Gregga Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Noen som kan komme med et forslag om tapesrett til meg tro?.. - som kan serveres kalde. - skal ha med en tapasrett på fest, og den skal transporteres et stykke.. Det er mulighet for å varme opp på stedet, men regner med lang kø til en liten komfyr og tenkte å unngå akkurat det. Det er jo så mye god fingermat, har noen av dere noen spesialiteter dere vil dele? 0 Siter
Spirello Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Apagres du koker i to min, avkjøler og surrer spekseskine rundt. Manchego (vet ikke hvordan det skrives) og choriso-pølse, lefseruller med philadelfiaost, finhakka purre eller rødløk, litt rucola og spekeskinke - stikk en tannpirker i så holde de seg lukket, skjæres på skrå. En lefse kan deles i tre eller fire. Eller så kan du ha med brekkbønner med havsalt og sitron over, godt å knaske på - skal være kalde + et godt brød med aioli til. Min favoritt er scampi (kan være ferdigkokte du tiner opp, men best med rå du steker selv, blir ikke vann som siver ut) du legger i litt chilisaus blanda med vann og hvitløk, eller olje med finhakka hvitløk + chili, stek disse, legg en og en på en skive spekeskinke, ha på ost og rull sammen spekeskinka, bruk tannpirker. Varmes i 10 min til osten smelter. Det er nydelig og superraskt å lege. nam nam.. Nå ble jeg sulten. Ellers finner du mange gode tips på matprat.no Ha det hyggelig på tapaskveld. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Støtter Spirellos forslag om apargues. De kan lages ferdig på forhånd, så kan du bare rive litt parmesan og ha over ltil slutt. Litt olivenolje, sitronsagft og havsalt er godt å ha over også. Dadler rullet inn i bacon er nydelig og veldig enkelt å frakte. Det lærte jeg av Tina Nordström på tv http://www.nrk.no/mat/3992686.html Hjemmelaga kjøttboller er også godt. Det lager du av karbonadedeig, finhakka løk og hvitløk, litt finhakka chili, en knivsodd bakepulver, salt og pepper, en liten dæsj Worchestersaus (som jeg aldri vet hvordan man staver) og ett egg. Steik dem halvveis, så er det enkelt å frakte, og så kan du la dem putre litt i en tomatsaus til de er ferdige når du kommer fram. 0 Siter
Gregga Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Skrevet 8. januar 2010 Mmm mye godt her ja! Tusen takk:-) Kjøttboller og scampi utgår, noen andre "tok" det. Helt greit det altså, bare jeg vet det er på bordet. For spes. scampi er nok en favvis. Det blir nok et veldig artig tapaslag. Litt overkill spesielt.. Det er en overraskelsesfest for ei venninne. Hun fikk diagnosen uhelbredelig kreft for fire år siden, og for to år siden satte hun seg et mål om å fylle 40. Det målet er nå nådd, og det skal feires, og det skal ikke feires med måte for å si det sånn:-) Så takk for hjelpa, går nok for asparges og skinke... eller lefse med røkelaks.. eller manchego(?) Joda, jeg er kjent vinglepetter.. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Kjøp lefser. Smør et tynt lag creme fraiche utover lefsene. Legg spekeskinke og basilikumblader tett i tett oppå. Rull sammen lefsene og del i skiver på et par cm tykkelse. Dander alle "rullene" tett i tett på et fat. La det være en åpning i midten av fatet der du legger masse blå druer 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Kjøp lefser. Smør et tynt lag creme fraiche utover lefsene. Legg spekeskinke og basilikumblader tett i tett oppå. Rull sammen lefsene og del i skiver på et par cm tykkelse. Dander alle "rullene" tett i tett på et fat. La det være en åpning i midten av fatet der du legger masse blå druer Åh ja, eller røkelaks. Nydelig :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Åh ja, eller røkelaks. Nydelig :-) Røkelaks er også kjempegodt i Jeg mener å huske at jeg har smakt dem med philadelphia smøreost istedetfor creme fraiche også? 0 Siter
Gregga Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Skrevet 8. januar 2010 Kjøp lefser. Smør et tynt lag creme fraiche utover lefsene. Legg spekeskinke og basilikumblader tett i tett oppå. Rull sammen lefsene og del i skiver på et par cm tykkelse. Dander alle "rullene" tett i tett på et fat. La det være en åpning i midten av fatet der du legger masse blå druer Takk:-) Høres nydlig ut! 0 Siter
Gregga Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Skrevet 8. januar 2010 Apagres du koker i to min, avkjøler og surrer spekseskine rundt. Manchego (vet ikke hvordan det skrives) og choriso-pølse, lefseruller med philadelfiaost, finhakka purre eller rødløk, litt rucola og spekeskinke - stikk en tannpirker i så holde de seg lukket, skjæres på skrå. En lefse kan deles i tre eller fire. Eller så kan du ha med brekkbønner med havsalt og sitron over, godt å knaske på - skal være kalde + et godt brød med aioli til. Min favoritt er scampi (kan være ferdigkokte du tiner opp, men best med rå du steker selv, blir ikke vann som siver ut) du legger i litt chilisaus blanda med vann og hvitløk, eller olje med finhakka hvitløk + chili, stek disse, legg en og en på en skive spekeskinke, ha på ost og rull sammen spekeskinka, bruk tannpirker. Varmes i 10 min til osten smelter. Det er nydelig og superraskt å lege. nam nam.. Nå ble jeg sulten. Ellers finner du mange gode tips på matprat.no Ha det hyggelig på tapaskveld. Har sett på matprat. no og lignende sider, men det var det å bestemme seg da... 0 Siter
Alana Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Røkelaks er også kjempegodt i Jeg mener å huske at jeg har smakt dem med philadelphia smøreost istedetfor creme fraiche også? Jeg har hatt Snøfrisk-ost på. Veldig godt det også :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Jeg har hatt Snøfrisk-ost på. Veldig godt det også :-) Høres godt ut 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Røkelaks er også kjempegodt i Jeg mener å huske at jeg har smakt dem med philadelphia smøreost istedetfor creme fraiche også? Det kan nok hende du husker bedre enn meg, er nok Philadelhia da ja. 0 Siter
Elis31 Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Her var det mye godt. http://www.festtid.no/oppskrifter.htm 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Det kan nok hende du husker bedre enn meg, er nok Philadelhia da ja. Tror begge deler går helt fint Er jo naturellsmak 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.