Gå til innhold

Hvor god hukommelse har en hund?

Anbefalte innlegg

Gjest nok et hundespørsmål
Skrevet

Det sies at du kan kjefte på bikkja, og to minutter etterpå har bikkja glemt det. Stemmer det?

Jeg har erfart flere ganger at bikkja ikke ville komme frem om morningen, og da fant vi som regel noe hun hadde ødelagt. Hvis hun glemte ting etter to minutter så hadde vel det vært ute av hukommelsen?

Jeg husker en gang hvor bikkja så at faren min skulle ut på båttur, og hun fikk ikke lov til å være med. Den neste halvtimen forsøkte hun flere ganger å snike seg over veien og ned til båthuset, men ble stoppet av oss hver gang.

Hvor god hukommelse har disse dyrene egentlig?

Skrevet

Helt sikkert i varierende grad både i fra hund til hund og hvilke hendelser, slik som det er med oss.

Hunden til naboen var håpløs til å hoppe på meg, hver gang jeg passerte. En morgen, da jeg gikk for å hente avisa og det var regnvær og sølete kom den på nytt og hoppet, da jeg kom tilbake hoppet den enda en gang. Jeg var møkkete fra første hoppet og ble ikke mindre møkkete av dette hoppet heller og da var tålmodigheten min slutt. Dette var en halvstor hund, så den var ikke liten. Jeg hogg tak i nakken til hunden, lettet den fra bakken og slo den sidelengs i bakken så søla skvatt rundt oss. Etter det, hoppet den aldri mer på meg, den kom og hilste på, men hoppet aldri. Jeg hadde prøvd mye for å få den til å slutte med dette, men den lærte ettertrykkelig etter denne episoden.

Skrevet

Helt sikkert i varierende grad både i fra hund til hund og hvilke hendelser, slik som det er med oss.

Hunden til naboen var håpløs til å hoppe på meg, hver gang jeg passerte. En morgen, da jeg gikk for å hente avisa og det var regnvær og sølete kom den på nytt og hoppet, da jeg kom tilbake hoppet den enda en gang. Jeg var møkkete fra første hoppet og ble ikke mindre møkkete av dette hoppet heller og da var tålmodigheten min slutt. Dette var en halvstor hund, så den var ikke liten. Jeg hogg tak i nakken til hunden, lettet den fra bakken og slo den sidelengs i bakken så søla skvatt rundt oss. Etter det, hoppet den aldri mer på meg, den kom og hilste på, men hoppet aldri. Jeg hadde prøvd mye for å få den til å slutte med dette, men den lærte ettertrykkelig etter denne episoden.

'' lettet den fra bakken og slo den sidelengs i bakken''

Slemming! *snurt*

Skrevet

'' lettet den fra bakken og slo den sidelengs i bakken''

Slemming! *snurt*

Morn, det er lenge siden. Har du det bra?

Jo, det var litt slemt, men når alt annet ikke har funket så blir jeg meget arg etter hvert. Jeg hater at hunder hopper på meg, så enten tar jeg hundeeieren eller hunden, kommer an på hvem som er nærmest:-)

Skrevet

Jo, det var litt slemt, men når alt annet ikke har funket så blir jeg meget arg etter hvert. Jeg hater at hunder hopper på meg, så enten tar jeg hundeeieren eller hunden, kommer an på hvem som er nærmest:-)

'' Jeg hater at hunder hopper på meg, så enten tar jeg hundeeieren eller hunden, kommer an på hvem som er nærmest:-)''

Om hundeeieren er nærmere deg enn hunden idet hunden hopper opp på deg kan man vel si at med mindre hundeeieren er din kone så er vedkommende uanstendig nær deg? ;o)

Gjest firepile
Skrevet

''Hvor god hukommelse har disse dyrene egentlig?''

Meget god.

Skrevet

'' Jeg hater at hunder hopper på meg, så enten tar jeg hundeeieren eller hunden, kommer an på hvem som er nærmest:-)''

Om hundeeieren er nærmere deg enn hunden idet hunden hopper opp på deg kan man vel si at med mindre hundeeieren er din kone så er vedkommende uanstendig nær deg? ;o)

he he...

Skrevet

Armlengdes avstand er nok, bare jeg får tak:-)

Gjest erfaren hundeeier
Skrevet

En hund husker stort sett alt den har opplevd gjennom hele livet. Et eksempel på det er at en godt voksen hund alltid kjenner igjen oppdretteren sin som den ikke har sett på mange år.

At hunden gjemmer seg når den har gjort noe galt innebærer ikke at den har forståelse for at det den har gjort er galt men at den vet eieren blir aggressiv i slike situasjoner. Du skal aldri si nei til hunden hvis du ikke tar den på fersken.

Skrevet

Jeg vet ihvertfall at hunder huisker folk de har hatt mye med å gjøre selv om de ikke ser dem på en god stund.

Min barndoms hund kjente igjen en grandtante som hver sommer kom for å bo hos besteforeldrene mine på gården der hun vokste opp. Og hunden kjente igjen søsteren min etter ett år som utvekslingsstudent.

Men da vi kom hjem til huset etter å ha hentet sistnevnte på flyplassen, var det ekstremt mye mer stas å se igjen matmor etter en kort atskillelse enn å se henne som hadde vært borte ett år! ;-)

Skrevet

Hester husker i alle fall godt. Hesten vi hadde sto borte til trening i to år, da ble han hentet hjem og sto på en stall et par netter før han ble flyttet dit han skulle. Vi var innom og hilste på dagen etter han kom til den midlertidige stallen og da hadde vi ikke sett ham på to år.

I det vi kom inn i stallen traff vi ei stalljente og min kjære sa til henne:"Vi har en hest som har stått her i natt..." og lenger kom han ikke før hesten hyyyylte langt borte i den andre enden av stallen! Han så oss ikke, det var helt umulig, men så snart han hørte stemmen til min kjære hylte han som en stukken gris! :o) Etter over to års adskillelse....

Skrevet

Jo takk, bare bra. Godt Nytt År forresten. :)

Skjønner en kan bli arg av sånt, nok er nok liksom.

Lurer på, hopper dyret på andre og?

Gjest har hester jeg også
Skrevet

Hester husker i alle fall godt. Hesten vi hadde sto borte til trening i to år, da ble han hentet hjem og sto på en stall et par netter før han ble flyttet dit han skulle. Vi var innom og hilste på dagen etter han kom til den midlertidige stallen og da hadde vi ikke sett ham på to år.

I det vi kom inn i stallen traff vi ei stalljente og min kjære sa til henne:"Vi har en hest som har stått her i natt..." og lenger kom han ikke før hesten hyyyylte langt borte i den andre enden av stallen! Han så oss ikke, det var helt umulig, men så snart han hørte stemmen til min kjære hylte han som en stukken gris! :o) Etter over to års adskillelse....

Åååhh., for en HERLIG historie!! Snufs.. :)

Skrevet

Åååhh., for en HERLIG historie!! Snufs.. :)

Han var en herlig krabat. :o) Vi har ham ikke lengre dessverre, men han bor på et fint sted med andre hester og en flink eier.

Det var min kjære som var hans menneske da, jeg var aller nådigst grei nok til å fli boksen og børste ham før han skulle starte. *Hehe* Om vi var på travløp og jeg tillot meg å kose med hesten i spiltet ved siden av ble han dødelig fornærmet og sto og hylte og skrapte med forfoten - jeg hadde bare å slutte å vise andre hester oppmerksomhet altså, det var HAN jeg skulle bry meg om, ingen andre!

Men han pleide å oppføre seg pent når jeg satt på i vogna når vi var ute og kjørte, min kjære sa i alle fall at han var mye mer tulling om jeg ikke var med. :o) Han kunne være en stor kosebamse den digre hingsten som også kunne stå med hodet i armene mine og døse mens jeg koste med ham. :o) *savne litt*

Skrevet

Jo takk, bare bra. Godt Nytt År forresten. :)

Skjønner en kan bli arg av sånt, nok er nok liksom.

Lurer på, hopper dyret på andre og?

Godt nyttår ja:-)

Dette er endel år siden så jeg husker ikke, men jeg tror neppe at jeg var den eneste denne hunden hoppet på.

Du har ikke kjøpt deg mc igjen? Jeg tenkte faktisk på deg i sommer, jeg og resten av familien kjørte Route 66 på HD:-) Det er en opplevelse for livet, så det blir ikke den siste turen vi drar på.

Skrevet

Jeg brukte å pendle mellom foreldrene mine og en hybel på den andre siden av landet. De hadde hund da. Den merket det alltid da jeg pakket bagen for å reise bort igjen, og la seg i en krok og så deppa ut.

En gang måtte jeg snu på stasjonen, det hadde vært ras og toget gikk ikke før neste gang. Jeg har aldri sett hunden så glad som da jeg kom tilbake da...den må ha husket at jeg var på vei til hybelen!

Skrevet

Vi hadde en hund som ble skadet i den ene foten da han var med min far på skogen. Senere ville den aldri være med til skogs mer.

Hunden haltet en tid. Men etterat den ble bra, haltet den litt av og til, kanskje for at vi skulle synes synd på den?

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi hadde en hund som ble skadet i den ene foten da han var med min far på skogen. Senere ville den aldri være med til skogs mer.

Hunden haltet en tid. Men etterat den ble bra, haltet den litt av og til, kanskje for at vi skulle synes synd på den?

''Hunden haltet en tid. Men etterat den ble bra, haltet den litt av og til, kanskje for at vi skulle synes synd på den?''

Hunder er intelligente! Jeg tror absolutt at din hund haltet for at du skulle synes synd på h*n;) Vi opplevde det samme med vår hund;)

Skrevet

''Hunden haltet en tid. Men etterat den ble bra, haltet den litt av og til, kanskje for at vi skulle synes synd på den?''

Slett ikke usannsynlig. :o) Det er ikke helt uvanlig at rideskolehester som tas ut av ridetimene og får fri om de halter kobler det sammen og begynner å halte når den kommer inn på ridebanen. For så å gå helt rent og fint så snart den kommer utenfor banen igjen. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...