextra
Skrevet

I 1985 gikk jeg i 9.klasse og hadde dilla på neongrønt! Husker jeg hadde neongrønn shorts, sko, T-skjorte og u'name it... Bestevenninna mi hadde tilsvarende dilla på knallgult... Se for deg oss to sammen da ;-D

Jeg husker også jeg hadde noe neongrønt på den tiden og syntes det var kult :-)

Skrevet

Godt du skjønte hva jeg mente, selv om det manglet et "vakre" i siste linje :-)

La jeg ikke merke til engang:-)

Under her skrev jeg forresten at jeg ikke har mye i gult, og det var helt bevisst at jeg skrev at jeg ikke har så mye i gult og ikke at jeg ikke liker gult:-) Du nevnte naturen, og knall gule blomster er jo flott, da.

Jeg elsker å kjøpe masse påskeliljer når det er sesong for det, og når løvetannene lyser mot meg fra enhver grøft blir jeg glad:-)

Skrevet

I 1985 gikk jeg i 9.klasse og hadde dilla på neongrønt! Husker jeg hadde neongrønn shorts, sko, T-skjorte og u'name it... Bestevenninna mi hadde tilsvarende dilla på knallgult... Se for deg oss to sammen da ;-D

Haha! Hadde det ikke vært for at jeg gikk i 2.klasse i 1985 hadde jeg nesten lurt på om jeg var den venninna di. Jeg hadde en knallgul periode i ungdommen, og bestevenninna mi elsket turkis. ;p

Nå skjuler jeg den gule siden litt bedre, men den kommer enda ut ved visse anledninger...

Skrevet

Jeg husker også jeg hadde noe neongrønt på den tiden og syntes det var kult :-)

Tror ikke jeg var helt alene om den fargen, nei ;-)

Skrevet

Haha! Hadde det ikke vært for at jeg gikk i 2.klasse i 1985 hadde jeg nesten lurt på om jeg var den venninna di. Jeg hadde en knallgul periode i ungdommen, og bestevenninna mi elsket turkis. ;p

Nå skjuler jeg den gule siden litt bedre, men den kommer enda ut ved visse anledninger...

Hehe, akkurat som venninna mi ;)

Hun har alltid vært svak for gul, men hadde nok sin guleste periode i 1985 ;) Ser henne for meg med en diiiger, knallgul boblejakke. det verste er at håret hennes var bleket så det nærmest så gult ut også *hehe*

Skrevet

Når jeg sier at jeg ikke liker fargen rosa, så mener jeg at jeg ikke liker ting som er rosa med vilje. Det minner meg om en stereotyp som jeg slett ikke ville forbindes med i ungdommen.

En rosa blomst er selvsagt like fin som en gul en, om det er en som er rosa fra naturens side. :)

Gjest Lite julepynt
Skrevet

Rødt er den verste fargen JEG vet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...