Gjest rett og riktig Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 Retteprogrammet på office 2007 vil ha meg til å skrive følgende inne i denne setningen...er der mange områder...kontra....er det mange områder....Jeg synes det sistnevnte høres riktig ut, men da kommer det opp grønn understreking. Hva ville dere skrevet? Skal man følge rådene til retteprogrammet i slike tilfeller? 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 "Er der" høres ikke feil ut i mine ører, men litt gammemodig. ville gått for "er det", uten at jeg kjenner sammenhengen. 0 Siter
Gjest Overlærer/rektor Saugestad Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 ''Hva ville dere skrevet?'' "er det" 0 Siter
Gjest ignorer det grønne Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 "er det" er riktig..... det heter jo "et område" (og ikke "en område") 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 Førstnevnte virker gammeldags, men regnes vel fortsatt korrekt. Jeg ville absolutt valgt sistnevnte. En må ikke stole blindt på retteprogrammer, svært ofte anbefales feil, spesielt i komplekse setninger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.