Gå til innhold

Passering i bomringen Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest diesel hansen
Skrevet

Jeg har registrert at mange svinger over i den andre kjørefila når de skal passere enkelte av bomstasjonene(der det er mulig), og selvfølgelig bare når det ikke kommer bil imot. Jeg er nysgjerrig av meg og har prøvd det ut, og det lyser ikke på lystavlen som registrerer passeringene. Spørsmålet er om det kameraet som vender mot venstre fil fanger det opp. Er det noen som har erfaringer med dette?

Skrevet

Selvsagt blir det fanget opp av kamera (de som setter opp bommene er ikke dumme), og ettersom det er doble linjer risikerer du nok bot også.

5,8 GHz-antennene for å lese AutoPass-brukkene har et mindre felt enn kamera.

Med vennlig hilsen

Gjest diesel hansen
Skrevet

Selvsagt blir det fanget opp av kamera (de som setter opp bommene er ikke dumme), og ettersom det er doble linjer risikerer du nok bot også.

5,8 GHz-antennene for å lese AutoPass-brukkene har et mindre felt enn kamera.

Med vennlig hilsen

Det er ikke dobbel linje på den stasjonen jeg passerer.

Skrevet

Det er ikke dobbel linje på den stasjonen jeg passerer.

Det er da neppe lov å kjøre i motsatt kjøreretning gjennom en bomstasjon, uansett.

Med vennlig hilsen

Gjest diesel hansen
Skrevet

Det er da neppe lov å kjøre i motsatt kjøreretning gjennom en bomstasjon, uansett.

Med vennlig hilsen

Det er vel ingen regler som sier at man ikke har lov til å kjøre over i det andre kjørefeltet hvis sikten er klar?

Tvillingmamma
Skrevet

Du blir fanget opp og har du brikke, blir du belastet,ellers får du faktura hjem, sto noe om dette på nettet forrige dagen i forbindelse med en annen bomstasjon.

Gjest diesel hansen
Skrevet

Du blir fanget opp og har du brikke, blir du belastet,ellers får du faktura hjem, sto noe om dette på nettet forrige dagen i forbindelse med en annen bomstasjon.

Åh, så ikke den. Det var kjedelig ;)

Skrevet

Herrgud noe så patetisk å prøve å snike seg gjennom bommen! Blir oppgitt av folk noen ganger.. Bommen er noe dritt, det er jeg enig i, men å kjøre uansvarlig for å unngå å betale 25,- kr. ser jeg ikke poenget med. De som prøver å snike skulle fått en saftig bot..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...