Gå til innhold

opptjent ferie....

Anbefalte innlegg

ringerikskringla
Skrevet

jeg begynte i ny jobb 15 april 2009.. Hvor lang ferie har jeg egentlig opptjent med lønn? Min sjef mente mellom 2 og 3 uker men jeg syntes det hørtes lite ut. Er det noen der ute som vet

Skrevet

15. april, dvs at du har jobba litt mindre enn 3/4 av opptjeningsåret for ferie året etter. Om du har fem ukers ferie, så blir vel det kjapt regna i underkant av 4 uker. 3 uker og 2-3 dager.

Skrevet

Spiller det noen rolle da? Det som er viktig er jo hvor mye feriepenger du får. Du får 10,2 eller 12% feriepenger av det du tjente i 2009. (når du ikke regner med feriepengeutbetalingen) Grunnlaget står også på lønn- og trekkoppgaven du får i disse dager.

%-satsen avhenger av om du har 4 uker og 1 dag ferie eller 5 uker ferie.

Skrevet

Du har rett til like mye ferie som de andre på arbeidsplassen. I ferien din får du ikke lønn, men feriepenger. Det er 10,2 eller 12 % av det du tjente i fjor. Spørsmålet er bare om du kan klare deg med det beløpet i ferien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...