Gå til innhold

Fotoutstyr er dyrt

Anbefalte innlegg

Gjest milde Mathilde
Skrevet

Prisene i Norge er helt på bærtur. Det er søkke dyrt å kjøpe "must-haves" til et speilreflekskamera.

* stort minnekort = 900-2000 kr

* kameraveske til kun kamera = 600 kr

* kamerabag for kamera + utstyr = 900-1200 kr

* cap holder = kanskje 100 kr

* klebende belegg for å unngå riper på skjerm = 100 kr?

* stativ = 300-1000 kr

*ekstra batteri = ?

Gjest Fotogen - not.
Skrevet

Jeg synes ikke det der var spesielt dyrt, jeg da, men hva synes du det er rimelig å gi for de tingene selv, da?

Skrevet

Hvor bør kamerautstyr kjøpes? Ønsker meg to nye linser til speilrefleksen når jeg har bursdag snart....

Gjest milde Mathilde
Skrevet

Jeg synes ikke det der var spesielt dyrt, jeg da, men hva synes du det er rimelig å gi for de tingene selv, da?

Alt dette er dyrt sammenlignet med prisene i USA.

Gjest milde Mathilde
Skrevet

Hvor bør kamerautstyr kjøpes? Ønsker meg to nye linser til speilrefleksen når jeg har bursdag snart....

Hvilket kamera har du? Bruk www.kelkoo.no til å sammenligne priser, men sjekk også Elkjøp og Lefdal.

Gjest Fotogen - not.
Skrevet

Alt dette er dyrt sammenlignet med prisene i USA.

Er ikke lønnsnivået høyere her også i forhold til USA?

Skrevet

Hvis du bor i Oslo/Akershus-området vil jeg anbefale FotoVideo i Møllergata. Der kan de også tingene sine kjempegodt. Det finnes f.eks. objektiver man kan bruke både til Nikon og Cannon som ikke koster ørten ekstra kroner fordi merket står prenta på det. Ellers er det sikkerrt ganske mye å finne på bruktmarkedet, eller generelt kjøpe på nettet. Man må jo påregne fortollingsdritt, men ikke rent skjelden kommer ting billigere ut kjøpt på nett enn det ville ellers uansett.

Men... Ja - sånt utstyr koster absolutt penger å drive med, som andre hobbyer.

Skrevet

Kameraveske kan du kjøpe på Clas Olsons, billig.

Stativ kan du by på hos netthandelen.no. Går ofte billig.

Men ja, fotoutstyr er knall dyrt... :0(

Skrevet

Hvilket kamera har du? Bruk www.kelkoo.no til å sammenligne priser, men sjekk også Elkjøp og Lefdal.

Har et Canon EOS 400.

Tror jeg ønsker meg en 100mm Macro-linse og 55-250 (?) tele-linse.

Gjest Elextra
Skrevet

Du får glede deg over at du slipper å bruke penger på film og fremkalling :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...