Gå til innhold

dårlig i magen. Galle eller nyre stein?.. noen?

Anbefalte innlegg

Gjest bare meg trallalalala
Skrevet

vet ikke helt åssen e skal starte... hadde akutt vondt i magen for 3 uker siden men gikk da over etter ca 7-8 timer. fikk gradvis vondt igjen onsdag. veldig vondt på kvelden. ikke omgangsyke for det er bare magen som er vondt og blir kvalm og dårlig. torsdag litt bedre. var da til legen og tok prøver på nyre og galle stein... verken onsdag spiste jeg noe særlig og torsdag 2.5 skive var alt e fikk i meg.. fredag 1 skive og middag men den kom opp igjen. . lørdag kvalm og spiste 2 skiver og litt pizza som kom opp igjen. i dag samme men skive kom opp igjen. har INGEN matlyst og det er ikke typisk meg. for jeg ELSKER mat vanligvis:)

blir kvalm bare e får i meg noe... Hva kan dette være???? begynner å bli litt engstelig. bør jeg ringe legen igjen i morgen og fortelle hvordan det har vert i helgen? men var jo bare onsdagen og torsdagen som jeg egentlig hadde vondt i magen...

blir jo helt slapp av dette og forstår ingen ting

Skrevet

Dersom du ikke får ned mat, og det ikke bare er vanlig omgangssyke skal du selvfølgelig kontakte lege. Be om akutttime.

Skrevet

Dersom du ikke får ned mat, og det ikke bare er vanlig omgangssyke skal du selvfølgelig kontakte lege. Be om akutttime.

ok får kanskje gjøre det... liker ikke klage.. huff. men ser vel at e må gjøre det...

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg hadde nok sett det an et par dager før jeg ringte legen igjen. Selv om dette ikke er typiske symptomer på omgangssyke kan det være et "magevirus" av et eller annet slag. Det arter seg ikke likt hver gang. Det skal i grunnen mye til før jeg ringer legen og ber om akuttime. En uke med kvalme og magesymptomer er etter mitt syn ikke noe som kvalifiserer til akuttime hos legen. Får man sterke smerter og føler seg veldig dårlig er det helt klart noe annet.

Skrevet

Dette høres iallefall ikke ut som Gallestein.

Hvor er smerten i magen? Er det hele magen eller rundt et visst område?

Kjenner du tomhetsfølelse ( kan være magesår ), er du oppblåst.

Hvor sterke er smertene?

Skrevet

Du sier ikke noe om hvor i magen du har vondt. Er det i tarmene eller magesekken. Ved omgangssyke har ihverfall jeg vondt i området rundt navlen og nedover. Magesekken sitter lengre opp, nesten mellom brystene (det kommer vel an på hvor lange disse er ;o) ), galleblæra sitter litt på høyresiden av magesekken, nyrene er det vel to av, en på hver side.

Da jeg hadde gallesmerter satt smertene mest i magesekken, og jeg kastet opp. Jeg tror at oppkastet kom av smertene. Jeg blir kvalm av store smerter.

Det er vel neppe noe farlig. Det går omgangssyke mange steder nå. Ved mistanke om dette hadde jeg nok holdt meg hjemme og ikke dratt til legen.

God bedring :o)

Skrevet

Jeg hadde nok sett det an et par dager før jeg ringte legen igjen. Selv om dette ikke er typiske symptomer på omgangssyke kan det være et "magevirus" av et eller annet slag. Det arter seg ikke likt hver gang. Det skal i grunnen mye til før jeg ringer legen og ber om akuttime. En uke med kvalme og magesymptomer er etter mitt syn ikke noe som kvalifiserer til akuttime hos legen. Får man sterke smerter og føler seg veldig dårlig er det helt klart noe annet.

smertene er under brystet. øverst i magen. har hjerte bank og har tomhetsfølelse nå når jeg ikke har fått i meg mat... hadde crp på 23 på torsdag og blod i urinen. vet ikke om dette kan ha noe å si... men bli nok snart frisk:) er nok litt nervøs siden jeg ALDRI pleier å være syk...

Skrevet

smertene er under brystet. øverst i magen. har hjerte bank og har tomhetsfølelse nå når jeg ikke har fått i meg mat... hadde crp på 23 på torsdag og blod i urinen. vet ikke om dette kan ha noe å si... men bli nok snart frisk:) er nok litt nervøs siden jeg ALDRI pleier å være syk...

men er nok bare omgangsyke!!!:)

Skrevet

Gubben hadde nyresten. Det gjorde bare driiiiitvondt. Har hørt kvinnfolk som sier at de heller vil føde enn å ha nyresten. Sterke smertestillende må til.

Men da han ikke hadde "anfall" så spiste han som normalt.

Skrevet

Kan nok hende det er magesår da... Så til du har fått sjekket opp med lege ( eneste de kan gjøre er å anta til du har fått gastroskopi ) ville jeg holdt meg unna svart kaffi, krydder, og sterkere saker som chilli, alkohol osv for å "bøte" på i tilfelle.

Har selv hatt magesår, og det oppstår som regel i 12 tarmen og du kan kjenne det i området der milten ligger, dessuten får man blod i urin og gjerne i avføring.

Det oppstår en tomhetsfølelse i magen selv om man har spist.

Selv havnet jeg på sykehus og måtte ha intravinøs næring pga dehydrering når jeg hadde magesår sist. Ikke morsomt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...