Gå til innhold

Å bli gravid mens man er vikar

Anbefalte innlegg

Gjest lurer fælt,bedre føre var
Skrevet

Lurer på hvordan det er når det gjelder graviditet og vikariat. Planlegger å bli gravid snart, men jeg har ikke fast stilling, kun et vikariat som går ut til sommeren. Hvis jeg blir gravid før det og jeg ikke får forlenget vikariatet hva skjer da? Gå på trygd eller hvordan funker det?? Hvor mye penger er det i så fall?

Skrevet

Mener du må ha jobbet de siste 6 av 10 månedene før fødsel. Les mer på nav.no

Skrevet

jeg mente jobbet 6 av 10 måneder, ikke de siste 6 månedene

Skrevet

Du må ha jobbet seks av de siste ti månedene før fødselen for å få penger i permisjonstiden din. Oppfyller du ikke dette kravet vil du få utbetalt engangsstønad på 33 000 kroner.

Skrevet

Dersom du har opparbeidet rett til arbeidsledighetstrygd, så teller det som "arbeid" i regelen om 6 av siste 10 måneder. Beløpet blir selvsagt mindre enn om du hadde jobbet, siden dagpenger bare er en prosentandel av vanlig lønn. Men du får mer enn bare engangsbeløpet, altså.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...