Gå til innhold

Male huset rosa

Anbefalte innlegg

Gjest nickløs nå
Skrevet

Lurer på å male huset rosa til sommeren. Er det noen regler som forbyr meg det?

Fortsetter under...

Skrevet

I enkelte områder kan det være det faktisk, men det kommer jo an på hvor du bor. Om du bor i et strøk med vanlige, gjennomsnittlige hus er det neppe noen regler. Om du bor i noe verneverdig kan det være annerledes.

Skrevet

Man skal vel søke kommunen for "vesentlige fasadeendringer" - og dramatisk fargeskifte kommer kanskje inn under denne regelen? Ikke at vi noen gang har meldt fra til kommunen, når vi har skifta farge på huset, men men....

Skrevet

Kan være restriksjoner, men mest sannsynlig er det ingen som nekter deg. Men pent er det ikke, for å si det mildt, det er nå min mening.

Skrevet

I noen kommuner er det fritt frem å velge farge på huset. Spør deg fram i kommunen.

He, he, min datter som sikkert var 6-7 år da dette hendte løp ut av senga en morgen, glad og lykkelig sprang hun bort til vinduet. Skuffelsen sto å lese i øynene hennes da bilen og huset fortsatt hadde sine gamle, kjedelige farger. Hun hadde drømt at jeg hadde malt alt rosa!

:))

Annonse

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hvis du ønsker å opprettholde et ok naboforhold, så kan det være lurt å nevne det for naboene og se reaksjonen. Det er tross alt de som skal se mest på det.

Gjest Elextra
Skrevet
  Caloni Makaroni skrev (På 11.1.2010 den 12.02):

Betegnende med "simple life"-plakaten øverst på huset? ;)

Så det, huset må ha noe med TV-serien med Paris Hilton å gjøre (som jeg forøvrig ikke har sett).

Caloni Makaroni
Skrevet
  Elextra skrev (På 11.1.2010 den 12.03):

Så det, huset må ha noe med TV-serien med Paris Hilton å gjøre (som jeg forøvrig ikke har sett).

"Paris Hilton" og "simple life" høres ut som en enda bedre kombo ;)

Gjest Elextra
Skrevet
  Caloni Makaroni skrev (På 11.1.2010 den 12.08):

"Paris Hilton" og "simple life" høres ut som en enda bedre kombo ;)

´''"Paris Hilton" og "simple life" høres ut som en enda bedre kombo ;)''

Ja, var det ikke nettopp dét TV-serien dreide seg om, da?

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Simple_Life

Annonse

Gjest Elextra
Skrevet
  Caloni Makaroni skrev (På 11.1.2010 den 12.23):

Har ikke hørt om serien, jeg ;)

''Har ikke hørt om serien, jeg ;)

''

Det trodde jeg ikke var mulig å unngå. Følger selv svært lite med på TV-serier, men denne har jo vært omtalt i ulike medier i mange år.

Caloni Makaroni
Skrevet
  Elextra skrev (På 11.1.2010 den 12.28):

''

Det trodde jeg ikke var mulig å unngå. Følger selv svært lite med på TV-serier, men denne har jo vært omtalt i ulike medier i mange år.

Jeg tror jeg har et slags innebygget Paris Hilton-filter.

Gjest Elextra
Skrevet
  Caloni Makaroni skrev (På 11.1.2010 den 12.31):

Jeg tror jeg har et slags innebygget Paris Hilton-filter.

Hehe, ok!

Skrevet
  Elextra skrev (På 11.1.2010 den 12.28):

''

Har heller ikke hørt om den, faktisk ;-)

Gjest Elextra
Skrevet
  Katt-ja skrev (På 11.1.2010 den 12.31):

Har heller ikke hørt om den, faktisk ;-)

Ok. Er det alderen, tro? ;)

Skrevet
  Elextra skrev (På 11.1.2010 den 12.33):

Ok. Er det alderen, tro? ;)

Det _kan_ det være... Evt. kanalen det går på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...