Gjest Liv Signe Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hei! Er det noen her som har erfaring med graviditet utenfor livmoren? Jeg lurer på om legen kan kjenne at fosteret ikke ligger på rett plass ved gu uten ul? test er positiv, men legen sa det kjennes ut som om det kan være graviditet utenfor livmoren. Synes dette høres rart ut. Gjelder min venninne. Hun fikk ikke time til ul før 25. jan, og synes det i så fall er lenge til hvis det er snakk om graviditet utenfor livmoren. Det kan jo være farlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Privat praksis Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hipp hurra for private aktører. Der kan man få time omentrent på dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 dette høres ikke bra ut. En graviditet utenfor livmoren kan i verste fall være dødelig også for moren. En bekjent opplevde det samme, skjønt der var det ikke engang en mistanke,om dette. Hun fikk plutselige voldsomme mavesmerter og ble kjørt på sykehus. Der måtte hun fjerne både fosteret (selvfølgelig) og den ene egglederen. Hadde kontaktet en gynekolog og forklart problemet. Da tror jeg hun vil få time ganske umiddelbart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg har opplevd det for en del år tilbake. Grav.test var positiv men jeg hadde stadige småblødninger og magesmerter og skjønte ikke hva som var galt. Var inne på Ullevål til sjekk to ganger men ble sendt hjem igjen uten å bli skikkelig undersøkt. Jeg gikk i ytterligere 14 dager med smerter og blødninger men ble ikke tatt på alvor av legene. TIl slutt hadde jeg så intense smerter at vi en natt dro rett til sykehuset, der ble jeg liggende på et venterom til neste morgen før en lege hadde tid til å se på meg. Da var det endelig en som tok meg alvorlig og skjønte øyeblikkelig hva som var galt, egglederen hadde sprukketeg fordi fostret satt fast der. Jeg ble lagt rett på operasjosnbordet og måtte fjerne den ene egglederen. Det var ganske traumatisk, og jeg hadde smerter nederst i mageni mange måneder etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Ja, de kan kjenne det på GU. Men jeg ville kontaktet sykehuset direkte og fått time NÅ. Om man ordner det tidlig nok kan det hende hun slipper å miste hele egglederen f.eks. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.