Gå til innhold

Norgespakke?

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Jeg skal sende en pakke denne uka som nok blir ganske stor, men veier ikke så mye. Kan jeg pakke den i hvilken som helst pappeske og sende den som norgespakke? Er det norgespakke som lønner seg?

Og hva gjør jeg? Haha.. Pakker inn i eske hjemme, og får adresselapp på posten?

Skrevet

Nei, jeg tror du må ha en norgespakkeeske, eller "smartpost" som det vel heter i dag.

Hvis ikke blir det ekstragebyr for egenemballert pakke (....) samt at det da går på vekt og ikke bare størrelse.

Det vil lønne seg å gå for denne smartposten.

Her er prisene for Norgespakke egenemballert:

http://www.posten.no/Produkter+og+tjenester/Pakker/2010.cms

Om du sammenligner det med smartpostprisene så finner du ut hva som lønner seg for deg:

http://www.posten.no/Produkter+og+tjenester/Pakker/2005.cms

Generelt sett er smartpost billigere dersom det du har passer i esken.

Det er noe herk når man har noe som ikke akkurat er smalt og firkantig. Har opplevd at ting greit kunne fått plass på det samme volumet, men ikke de smale eskene som smartpost/norgespakke er. Irriterende, og mye dyrere.

Skrevet

Pakk den inn og gjør alt klart, så går du på posten og spør hvordan det er billigst/enklest å sende denne :) Mener de det er best med en slik ferdigpakke, så putter du den bare nedi en sånn, og fyller opp med gammelt avispapir eller noe. Ikke noe problem. Men ettersom pakka de er _stor_ og _ikke tung_ får den vel kanskje ikke plass i en slik ferdigpakke uansett, og bare en lapp som du får på posten, vil kanskje lønne seg.

Som sagt: pakk den inn, ta den med ned på posten, og spør!

candyqueen_83
Skrevet

Nei, jeg tror du må ha en norgespakkeeske, eller "smartpost" som det vel heter i dag.

Hvis ikke blir det ekstragebyr for egenemballert pakke (....) samt at det da går på vekt og ikke bare størrelse.

Det vil lønne seg å gå for denne smartposten.

Her er prisene for Norgespakke egenemballert:

http://www.posten.no/Produkter+og+tjenester/Pakker/2010.cms

Om du sammenligner det med smartpostprisene så finner du ut hva som lønner seg for deg:

http://www.posten.no/Produkter+og+tjenester/Pakker/2005.cms

Generelt sett er smartpost billigere dersom det du har passer i esken.

Det er noe herk når man har noe som ikke akkurat er smalt og firkantig. Har opplevd at ting greit kunne fått plass på det samme volumet, men ikke de smale eskene som smartpost/norgespakke er. Irriterende, og mye dyrere.

Jeg tror ikke jeg får plass oppi smartesken. Men egenemballert norgespakke blir vel billigere? koster 150 kr inntil 10 kg. Det jeg skal sende veier vel kanskje 2-3 kg inkl eske.

candyqueen_83
Skrevet

Pakk den inn og gjør alt klart, så går du på posten og spør hvordan det er billigst/enklest å sende denne :) Mener de det er best med en slik ferdigpakke, så putter du den bare nedi en sånn, og fyller opp med gammelt avispapir eller noe. Ikke noe problem. Men ettersom pakka de er _stor_ og _ikke tung_ får den vel kanskje ikke plass i en slik ferdigpakke uansett, og bare en lapp som du får på posten, vil kanskje lønne seg.

Nei, jeg tror ikke jeg får plass i disse ferdigeskene. Men er litt redd for at det kan gå hull på det jeg skal sende, så kan jeg da putte det i en pappeske jeg har her, og sende det som egenemballert norgespakke til 150 kr? Tør ikke sende det uten eske rundt.

Gjest koster en del
Skrevet

Det er svært sjelden jeg bruker norgespakke, da skal det vare tungt det jeg sender for at det skal lønne seg, og smått. Eskene er veldig små..

Du finner mål og priser, både for norgespakke og egenembalert på posten.no.

Gjest koster en del
Skrevet

Nei, jeg tror ikke jeg får plass i disse ferdigeskene. Men er litt redd for at det kan gå hull på det jeg skal sende, så kan jeg da putte det i en pappeske jeg har her, og sende det som egenemballert norgespakke til 150 kr? Tør ikke sende det uten eske rundt.

Ja, det kan du, med mindre det veien over 10 kilo ;)

candyqueen_83
Skrevet

Ja, det kan du, med mindre det veien over 10 kilo ;)

Da tror jeg det blir løsningen ;O) Men får jeg sånn adresselapp på posten, og de ordner alt? På nett må man visst bestille 5 stk.

Gjest koster en del
Skrevet

Da tror jeg det blir løsningen ;O) Men får jeg sånn adresselapp på posten, og de ordner alt? På nett må man visst bestille 5 stk.

Ta med pakken på posten.

I skranken får du ved betaling en lapp som du skal skrive navn og adresse til avsender/mottaker på.

Så klistres denne på pakken.

Skrevet

''Men ettersom pakka de er _stor_ og _ikke tung_ får den vel kanskje ikke plass i en slik ferdigpakke uansett, og bare en lapp som du får på posten, vil kanskje lønne seg.''

Pluss at de ferdigpakkene har en litt irriterende fasong - akkurat som om man bare burde sende relativt flate pakker ... :-(

Skrevet

Du må, uansett hvordan du pakker inn ting, påse at de er pakket forsvarlig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...