Gjest fred peder Skrevet 9. januar 2010 Skrevet 9. januar 2010 Hvor lett er det å søke opp hvem som sitter bak en ip-adresse? Akkurat som her på DOL, så deltar jeg på andre forum under et nick, men jeg antar at vedkommende administratorer har tilgang til ip-adressen - og derfor finne ut hvem som står bak de respektive innleggene - eller? En annen ting jeg lurer på er om de som jobber i f.eks Canal Digital kan se hva slags sider kundene sine er innom? Sett at jeg hadde en nabo/bekjent som jobbet der og som lurte på hva jeg drev med - har han da tilgang til å se min logg? Noen som vet? BTW: det er av rent nysgjerrige grunner at jeg spør - jeg har ikke, og kommer heller ikke til å utføre noen former for ulovlige hendelser på nettet 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 9. januar 2010 Skrevet 9. januar 2010 ''Hvor lett er det å søke opp hvem som sitter bak en ip-adresse?'' Meget vanskelig. Da må du ha tilgang til nettleverandørens logger. 0 Siter
Gjest Sjokoladeboller Skrevet 9. januar 2010 Skrevet 9. januar 2010 Din internettlevrandør kan se hva du driver med ja, men om de gidder er en annen sak. Hvermansen kan ikke finne personen bak en ip-adresse. 0 Siter
Gjest fred peder Skrevet 9. januar 2010 Skrevet 9. januar 2010 Din internettlevrandør kan se hva du driver med ja, men om de gidder er en annen sak. Hvermansen kan ikke finne personen bak en ip-adresse. Takk for svar 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.