Gå til innhold

Pisking...?

Anbefalte innlegg

Gjest Candy Dong
Skrevet

Det er noe som heter at vold avler vold. Tror ikke en som blir pisket blir noe vennligere stemt imot samfunnet akkurat.

Er jo heller ikke for å stenge folk inne i mange år, men det er jo for å beskytte oss andre. Håper bare at fengslene har store nok ressurser til å lære dem noe om rett og galt mens de sitter inne.

''Tror ikke en som blir pisket blir noe vennligere stemt imot samfunnet akkurat.''

Det blir neppe heller av å være innesperret i 15-20 år.

Skrevet

Jeg klarer ikke ta slikt på alvor. :)

Forresten synes jeg rulling i tjære og fjær er en sterkt undervurdert straffemetode.

Skrevet

Jeg har også store problemer med om vi skulle innføre en slik straffemetode ja. Ikke at det ikke er noe jeg kunne tenkt meg å gitt en real omgang god, gammeldags juling, men dette er å gå langt over streken.

Og ikke minst - hvem skal ha denne jobben med selve piskingen?

''Og ikke minst - hvem skal ha denne jobben med selve piskingen?''

Den tanken slo meg også,,ingen vil vel ha en sånn jobb. Nei,dette er iallefall urealistisk og dumt. Men de kunne godt å satt pedofile i gapestokk...

hidi, the scorpion
Skrevet

Det har du helt rett i. Men samfunnsøkonomisk er det trolig lurere med litt pisking, og ferdig med det (for mindre alvorlige forbrytelser, eg. fyllekjøring eller dyrking av marihuana).

''(for mindre alvorlige forbrytelser, eg. fyllekjøring eller dyrking av marihuana).''

Jeg ser på fylle/narkotikakjøring som en alvorlig for brytelse! Det er like alvorlig som russisk rulett:(

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg synes strafferammene i Norge er altfor lave i forhold til alvorlige forbrytelser som mord, pedofili, voldtekt, vold mot samboer/ektefelle/partner, blind vold, ikke-seksuelle overgrep mot barn etc. For fylle/dop/narkokjøring er det som regel en høy økonomisk straff, men fengselsstraffen burde vært høyere...! Man "leker" tross alt med andres liv:(

Pisking, har ingenting i et moderne samfunn å gjøre. Hvor mange piskeslag et menneske tåler før de dør av det, må jo være veldig individuelt... Og dødsstraff har vi ikke her, heldigvis;)

Gjest hvem,hva,hvor,hvorfor?
Skrevet

''Tror ikke en som blir pisket blir noe vennligere stemt imot samfunnet akkurat.''

Det blir neppe heller av å være innesperret i 15-20 år.

Nei, det tror ikke jeg heller om de ikke greier å lære noe, eller endre noen leveregler under oppholdet i fengselet. Noen blir jo også eldre og kanskje litt mere voksen. Kommer jo også an på hva det gjelder.

Skrevet

Hehe, dette blir nok aldri et reelt valg nei.Det er nok mer for å skape en debatt.

:0)

Gjest Candy Dong
Skrevet

''(for mindre alvorlige forbrytelser, eg. fyllekjøring eller dyrking av marihuana).''

Jeg ser på fylle/narkotikakjøring som en alvorlig for brytelse! Det er like alvorlig som russisk rulett:(

Er enig at fyllekjøring egentlig ikke er så bra, men dyrking av marihuana er en bagatell (kan hende den beste).

Gjest Candy Dong
Skrevet

Jeg klarer ikke ta slikt på alvor. :)

Forresten synes jeg rulling i tjære og fjær er en sterkt undervurdert straffemetode.

Det er eg enig i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...