Gå til innhold

Overnattingssteder i Hafjellsområdet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer på å ta noen dager på slalåm på Hafjell i vinter med barna. Er ikke mye kjent i området der. Har noen tips til greie overnattingsplasser? Ikke nødvendigvis hotell, men det er en mulighet det og. Kanskje helst greie leiligheter, med plass til 5.

Når har forresten Østlandet vinterferie? Hadde jo vært greit å unngå den uka....

Skrevet

Oslo har alltid vinterferie i uke 8. Resten kan jeg ike hjelpe deg med. :)

Skrevet

Oslo har alltid vinterferie i uke 8. Resten kan jeg ike hjelpe deg med. :)

OK. Vi har i uke 9. Vi tenkte å ta noen dager på Hafjell før vi kjører til Vestlandet, men da er det nok bedre å først kjøe til Vestlandet, og så ta Hafjell på slutten av vinterferien vår.

Gjest Skientusiasten
Skrevet

Tusen takk for flott link! Den skal vi finlese :-)

Er ikke dere ganske gode på ski, da? Jeg sverger til Kvitfjell, bakker for litt mer enn nybegynnere, og da kan man bo på Gudbrandsgard. Koster litt, men helt herlig sted!

Gjest Elextra
Skrevet

Er ikke dere ganske gode på ski, da? Jeg sverger til Kvitfjell, bakker for litt mer enn nybegynnere, og da kan man bo på Gudbrandsgard. Koster litt, men helt herlig sted!

''Gudbrandsgard. Koster litt, men helt herlig sted!''

Koster ikke bare litt - det koster skjorta!

Jeg har også fått det anbefalt, og vurderte om familien skulle spandere på seg en helg der i fjor. Men kom til at det antakelig ble billigere at vi tok en helg i Barcelona eller Paris!

Gjest Skientusiasten
Skrevet

''Gudbrandsgard. Koster litt, men helt herlig sted!''

Koster ikke bare litt - det koster skjorta!

Jeg har også fått det anbefalt, og vurderte om familien skulle spandere på seg en helg der i fjor. Men kom til at det antakelig ble billigere at vi tok en helg i Barcelona eller Paris!

Men du kan'ke kjøre i så flotte bakker i Paris, assa! :-)

Ja, det koster litt, men vi betaler da ikke mer der enn på mange andre hoteller? 12-1300 pr natt, vi er 4 stk.

Gjest Elextra
Skrevet

Men du kan'ke kjøre i så flotte bakker i Paris, assa! :-)

Ja, det koster litt, men vi betaler da ikke mer der enn på mange andre hoteller? 12-1300 pr natt, vi er 4 stk.

Undersøkte i fjor, og da mener jeg det ble omtrent 5000 pr døgn for halvpensjon for to voksne og to barn i et vanlig dobbeltrom (da antakelig med klappsenger til barna).

Da kommer jo selvfølgelig heiskort og lunsjmat i tillegg.

Skrevet

Vi har rent en del ja, og mannen min er god. Ungene er hhv 5, 8 og 10 år og renner bare i stor bakke nå. Jeg er mest pinglete....

Tror du Kvitfjell er bedre?

Gjest Skientusiasten
Skrevet

Vi har rent en del ja, og mannen min er god. Ungene er hhv 5, 8 og 10 år og renner bare i stor bakke nå. Jeg er mest pinglete....

Tror du Kvitfjell er bedre?

Mente å huske at ungene var større, det kan kanskje bli i tøffeste laget for 5-åringen. Mine har kjørt der siden de var 7 og 8, de er mye på ski.

Tror kanskje jeg heller hadde valgt Hafjell da, ja, det er jo utfordrende bakker der også for de mer øvede. Alternativt hadde jeg reist til Trysil eller Branäs, siden Oppland har vinterferie uke 9 slik som dere.

Branäs er det desidert beste familieplassen vi har vært på, og vi har prøvd endel.

http://www.branas.se/

Gjest Skientusiasten
Skrevet

Undersøkte i fjor, og da mener jeg det ble omtrent 5000 pr døgn for halvpensjon for to voksne og to barn i et vanlig dobbeltrom (da antakelig med klappsenger til barna).

Da kommer jo selvfølgelig heiskort og lunsjmat i tillegg.

OJ! Mulig vi har hatt spesialpriser gjennom min jobb, jeg hadde definitivt ikke betalt 5000,- for døgnet!!!!!

Skrevet

Mente å huske at ungene var større, det kan kanskje bli i tøffeste laget for 5-åringen. Mine har kjørt der siden de var 7 og 8, de er mye på ski.

Tror kanskje jeg heller hadde valgt Hafjell da, ja, det er jo utfordrende bakker der også for de mer øvede. Alternativt hadde jeg reist til Trysil eller Branäs, siden Oppland har vinterferie uke 9 slik som dere.

Branäs er det desidert beste familieplassen vi har vært på, og vi har prøvd endel.

http://www.branas.se/

Takk for tips! Dette stedet har vi ikke hørt om før. Tviler på at vi kjører såpass langt - skal kjøre fra Kristiansand.

Gjest Skientusiasten
Skrevet

Takk for tips! Dette stedet har vi ikke hørt om før. Tviler på at vi kjører såpass langt - skal kjøre fra Kristiansand.

Det tar, ifølge kartsidene til Google, 11t 10 min med bil (korteste rute) fra Kristiansand til Hafjell, mens det tar 8 t 10 min til Branäs. :-)

Bare et tips, altså, det er knallfint der, og dessuten ligger det på Svensk side og det er svært hyggelig kurs for tida. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

OJ! Mulig vi har hatt spesialpriser gjennom min jobb, jeg hadde definitivt ikke betalt 5000,- for døgnet!!!!!

Enig at det blir drøyt, vi tenkte oss i utgangspunktet tre overnattinger, og må si vi fikk litt hakeslepp.

Gjest Skientusiasten
Skrevet

Enig at det blir drøyt, vi tenkte oss i utgangspunktet tre overnattinger, og må si vi fikk litt hakeslepp.

Da hadde det blitt Paris på meg også.... Også jeg som ikke har èn fransk åpning engang!

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...