Gå til innhold

Sykefravær og ventetid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det ingen som kommenterer de lange helsekøene her i Norge når sykefraværet diskuteres?

Det er en veldig stor del av sykefraværet som rett og slett arbeidstaker ikke kan noe for, jeg leste et eksempel på en mann som i 9 måneder sto i helsekø for en oeprasjon (full sykmelding). Etter operasjonen var han tilbake i full jobb etter tre uker...

Gjest Rehabpenger
Skrevet

''Hvorfor er det ingen som kommenterer de lange helsekøene her i Norge når sykefraværet diskuteres? ''

Det har jeg lurt på også! Jeg selv er et supergodt eksempel på sløsing av offentlige midler. Jeg venter og venter og venter på utredninger, på MR-undersøkelser og operasjoner til jeg blir helt kvalm, nå er jeg borte fra jobb på 2. året og har mesteparten av tiden bare ventet.

Siste "morsomhet" nå: Fikk henvisning til MR midt i november, ringte for å bestille og fikk time i begynnelsen av februar. Men jeg kunne kommet inn dagen etter bestillingen hvis jeg ville betale 1990,- selv for undersøkelsen... Så - det er ikke kapasiteten det står på, men refusjonsordningen... GALSKAP!!!!

Skrevet

Det blir diskutert.

http://www.nav.no/805368103.cms

Det er med i både IA-avtalen på jobb, NAV ordner en del av det, arbeidsgiver dekker i noen tilfeller en del hos oss, og det er også noen forsikring inne i bildet som min arbeidsgiver har som kan dekke behandling i privathelsetjenesten dersom det vil få deg raskere tilbake.

Caloni Makaroni
Skrevet

Derfor har i alle fall Trondheim kommune et prosjekt som heter "Raskere tilbake", som retter seg mot arbeidstakere som er sykmeldt og som kun trenger den og den behandlingen for å være tilbake i jobb raskt igjen.

Jeg skulle ha en operasjon, og ble vurdert for dette, og da ville jeg i såfall fått en operasjon på kveldstid, på få dagers varsel, i stedet for å vente i flerfoldige måneder i kø. Av både den ene og den andre grunnen ble ikke dette noe av, men det er i alle fall et veldig samfunnsøkonomisk tiltak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...