Gå til innhold

Mistanke om doping (Bauer)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig med deg! Selv om jeg må forsvare min oppfatning hele tiden, både hjemme og på jobb! Alle "vet" visst at han er dopet...

mvh

Gjest annlovinda
Skrevet

''Hva tror du - var det et ærlig løp? Velger selv å tro det inntil det motsatte er bevist.''

Helt enig.

Skrevet

Litt merkelig synes jeg jo det er, men inntil man får en positiv dopingprøve så sier jeg ikke noe.

Min kjære derimot - han brøler "dopa!" hver eneste gang noen slår en nordmann. *hehe*

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det blir litt for dumt om vi skal hevde at motstanderne er dopet bare fordi de gjør et bedre løp enn nordmennene. I de tilfeller en nordmann er totalt overlegen er vi bare stolte, da er det ikke mye dopprat.

Gjest Elextra
Skrevet

Det blir litt for dumt om vi skal hevde at motstanderne er dopet bare fordi de gjør et bedre løp enn nordmennene. I de tilfeller en nordmann er totalt overlegen er vi bare stolte, da er det ikke mye dopprat.

Det har du rett i.

Gjest Skientusiasten
Skrevet

Noen mennesker er satt sammen annerledes enn de fleste andre, slik som f.eks. sprinteren Bolt. Muligens er Bauer en slik type også, det samme med Kowalczyk på damesiden.

Alternativt har vi en ny Mülegg...

Som deg, så avventer jeg dømmingen til en positiv dopingprøve eventuelt foreligger. Inntil så, velger jeg å la meg imponere!

Skrevet

Tsjekkia har dessverre ikke noen spesielt stolt historie når det gjelder doping. (For ordens skyld: Dette gjelder flere andre land også.) Terskelen er nok litt lavere for å antyde juks overfor de som kommer fra landene som stadig har hatt utøvere ekskludert pga. doping.

Jeg følger ikke spesielt godt med på langrenn og bør ikke uttale meg om akkurat denne saken. Prinsipielt skal ingen forhåndsdømmes, uansett nasjonalitet.

Men såvidt jeg vet, har Bauer vært svært sterk tidligere også, så det er ikke så mystisk at han vinner nå. Jeg er mer skeptisk i de tilfellene det dukker opp en løper "fra intet" og vinner akkurat i OL eller VM, for så å falle langt tilbake på listene igjen når mesterskapet er slutt.

Skrevet

Vil ikke spekulere i hvorvidt Bauer var dopet eller ei. Han ble vel testet.

Bauer er 8 år eldre enn Northug. Da er det rimelig at han er mer utholdende i harde løp.

Northug er vel ikke spesielt kjent for å være god i harde motbakker. Han har nok sin styrke i den rå spurten.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg også;)

Fakta: I forfjor var Nortug 51 sekunder bak Bauer opp bakken, neste år var Nortug 41 sekunder bak samme mann, så det betyr litt oppsving for nordmannen, men ingen konsistent nedtur for Bauer;)

Velger derfor å tro at Bauer er på sitt beste, men at Nortug èn gang vil slå han;))))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...