Gå til innhold

Erfaring med graviditet utenfor livmoren?


Gjest Liv Signe

Anbefalte innlegg

Gjest Liv Signe

Hei! Er det noen her som har erfaring med graviditet utenfor livmoren? Jeg lurer på om legen kan kjenne at fosteret ikke ligger på rett plass ved gu uten ul? test er positiv, men legen sa det kjennes ut som om det kan være graviditet utenfor livmoren. Synes dette høres rart ut. Gjelder min venninne. Hun fikk ikke time til ul før 25. jan, og synes det i så fall er lenge til hvis det er snakk om graviditet utenfor livmoren. Det kan jo være farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest majas mamma

dette høres ikke bra ut. En graviditet utenfor livmoren kan i verste fall være dødelig også for moren. En bekjent opplevde det samme, skjønt der var det ikke engang en mistanke,om dette. Hun fikk plutselige voldsomme mavesmerter og ble kjørt på sykehus. Der måtte hun fjerne både fosteret (selvfølgelig) og den ene egglederen.

Hadde kontaktet en gynekolog og forklart problemet. Da tror jeg hun vil få time ganske umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det for en del år tilbake.

Grav.test var positiv men jeg hadde stadige småblødninger og magesmerter og skjønte ikke hva som var galt. Var inne på Ullevål til sjekk to ganger men ble sendt hjem igjen uten å bli skikkelig undersøkt. Jeg gikk i ytterligere 14 dager med smerter og blødninger men ble ikke tatt på alvor av legene. TIl slutt hadde jeg så intense smerter at vi en natt dro rett til sykehuset, der ble jeg liggende på et venterom til neste morgen før en lege hadde tid til å se på meg. Da var det endelig en som tok meg alvorlig og skjønte øyeblikkelig hva som var galt, egglederen hadde sprukketeg fordi fostret satt fast der. Jeg ble lagt rett på operasjosnbordet og måtte fjerne den ene egglederen. Det var ganske traumatisk, og jeg hadde smerter nederst i mageni mange måneder etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Ja, de kan kjenne det på GU.

Men jeg ville kontaktet sykehuset direkte og fått time NÅ. Om man ordner det tidlig nok kan det hende hun slipper å miste hele egglederen f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...