Gjest togli Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Har kun kefirmelk i kjøleskapet. Går det an å lage pannekaker kun med denne typen melk? Eller blir det for surt? 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Bland ut med litt vann så går det nok fint. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Bland ut med litt vann så går det nok fint. Takk for svar 0 Siter
Gjest fattigmor Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 blir kalt surmelkslapper i hvertfall før i tiden. Røren ble laget litt tykkere også stekt som små pannekaker. 3-4 stk i pannen..Lenge siden jeg har gjort det.o) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 blir kalt surmelkslapper i hvertfall før i tiden. Røren ble laget litt tykkere også stekt som små pannekaker. 3-4 stk i pannen..Lenge siden jeg har gjort det.o) Høres godt ut når du sier det sånn :-)) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Det går fint. Takk for svar Nå har jeg forresten fått kjøpt melk. Vet du hva som gir de beste pannekakene? halvt om halvt av kefir og vanlig melk eller kun kefir? 0 Siter
laban Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Takk for svar Nå har jeg forresten fått kjøpt melk. Vet du hva som gir de beste pannekakene? halvt om halvt av kefir og vanlig melk eller kun kefir? Bare kefir gir tydelig surmelksmak og litt tykkere kaker (hvis du ikke blander med vann). Så det kommer an på hva dere liker, og om det skal "skjules" mest mulig at dette ikke er den vanlige oppskriften din. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Bare kefir gir tydelig surmelksmak og litt tykkere kaker (hvis du ikke blander med vann). Så det kommer an på hva dere liker, og om det skal "skjules" mest mulig at dette ikke er den vanlige oppskriften din. Bør nok "skjule" så godt jeg kan her i huset, så da får jeg gå for en mildere kefirvariant ;-) 0 Siter
Gjest Synest vi Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Takk for svar Nå har jeg forresten fått kjøpt melk. Vet du hva som gir de beste pannekakene? halvt om halvt av kefir og vanlig melk eller kun kefir? Bare vanlig melk er best. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Bare vanlig melk er best. Jeg laga med ca halvt om halvt med kefir og vanlig melk. Brukte også mer grovmel enn hvetemel slik at pannekakene skulle bli litt sunnere. Ble veldig gode 0 Siter
Gjest Synest vi Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Jeg laga med ca halvt om halvt med kefir og vanlig melk. Brukte også mer grovmel enn hvetemel slik at pannekakene skulle bli litt sunnere. Ble veldig gode Så bra:) Bruker å lure oppi litt grovt jeg også, men ikke alltid jeg kan si det:) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Så bra:) Bruker å lure oppi litt grovt jeg også, men ikke alltid jeg kan si det:) Hehe, skjønner deg godt Spesielt et av barna har noen fantastisk kresne smaksløker, så her er det nytteløst å lure skumle ting inn i maten - men heldigvis liker alle tre ungene best grove pannekaker 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.