Gå til innhold

Hva er det med folk som må avbryte en hele tiden

Anbefalte innlegg

Gjest venninne som avbryter hele tiden
Skrevet

Det kan jo rett og slett være nervøsitet som gjør at hun avbryter og stresser litt. Kanskje hun ikke føler seg vel i situasjonen, enten det gjelder stedet eller deg)

ja, jeg håper at det kan være stress siden vi ikke kjenner hverandre SÅ godt enda. Men det gjør at jeg også blir mer stresset siden jeg ikke får snakket ferdig.,

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• hidi, the scorpion

5

• meg__123!

2

• løvinne71

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvordan vet du at hun forbereder seg til å svare deg da, istedenfor å høre etter? Du er vel ikke inni hennes hode. Har hun sagt det, eller er det på seg selv kjenner en andre, som får deg til å skjønne at det er det hun gjør?

Forøvrig må jeg si at det er usigelig kjedelig med folk som bare forteller om seg selv, lirer av seg det ene referatet etter det andre fra eget liv. Kanskje du er slik? Noen ganger er det deilig å prate om noe mer generelt, samfunn og politikk eller andre mellommenneskelige ting.

Denne havnet vel på feil sted?

Gjest Niccola
Skrevet

Det hender det er noen som er alt for glad i å prate om seg og sitt da! Eneste måten å få sagt noe er vel å avbryte. Jeg har ei sånn venninne.

Ellers så kan jeg vel avbryte selv, hvis det er noe som må sies der og da, noe som vedkommende skal se feks, så kan jeg jo ikke vente til dama er ferdig med å prate om ti minutter eller mer, da er jo den situasjonen jeg skulle vise henne forlengst over.

En annen ting som gjør at jeg kan avbryte, er atjeg har dårlig hukommelse og konsentrasjon, og hvis jeg kommer på noe som er viktig å få sagt i det det dukker opp i hjernen (viktig for den jeg nå avbryter også kanskje), så kan jeg ikke vente i flere minutter av høflighet. Av erfaring vet jeg da at det jeg skulle si er glemt og ikke sikkert jeg får det fram igjen.

Men det er anligvis uhøflig å avbryte bare for å begynne å prate om noe annet. Men noen er som sagt utrolig trege til å prate også, og da får jeg helt noia. Orker ikke folk som prater som de sitter fast i sirup.

Hvis man pleier å avbryte fordi man ikke vil glemme det en skal si, bør en også unnskylde seg for at en gjør det. Og etterpå ta opp tråden igjen på det man snakket om.

Skrevet

men synes du ikke det er litt tidlig å avbryte når personen knapt har fått sagt to setninger, og ikke en gang kommet igang med noe du selv har spurt om? Det er noe annet når personen har pratet svært lenge og du har fattet hovedpoenget.

et eksempel: faren til en venninne har blitt syk. Jeg hadde syntes det hadde vært veldig uhøflig å spørre hvordan det gikk med faren hennes, for så å avbryte etter to setninger med noe jeg kunne ha ventet med, jeg tror ikke hun hadde syntes det var interessant å vite at en kjendis satt på bordet ved siden av akkurat da. Det kunne jeg sagt senere. Men noen er kanskje mer impulsive enn andre velger jeg å tro.

Synes nesten det der høres litt respektløst ut jeg, som om hun spør fordi hun føler hun bør gjøre det, men egentlig ikke er så interessert i å høre svaret.

Gjest venninne som avbryter hele tiden
Skrevet

Alle har vel opplevd å ha hodet fullt av ting, slik at en sitter og tenker på et eller annet problem som må løses på hjemembane feks, istedet for å høre på den som snakker. Tror du må la folk være som de er jeg, og ikke tolke ting som skjer så voldsomt.

Jeg har selv opplevd å spørre om noe, og så faktisk ikke klare å få med meg svaret. Ikke fordi jeg ikke vil, jeg har jo selv spurt), men fordi tankene flyr andre steder. Du sa også følsomt tema, det er vel ikke det beste heller på steder med mange andre folk? Må du ha full attention så inviter venninna de hjem til deg, da er det letter å prate om følsomme ting.

På en kafe så flyr jo øynene mine rundt, det er jeg vel ikke alene om. Plutselig ser jeg noe interessant, og da kan jo hjernen koble fra litt. En kan jo ikke la være å kikke seg rundt heller! For meg er det litt av kosen med å gå på kafe, kikke på folkelivet. Alvorlige samtaler paser bedre i tosomhet i stua hjemme.

Men det var noe av poenget med møtet,at vi skulle prate om dette temaet.

Jeg kan godt akseptere at folk kan være ukonsentrert en dag, men hvis denne personen gjør dette hele tiden kommer jeg til å bli sprø. hvis jeg ikke aner om personen har hørt på hva jeg har sagt så er det kanskje ikke noe poeng å prate? Hvis jeg skal bli blaffen i hva andre folk snakker om og bare konsentere meg om helt andre ting så kan jeg telle på en hånd de vennene jeg står igjen med. Tror de fleste hadde blitt ganske lei av meg da.

Gjest Niccola
Skrevet

men synes du ikke det er litt tidlig å avbryte når personen knapt har fått sagt to setninger, og ikke en gang kommet igang med noe du selv har spurt om? Det er noe annet når personen har pratet svært lenge og du har fattet hovedpoenget.

et eksempel: faren til en venninne har blitt syk. Jeg hadde syntes det hadde vært veldig uhøflig å spørre hvordan det gikk med faren hennes, for så å avbryte etter to setninger med noe jeg kunne ha ventet med, jeg tror ikke hun hadde syntes det var interessant å vite at en kjendis satt på bordet ved siden av akkurat da. Det kunne jeg sagt senere. Men noen er kanskje mer impulsive enn andre velger jeg å tro.

Folk som avbryter meg midt i svaret på et spørsmål de selv har stilt, er faktisk noe av det aller mest irriterende jeg vet om. Det skal en del til å veie opp for en slik "kvalitet".

Gjest Niccola
Skrevet

det kan virke som dere har ulike forventninger til samtalen, hun er kanskje mer uhøytidelig og vil slurve og slarve om folk rundt dere og det som faller en inn - du vil kanskje snakke mer inngående og seriøst om temaer?

Ren gjetning. Det ene er i så fall ikke "bedre" enn det andre, men kanskje en dårlig match :-)

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Noen har litt mangel på impulskontroll ja! Akkurat den situasjonen med kjendisen er jo ikke noe som må sies med en gang. Men en får bare la være å irritere seg over venner og familie tror jeg, det er bare en selv det går ut over. De en ikke orker være sammen med, kan en jo bare kutte ut så mye det er mulig. En kan jo ha venninner for forskjellige formål. Verdens beste lytter kan jo være verdens største festbrems osv. Vi er alle ulike, alle har noe godt ved seg og alle har også ting andre irriterer seg over. That's life. Denne venninna de kommer nok til å fortsette å avbryte, så da er valget ditt om du vil treffe henne.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Men det var noe av poenget med møtet,at vi skulle prate om dette temaet.

Jeg kan godt akseptere at folk kan være ukonsentrert en dag, men hvis denne personen gjør dette hele tiden kommer jeg til å bli sprø. hvis jeg ikke aner om personen har hørt på hva jeg har sagt så er det kanskje ikke noe poeng å prate? Hvis jeg skal bli blaffen i hva andre folk snakker om og bare konsentere meg om helt andre ting så kan jeg telle på en hånd de vennene jeg står igjen med. Tror de fleste hadde blitt ganske lei av meg da.

Hvis dere hadde avtalt å snakke om det, brude dere nok valgt et roligere sted, som det ble nevnt annet sted her. ET sted hvor det ikke var så mye som tok vekk oppmerksomheten fra temaet. Var det du eller henne som gjerne ville prate om dette temaet forresten? Kan jo hende at hun ikke var så veldig interessert i utgangspunktet, men ikke klarte å skuffe deg ved å si nei.

Ellers har jeg hatt venninner som har sliti psykisk i perioder, og da må en jo unnskylde litt uvanlig oppførsel av og til.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Synes nesten det der høres litt respektløst ut jeg, som om hun spør fordi hun føler hun bør gjøre det, men egentlig ikke er så interessert i å høre svaret.

Gjør vi ikke all det av og til da? Når en sitter sammen med folk som hele tida prater om personlige ting, og en dessverre ikke klarer opparbeide nok interesse, men så vil en allikevel prøve å gjøre noe for å holde samtalen i gang.

Gjest Niccola
Skrevet

Gjør vi ikke all det av og til da? Når en sitter sammen med folk som hele tida prater om personlige ting, og en dessverre ikke klarer opparbeide nok interesse, men så vil en allikevel prøve å gjøre noe for å holde samtalen i gang.

Jo, men om vi avbryter - og vet vi avbryter - så gjør vi det med et smil og et lite "unnskyld meg, men jeg må bare si at...." før vi avslutter med "ok, tilbake til det vi snakket om"

Det er ren folkeskikk. Opplever jeg gang på gang at en person er uinteressant eller synes å mene at jeg er uinteressant, ja, så blir det ikke noe mer ut av det vennskapet. Det skal jo være en gjensidig interesse og nytteverdi. :-)

Skrevet

kjenner ei sånn jeg også.. hun er sånn med alle. Så er nok bare slik de er...ganske irriterende :P

Gjest glad i henne for det
Skrevet

Folk som avbryter meg midt i svaret på et spørsmål de selv har stilt, er faktisk noe av det aller mest irriterende jeg vet om. Det skal en del til å veie opp for en slik "kvalitet".

''Folk som avbryter meg midt i svaret på et spørsmål de selv har stilt, er faktisk noe av det aller mest irriterende jeg vet om.''

Amen! Min søte kjærlige og gode eks-svigermor er sånn. Hele tiden!! Fryktelige irriterende.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Folk som avbryter meg midt i svaret på et spørsmål de selv har stilt, er faktisk noe av det aller mest irriterende jeg vet om.''

Amen! Min søte kjærlige og gode eks-svigermor er sånn. Hele tiden!! Fryktelige irriterende.

''Amen! Min søte kjærlige og gode eks-svigermor er sånn. Hele tiden!! Fryktelige irriterende.''

Og aldri har det finnes en svigerdatter som er sur, uvillig til å delta i familien, som ser på sin slekt som best, eller familietradisjoner som er hellige for henne og familien?

Gjest glad i henne for det
Skrevet

''Amen! Min søte kjærlige og gode eks-svigermor er sånn. Hele tiden!! Fryktelige irriterende.''

Og aldri har det finnes en svigerdatter som er sur, uvillig til å delta i familien, som ser på sin slekt som best, eller familietradisjoner som er hellige for henne og familien?

Av og til irriterer du rævå av meg med din evne til å tolke inn slags drit inn i det folk skriver!!! Jeg skriver at jeg er glad i henne, at hun er kjærlig og god, men har akkurat DENNE UVANEN som innlegget handler om. Og så kommer du drassende med masse annet vas (i denne sammenhenge) Sorry, men nå irriterte du meg kraftig! (så du i det hele tatt hva skrev under med???)

Jeg er nemlig så heldig å ha en FANTASTISK eks-svigerfamilie som fortsatt innlemmer meg som et familimedlem og som er på høyde med min egen familie på ALLE måter.

Synes du kunne lagt oppgulpet ditt en annen plass!

møkkairritert hilsen fra meg! :(

Skrevet

Av og til irriterer du rævå av meg med din evne til å tolke inn slags drit inn i det folk skriver!!! Jeg skriver at jeg er glad i henne, at hun er kjærlig og god, men har akkurat DENNE UVANEN som innlegget handler om. Og så kommer du drassende med masse annet vas (i denne sammenhenge) Sorry, men nå irriterte du meg kraftig! (så du i det hele tatt hva skrev under med???)

Jeg er nemlig så heldig å ha en FANTASTISK eks-svigerfamilie som fortsatt innlemmer meg som et familimedlem og som er på høyde med min egen familie på ALLE måter.

har du ikke funnet ut før nå at det ikke går an å skrive sin mening, uten at det er noe galt med det?

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Jo, men om vi avbryter - og vet vi avbryter - så gjør vi det med et smil og et lite "unnskyld meg, men jeg må bare si at...." før vi avslutter med "ok, tilbake til det vi snakket om"

Det er ren folkeskikk. Opplever jeg gang på gang at en person er uinteressant eller synes å mene at jeg er uinteressant, ja, så blir det ikke noe mer ut av det vennskapet. Det skal jo være en gjensidig interesse og nytteverdi. :-)

Ja, det regulerer seg selv det der. Heldigvis. Jeg unnskylder meg så godt jeg kan jeg, når jeg avbryter andre. Det har jo litt med personlighet også, de som er livlige og prater mye har vel lettere for å avbryte også. De som er veldig stille og prater lite, kommer vel aldri så langt som til å avbryte. Godt vi er forskjellige tenker jeg, ellers kunne det fort blitt litt kjedelig.

Skrevet

Ja, det regulerer seg selv det der. Heldigvis. Jeg unnskylder meg så godt jeg kan jeg, når jeg avbryter andre. Det har jo litt med personlighet også, de som er livlige og prater mye har vel lettere for å avbryte også. De som er veldig stille og prater lite, kommer vel aldri så langt som til å avbryte. Godt vi er forskjellige tenker jeg, ellers kunne det fort blitt litt kjedelig.

''Det har jo litt med personlighet også, de som er livlige og prater mye har vel lettere for å avbryte også. De som er veldig stille og prater lite, kommer vel aldri så langt som til å avbryte. ''

Ja, personlige forskjeller, og ulike vaner/erfaringer, kan gjøre at man bedømmer den eller de man snakker med ulikt.

En venninne av meg er én av fem søstre som er født ganske tett. Mannen hennes har én søster som er mye yngre. Han ble (ivertfall istarten, inntil han vennet seg til det) ganske oppgiitt når søstrene var samlet - de snakket i munnen på hverandre og avbrøt osv, og han trodde ofte feilaktig at de kranglet... .-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva i himmelens navn er galt med deg!

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva i himmelens navn er galt med deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...