Gjest lurer fælt,bedre føre var Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Lurer på hvordan det er når det gjelder graviditet og vikariat. Planlegger å bli gravid snart, men jeg har ikke fast stilling, kun et vikariat som går ut til sommeren. Hvis jeg blir gravid før det og jeg ikke får forlenget vikariatet hva skjer da? Gå på trygd eller hvordan funker det?? Hvor mye penger er det i så fall? 0 Siter
smurf78 Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Mener du må ha jobbet de siste 6 av 10 månedene før fødsel. Les mer på nav.no 0 Siter
smurf78 Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 jeg mente jobbet 6 av 10 måneder, ikke de siste 6 månedene 0 Siter
Glimtipper Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Du må ha jobbet seks av de siste ti månedene før fødselen for å få penger i permisjonstiden din. Oppfyller du ikke dette kravet vil du få utbetalt engangsstønad på 33 000 kroner. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Dersom du har opparbeidet rett til arbeidsledighetstrygd, så teller det som "arbeid" i regelen om 6 av siste 10 måneder. Beløpet blir selvsagt mindre enn om du hadde jobbet, siden dagpenger bare er en prosentandel av vanlig lønn. Men du får mer enn bare engangsbeløpet, altså. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.