Gå til innhold

Hjelp til tapasrett...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan komme med et forslag om tapesrett til meg tro?..

- som kan serveres kalde.

- skal ha med en tapasrett på fest, og den skal transporteres et stykke..

Det er mulighet for å varme opp på stedet, men regner med lang kø til en liten komfyr og tenkte å unngå akkurat det.

Det er jo så mye god fingermat, har noen av dere noen spesialiteter dere vil dele?

Skrevet

Apagres du koker i to min, avkjøler og surrer spekseskine rundt. Manchego (vet ikke hvordan det skrives) og choriso-pølse, lefseruller med philadelfiaost, finhakka purre eller rødløk, litt rucola og spekeskinke - stikk en tannpirker i så holde de seg lukket, skjæres på skrå. En lefse kan deles i tre eller fire.

Eller så kan du ha med brekkbønner med havsalt og sitron over, godt å knaske på - skal være kalde + et godt brød med aioli til.

Min favoritt er scampi (kan være ferdigkokte du tiner opp, men best med rå du steker selv, blir ikke vann som siver ut) du legger i litt chilisaus blanda med vann og hvitløk, eller olje med finhakka hvitløk + chili, stek disse, legg en og en på en skive spekeskinke, ha på ost og rull sammen spekeskinka, bruk tannpirker. Varmes i 10 min til osten smelter. Det er nydelig og superraskt å lege. nam nam.. Nå ble jeg sulten. :)

Ellers finner du mange gode tips på matprat.no Ha det hyggelig på tapaskveld. :)

Skrevet

Støtter Spirellos forslag om apargues. De kan lages ferdig på forhånd, så kan du bare rive litt parmesan og ha over ltil slutt. Litt olivenolje, sitronsagft og havsalt er godt å ha over også.

Dadler rullet inn i bacon er nydelig og veldig enkelt å frakte. Det lærte jeg av Tina Nordström på tv ;)http://www.nrk.no/mat/3992686.html

Hjemmelaga kjøttboller er også godt. Det lager du av karbonadedeig, finhakka løk og hvitløk, litt finhakka chili, en knivsodd bakepulver, salt og pepper, en liten dæsj Worchestersaus (som jeg aldri vet hvordan man staver) og ett egg. Steik dem halvveis, så er det enkelt å frakte, og så kan du la dem putre litt i en tomatsaus til de er ferdige når du kommer fram. :)

Skrevet

Mmm mye godt her ja! Tusen takk:-)

Kjøttboller og scampi utgår, noen andre "tok" det. Helt greit det altså, bare jeg vet det er på bordet. For spes. scampi er nok en favvis.

Det blir nok et veldig artig tapaslag. Litt overkill spesielt..

Det er en overraskelsesfest for ei venninne. Hun fikk diagnosen uhelbredelig kreft for fire år siden, og for to år siden satte hun seg et mål om å fylle 40. Det målet er nå nådd, og det skal feires, og det skal ikke feires med måte for å si det sånn:-)

Så takk for hjelpa, går nok for asparges og skinke... eller lefse med røkelaks.. eller manchego(?) Joda, jeg er kjent vinglepetter..

Skrevet

Kjøp lefser. Smør et tynt lag creme fraiche utover lefsene. Legg spekeskinke og basilikumblader tett i tett oppå. Rull sammen lefsene og del i skiver på et par cm tykkelse. Dander alle "rullene" tett i tett på et fat. La det være en åpning i midten av fatet der du legger masse blå druer :)

Gjest Niccola
Skrevet

Kjøp lefser. Smør et tynt lag creme fraiche utover lefsene. Legg spekeskinke og basilikumblader tett i tett oppå. Rull sammen lefsene og del i skiver på et par cm tykkelse. Dander alle "rullene" tett i tett på et fat. La det være en åpning i midten av fatet der du legger masse blå druer :)

Åh ja, eller røkelaks. Nydelig :-)

Skrevet

Åh ja, eller røkelaks. Nydelig :-)

Røkelaks er også kjempegodt i :)

Jeg mener å huske at jeg har smakt dem med philadelphia smøreost istedetfor creme fraiche også?

Skrevet

Takk:-) Høres nydlig ut!

Skrevet

Apagres du koker i to min, avkjøler og surrer spekseskine rundt. Manchego (vet ikke hvordan det skrives) og choriso-pølse, lefseruller med philadelfiaost, finhakka purre eller rødløk, litt rucola og spekeskinke - stikk en tannpirker i så holde de seg lukket, skjæres på skrå. En lefse kan deles i tre eller fire.

Eller så kan du ha med brekkbønner med havsalt og sitron over, godt å knaske på - skal være kalde + et godt brød med aioli til.

Min favoritt er scampi (kan være ferdigkokte du tiner opp, men best med rå du steker selv, blir ikke vann som siver ut) du legger i litt chilisaus blanda med vann og hvitløk, eller olje med finhakka hvitløk + chili, stek disse, legg en og en på en skive spekeskinke, ha på ost og rull sammen spekeskinka, bruk tannpirker. Varmes i 10 min til osten smelter. Det er nydelig og superraskt å lege. nam nam.. Nå ble jeg sulten. :)

Ellers finner du mange gode tips på matprat.no Ha det hyggelig på tapaskveld. :)

Har sett på matprat. no og lignende sider, men det var det å bestemme seg da...

Skrevet

Jeg mener å huske at jeg har smakt dem med philadelphia smøreost istedetfor creme fraiche også?

Jeg har hatt Snøfrisk-ost på. Veldig godt det også :-)

Skrevet

Jeg har hatt Snøfrisk-ost på. Veldig godt det også :-)

Høres godt ut :)

Gjest Niccola
Skrevet

Det kan nok hende du husker bedre enn meg, er nok Philadelhia da ja.

Skrevet

Det kan nok hende du husker bedre enn meg, er nok Philadelhia da ja.

Tror begge deler går helt fint :) Er jo naturellsmak :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...