Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et eller annet gæli med det venstre øyet mitt....: igår før jeg la meg så jeg at det var veldig rødt i øyekroken, det så ut som det blødde (ikke bare sånn vanlig irritert rødt liksom). Men var for trøtt til å orke å tenke over det.

Idag tidlig var flekken der fremdeles, og jeg tenkte hmmm, jeg kjenner jo ikke noe smerter eller irritasjon, så jeg lar det være. Sikkert bare sprengt blodkar.

Men nå ser jeg at "blodflekken" en blitt betydelig større, og jeg kjenner at jeg ikke liker dette noe særlig! Er det noen som har vært borti noe sånt og som kan fortelle meg med rolig stemme at dette ikke er noe å bekymre seg over? Eller må jeg til lege?

Skrevet

Går som regel over av seg selv, men jeg ville sjekket opp likevel. Du får sikkert Spersadex med kloramfenikol. Har selv en utrolig kjip øyehistorie bak meg (startet ikke med rødt øye altså) så jeg har fått utrolig respekt for alt som har med øyne å gjøre.

Gjest Trampetrampe
Skrevet

Du kan ta det helt med ro. Jeg har hatt det mange ganger. Det er et sprengt blodkar i øye. Det ser ille ut, men er helt ufarlig. Det er helt typisk at det begynner med litt i øyekroken for så å vide seg ut. Jeg har vært så ille at det hvite i øyet var borte, og det kan se litt skremmende ut, for det er ikke litt rødt, det ser ut som blod på øyet.

Fikk det på begge øynene samtidig en gang, gikk da til legen og han sa følgende. Det er forsket en del på dette, og det er ikke sett i noen sammenheng med sykdom.

Hvis du går på blodfortynnende vil det være en overhyppighet for dette.

Det som er trøttsomt her, er at det tar opp to til tre uker før det går helt tilbake igjen, men som sagt. Det er helt ufarlig.

Det er selfølgelig med forbehold at du ikke har skadet øyet, jeg svarer her.

Skrevet

Går som regel over av seg selv, men jeg ville sjekket opp likevel. Du får sikkert Spersadex med kloramfenikol. Har selv en utrolig kjip øyehistorie bak meg (startet ikke med rødt øye altså) så jeg har fått utrolig respekt for alt som har med øyne å gjøre.

Takk for raske svar begge to!

Dere klarte å berolige meg noe. Har ikke skadet øyet nei, og alt kjennes normalt ut så det er nok veldig sannsynlig sprengt blodkar ja.

Får vel gå rundt og se ut som skrekken sjæl en stund da... Det blir jo trivelig for de søte småbarna jeg har i barnehagen der jeg jobber... godt vi ikke har noen nye på tilvenning ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...