Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet mye av hans passord, for jeg er den som kan data hos oss så jeg lager passordene ;)

Men jeg gir blanke i hva han får av mailer og sånn. Stoler hundre prosent på ham sånn sett og han kan også såpass lite at han bare surfer litt rundt og mottar noe mail.

Han har ingen bruk for mine passord, men hvis han trenger min pc for noe en dag (min har en tendens til å stå åpen hele dagen) så får han gå inn uten problemer.

Passordene til bankkort og sånn kan vi ikke utenadt (hverandre sin) men vi gir dem til hverandre ved behov.

:)

''Passordene til bankkort og sånn kan vi ikke utenadt (hverandre sin) men vi gir dem til hverandre ved behov.''

Samme her.

Dessuten vet han (ihvertfall hvis han tenker seg om) koden til mobiltelefonen min, sykkelkoden min etc, da jeg har innført "fast kode" på en rekke slike ting for ikke å gå helt i surr med alle disse tallkodene;-)

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Glimtipper

7

• Lillemus

4

• nick

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg vet min manns passord og han vet mine. Men det betyr ikke at vi snoker på hverandres pc'er eller mobiler.

Så vidt jeg vet har ingen av oss noe å skjule for den andre, og da gjør det meg heller ingen ting om han kan komme inn og se det jeg holder på med.

Det er, for oss, praktisk å ha tilgang på den andres ting, da ungene innimellom okkuperer f.eks. min pc. Jeg synes det er praktisk å da kunne bruke hans om det er nødvendig.

Men enhver må kjenne hvor ens grenser går.

Om du ikke føler deg komfortabel med at din Sheila har tilgang på ditt, så har du full rett til å beskytte deg. Vær bare klar over at det kan oppleves skremmende at du plutselig ikke vil at hun skal se hva du driver med...

''Det er, for oss, praktisk å ha tilgang på den andres ting, da ungene innimellom okkuperer f.eks. min pc. Jeg synes det er praktisk å da kunne bruke hans om det er nødvendig. ''

Nettopp for slike formål har jeg opprettet to profiler på pc'en min - en for meg selv og en for andre. Men ingen av dem er passordbeskyttet, da, jeg vil bare ikke ha rot og tull inne på MIN profil, f eks dersom en låner ønsker å slette loggen sin etterpå, er det helt greit:-)

Skrevet

Vi er ganske åpne og har lov å lese hverandre sine meldinger, vi har felles mail, men hadde min mann krevd at han skulle lese det jeg har skrevet på DOL feks, ville jeg nektet det. LITT privatliv må en jo ha,,

Skrevet

Vi er ganske åpne og har lov å lese hverandre sine meldinger, vi har felles mail, men hadde min mann krevd at han skulle lese det jeg har skrevet på DOL feks, ville jeg nektet det. LITT privatliv må en jo ha,,

''men hadde min mann krevd at han skulle lese det jeg har skrevet på DOL feks, ville jeg nektet det. LITT privatliv må en jo ha,,''

Så "hele Norge" kan få lese - bare ikke han? ;-)

Jeg tror ikke min mann noensinne har vært her inne og lest, men han vet jeg er her, og han ville nok fort gjenkjent meg sel om han ikke kjenner nicket mitt...:-)

Skrevet

Jeg er glad jeg ikke har en slik partner. Hun har aldri sjekket meg og jeg har aldri sjekket henne. Jeg kommer aldri til å gidde å fotfølge henne på en slik måte.

Nå er hun den minst sjalue personen jeg vet om også, så noe sånt har nok aldri vært i hennes tanker.

Skrevet

Vi har nok stort sett visst den andres passord,- men pleier jo ikke å bruke det, da. Har hvert vårt system - som den andre kjenner til - i alle fall hvis vi tenker oss om.

Skrevet

Det er vi veldig klar over, men ett sted må man ha en oversikt, rett og slett, og vi satser på å verken bli hacket eller utsatt for innbrudd.

Hvordan gjør du/dere det?

Vi skriver ikke opp passord noe sted. Jeg vet passordet hans på pc'en og det vet han. Jeg vet ikke hans passord ellers på nettet. Vet ikke om han kan mine passord. Jeg gidder ikke sjekke hva han driver med på telefonen og på nettet lengre. Sjekket litt de første åra. Det kan fort bli en besettelse og ødeleggende for forholdet. Bedre å stole på hverandre.

Hvis dere blir utsatt for innbrudd/hacking og deres kontoer feks blir tømt så vær klar over at forsikringsselskapet kan avkorte erstatningen dersom de mener at dere har opptrådt uaktsomt i forhold til oppbevaring av passord.

Gjest Åpenhet er viktig
Skrevet

Vi skriver ikke opp passord noe sted. Jeg vet passordet hans på pc'en og det vet han. Jeg vet ikke hans passord ellers på nettet. Vet ikke om han kan mine passord. Jeg gidder ikke sjekke hva han driver med på telefonen og på nettet lengre. Sjekket litt de første åra. Det kan fort bli en besettelse og ødeleggende for forholdet. Bedre å stole på hverandre.

Hvis dere blir utsatt for innbrudd/hacking og deres kontoer feks blir tømt så vær klar over at forsikringsselskapet kan avkorte erstatningen dersom de mener at dere har opptrådt uaktsomt i forhold til oppbevaring av passord.

Som sagt, vi er klar over at det er en fare, men seriøst: Det er sykt mange passord og pinkoder og kortkoder og passnummer og personnummer og gudene vet hva som skal huskes, og ikke minst: det _kan_ skje at en av oss faller fra/blir seriøst skadet, og da trenger den andre tilgang på f.eks. nettbank, forsikringer osv.

Vi har valgt å ha et passordbeskyttet, snodig navnet dokument i word hvor dette er lagret. Tok en kjapp kikk nå, og det er over 50 ulike tallkombinasjoner i dokumentet, og jeg er overhode ikke i stand til å huske alt dette i hodet. Jeg er imponert over de som greier, altså, men jeg er nok blitt for gammel.

Og dette har absolutt ingenting med sjekking av den andre å gjøre, det driver vi som sagt ikke med, men av ren praktisk årsak.

Skrevet

Som sagt, vi er klar over at det er en fare, men seriøst: Det er sykt mange passord og pinkoder og kortkoder og passnummer og personnummer og gudene vet hva som skal huskes, og ikke minst: det _kan_ skje at en av oss faller fra/blir seriøst skadet, og da trenger den andre tilgang på f.eks. nettbank, forsikringer osv.

Vi har valgt å ha et passordbeskyttet, snodig navnet dokument i word hvor dette er lagret. Tok en kjapp kikk nå, og det er over 50 ulike tallkombinasjoner i dokumentet, og jeg er overhode ikke i stand til å huske alt dette i hodet. Jeg er imponert over de som greier, altså, men jeg er nok blitt for gammel.

Og dette har absolutt ingenting med sjekking av den andre å gjøre, det driver vi som sagt ikke med, men av ren praktisk årsak.

Kan dere ikke ha det skrevet ned i en bok som ligger ved PCen i stedet for?

Gjest Åpenhet er viktig
Skrevet

Kan dere ikke ha det skrevet ned i en bok som ligger ved PCen i stedet for?

Det kan da ikke være sikrere enn å ha det i et dokument? Et dokument med passord på dokumentet, samt at dokumentet har et navn som ikke indikerer hva det inneholder?

Gjest høstløv
Skrevet

Det kan da ikke være sikrere enn å ha det i et dokument? Et dokument med passord på dokumentet, samt at dokumentet har et navn som ikke indikerer hva det inneholder?

Hvis PC'en krasjer, så har dere ikke tilgang til noen passord!

Skrevet

Det spørs hva man frykter. Innbrudd eller hackere.

Skrevet

Vi har vel egentlig full tilgang til hverandres ting på nett. Vi har hver våre pc`er - men det kan godt hende vi bruker hverandres. Mailpostkassene våre står alltid åpne, og mannen har mitt passord på fb (han er ikke der selv). Han har ikke passordene mine til diverse debattfora.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg gidder ærlig talt ikke å undersøke, hva mannen min driver med på PC'en cin når han surfer rundt, kunne ikke falle meg inn ett sekund å snoke i hans PC, den bruker jeg aldri.

Dessuten er min PC mye raskere enn hans, og han bruker derfor min PC, når jeg ikke har okkupert den, men jeg har ingen interesse av å undersøke hva han surfer på, forresten så vet jeg godt hvilke sider det er, og de har null interesse for meg, like lite som han ikke har noen interesse av å lese hva jeg skriver og leser om på DOL,

Skrevet

''Passordene til bankkort og sånn kan vi ikke utenadt (hverandre sin) men vi gir dem til hverandre ved behov.''

Samme her.

Dessuten vet han (ihvertfall hvis han tenker seg om) koden til mobiltelefonen min, sykkelkoden min etc, da jeg har innført "fast kode" på en rekke slike ting for ikke å gå helt i surr med alle disse tallkodene;-)

Sånn er det her også.

Han gidder neppe å logge inn på DOL, men jeg går av og til i fra pc'n pålogget. Han flira godt en gang han sa "Hei (mitt gamle nick)!" *s*

Skrevet

Det regnes som grov uaktsomhet å notere ned passord og koder på den måten, bare sånn for ordens skyld - jfr banker og forsikringsselskaper.

Men en annen ting er selvsagt at det er ekstremt upraktisk å samle alt på ett sted - hvis pc-en kræsjer eller blir stjålet, har dere ikke tilgang til noen av passordene eller kodene deres. Hva gjør dere da?

Skrevet

''Er det normalt å ha fullt innsyn i alt partneren har tilgang til på nett? Hvordan har dere det?''

Jeg har ikke fullt innsyn hva mannen driver med på nett, og han har heller ikke det i mine saker. Jeg ville blitt skikkelig muggen hvis han hadde krevd full oversikt over alle mine ting. Ikke fordi jeg driver med lysskye ting, men fordi jeg ønsker meg litt privatliv, uansett hvor gift jeg er. Vi sjekker ikke hverandres telefoner og mailer, heller.

Men vi hegner ikke hysterisk om alle kontoer og sånt. Noen av passordene hans kan jeg, men på langt nær alle. Vi har vel rett og slett et ganske avslappet forhold til dette.

Gjest Åpenhet er viktig
Skrevet

Det regnes som grov uaktsomhet å notere ned passord og koder på den måten, bare sånn for ordens skyld - jfr banker og forsikringsselskaper.

Men en annen ting er selvsagt at det er ekstremt upraktisk å samle alt på ett sted - hvis pc-en kræsjer eller blir stjålet, har dere ikke tilgang til noen av passordene eller kodene deres. Hva gjør dere da?

Vi har en utskrift i bankboksen, men det er i overkant upraktisk å reise dit ned hver gang man trenger ett av disse tallene.

Hva gjør dere?

Ja, jeg er klar over at det er å regne som uaktsomt, men vi vet ikke om noen annen måte å gjøre det på.

Gjest Åpenhet er viktig
Skrevet

Hvis PC'en krasjer, så har dere ikke tilgang til noen passord!

Jo, fordi vi har også en utskrift i bankboksen.

I det daglige er det bare for tungvindt å reise i banken hver gang vi trenger ett av nummerne.

Skrevet

Vi har en utskrift i bankboksen, men det er i overkant upraktisk å reise dit ned hver gang man trenger ett av disse tallene.

Hva gjør dere?

Ja, jeg er klar over at det er å regne som uaktsomt, men vi vet ikke om noen annen måte å gjøre det på.

Jeg husker mine passord, mannen min husker sine. Det er ikke noe problem, hvis man bare har de rette knaggene å henge dem på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...