Gå til innhold

Pannekaker kun med kefirmelk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kun kefirmelk i kjøleskapet. Går det an å lage pannekaker kun med denne typen melk? Eller blir det for surt?

Skrevet

Bland ut med litt vann så går det nok fint.

Skrevet

Bland ut med litt vann så går det nok fint.

Takk for svar :)

Gjest fattigmor
Skrevet

blir kalt surmelkslapper i hvertfall før i tiden. Røren ble laget litt tykkere også stekt som små pannekaker. 3-4 stk i pannen..Lenge siden jeg har gjort det.o)

Skrevet

blir kalt surmelkslapper i hvertfall før i tiden. Røren ble laget litt tykkere også stekt som små pannekaker. 3-4 stk i pannen..Lenge siden jeg har gjort det.o)

Høres godt ut når du sier det sånn :-))

Skrevet

Det går fint.

Nå har jeg forresten fått kjøpt melk. Vet du hva som gir de beste pannekakene? halvt om halvt av kefir og vanlig melk eller kun kefir?

Skrevet

Nå har jeg forresten fått kjøpt melk. Vet du hva som gir de beste pannekakene? halvt om halvt av kefir og vanlig melk eller kun kefir?

Bare kefir gir tydelig surmelksmak og litt tykkere kaker (hvis du ikke blander med vann). Så det kommer an på hva dere liker, og om det skal "skjules" mest mulig at dette ikke er den vanlige oppskriften din.

Skrevet

Bare kefir gir tydelig surmelksmak og litt tykkere kaker (hvis du ikke blander med vann). Så det kommer an på hva dere liker, og om det skal "skjules" mest mulig at dette ikke er den vanlige oppskriften din.

Bør nok "skjule" så godt jeg kan her i huset, så da får jeg gå for en mildere kefirvariant ;-)

Gjest Synest vi
Skrevet

Bare vanlig melk er best.

Skrevet

Bare vanlig melk er best.

Jeg laga med ca halvt om halvt med kefir og vanlig melk. Brukte også mer grovmel enn hvetemel slik at pannekakene skulle bli litt sunnere. Ble veldig gode :)

Gjest Synest vi
Skrevet

Jeg laga med ca halvt om halvt med kefir og vanlig melk. Brukte også mer grovmel enn hvetemel slik at pannekakene skulle bli litt sunnere. Ble veldig gode :)

Så bra:)

Bruker å lure oppi litt grovt jeg også, men ikke alltid jeg kan si det:)

Skrevet

Så bra:)

Bruker å lure oppi litt grovt jeg også, men ikke alltid jeg kan si det:)

Hehe, skjønner deg godt ;) Spesielt et av barna har noen fantastisk kresne smaksløker, så her er det nytteløst å lure skumle ting inn i maten - men heldigvis liker alle tre ungene best grove pannekaker :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...