Gå til innhold

Kysse barna på munnen

Anbefalte innlegg

Gjest Usjj...
Skrevet

Jeg ser ofte at foreldre kysser barna sine på munnen.

Jeg kjenner jeg blir kvalm når jeg ser dette...

Det er etter min mening overtramp av barna. Kyssing på munnen kan de selv gjøre når de er moden for det...

Usjj...mener jeg...men hva mener du om dette?

Gjest MayLynn
Skrevet

Nei det har jeg aldri kommet på er galt. Har gjort det selv. Da er det snakk om et lite "nuss" hvor man såvidt er borti hverandre. Og fordi barnet selv spør...

Skrevet

Hvorfor skulle det være galt? Du har temmelig skitten fantasi når du kan legge noe i dette.

Skrevet

Hva i alle dager er galt med det? Et lite muss til eget avkom er da helt normalt?

Skrevet

Hva i alle dager er galt med det? Et lite muss til eget avkom er da helt normalt?

''Et lite muss til eget avkom er da helt normalt?''

Et muss = et nuss på munnen? ;-)

Skrevet

''Et lite muss til eget avkom er da helt normalt?''

Et muss = et nuss på munnen? ;-)

Dialektforskjell..

Onsdag1365380628
Skrevet

Hva er galt med å kysse ungene på munnen? Synes ikke det gjør noe jeg da...

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har pleid å gjøre det da de var små,- men jeg tror ikke jeg ville tenkt på det om andre gjør det med sine, altså.

Gjest solfryd
Skrevet

Nei det har jeg aldri kommet på er galt. Har gjort det selv. Da er det snakk om et lite "nuss" hvor man såvidt er borti hverandre. Og fordi barnet selv spør...

''Og fordi barnet selv spør...''

Barnet hadde vel ikke spurt selv, om det ikke hadde blitt lært opp til det?

Jeg har aldri kysset mine barn på munnen, og de har selvsagt heller aldri spurt om jeg kan gjøre det. Men de har da blitt kysset masse likevel.

Skrevet

Jeg har aldri kysset mine barn på munnen, og de har selvsagt heller aldri spurt om jeg kan gjøre det. Men de har da blitt kysset masse likevel.

De har vel kanskje sett at mamma ogpappa kysser på munnen og de ser det på Tv og overalt. Det er HELT normalt!

Gjest Elextra
Skrevet

''Barnet hadde vel ikke spurt selv, om det ikke hadde blitt lært opp til det?

''

Sønnen min (nå 6, da 4-5) har spurt om vi kunne kysse på munnen og da har jeg sagt nei - og begrunnet det med at man bare kysser kjæresten på munnen - og fulgt opp med mange kyss på kinnet :).

Gjest Elextra
Skrevet

Hm, ligger denne tråden flere steder? Mener jeg svarte på den tidligere...

Gjest svarte på dette
Skrevet

Hvor ble svaret mitt av? ble de sensurert vekk?

Gjest folk er forskjellig
Skrevet

Jeg er så totalt uenig! Men det er meg ;)

Jeg kysser fortsatt min foreldre på munnen. De er 65 og jeg er 41. Jeg kysser også min barn på munnen. De er i alderen 9 til 17. I tillegg kysser min barn sine besteforeldre på munnen. Og for å toppe det hele kysser jeg også mine brødre på munnen. Og som pølsen i rosine-enden så kysser jeg faktisk onkler og tanter også. Det er et tørt og kjapt kyss som settes pris på av alle parter. Overhodet ikke noe ekkelt eller unaturlig for oss.

For meg er klemming mye mer intimt. Involverer hele kroppen og myyyye mer kroppskontakt enn det lille kysset. Jeg følte all klemmingen som foregår i Norge som unaturlig og innvaderende. Og jeg synes det er rart at folk ikke vil kysse sine barn.

Skrevet

Hvor ble svaret mitt av? ble de sensurert vekk?

Jeg tror tråden ligger på to forskjellige forum, du har sikkert svart på det andre. :o)

Mener i alle fall jeg så to start-innlegg fra 100-nyeste-lista.

Gjest solfryd
Skrevet

Jeg kysser fortsatt min foreldre på munnen. De er 65 og jeg er 41. Jeg kysser også min barn på munnen. De er i alderen 9 til 17. I tillegg kysser min barn sine besteforeldre på munnen. Og for å toppe det hele kysser jeg også mine brødre på munnen. Og som pølsen i rosine-enden så kysser jeg faktisk onkler og tanter også. Det er et tørt og kjapt kyss som settes pris på av alle parter. Overhodet ikke noe ekkelt eller unaturlig for oss.

For meg er klemming mye mer intimt. Involverer hele kroppen og myyyye mer kroppskontakt enn det lille kysset. Jeg følte all klemmingen som foregår i Norge som unaturlig og innvaderende. Og jeg synes det er rart at folk ikke vil kysse sine barn.

''Jeg kysser fortsatt min foreldre på munnen. De er 65 og jeg er 41. Jeg kysser også min barn på munnen. De er i alderen 9 til 17. I tillegg kysser min barn sine besteforeldre på munnen. Og for å toppe det hele kysser jeg også mine brødre på munnen. Og som pølsen i rosine-enden så kysser jeg faktisk onkler og tanter også. ''

Æsj.... I mine øyne er det bare kjærester som skal kysse på munnen. Men jeg skjønner jo at i ditt tilfelle er det snakk om kulturforskjell.

Og det er IKKE sånn at vi norske foreldre som ikke kysser barna våre på munnen, ikke gir dem kyss. Du skriver at du synes det er rart at vi ikke kysser barna våre. Da mente du vel på munnen?

Mine og helt sikkert andres barn som ikke blir kysset på munnen, får masse kos og kyss likevel.

Gjest majas mamma
Skrevet

Kommer jo litt an på hva man legger i ordet kyssing, da. Selv har jeg smånusset på ungene mine da de var små. Men det var jo ikke snakk om skikkelig "råklining" heller liksom. Små forsiktige nuss med tørre lepper. Tror ingen tar skade av det så lenge man ikke trår over en intimitetesgrense. Merker man at barnet misliker det gjør man det jo selvsagt ikke. Og det kommer jo en grense hvor slikt liksom ikke passer lenger. Begynner å bli noen år siden jeg nusset tolvåringen.. Men får jo often en nuss på kinnet nå hun sier natta.

Gjest -Helene Harefrøken
Skrevet

''Barnet hadde vel ikke spurt selv, om det ikke hadde blitt lært opp til det?

''

Sønnen min (nå 6, da 4-5) har spurt om vi kunne kysse på munnen og da har jeg sagt nei - og begrunnet det med at man bare kysser kjæresten på munnen - og fulgt opp med mange kyss på kinnet :).

Alldeles enig. Hvorfor i all verden kysse på munnen.....Barna mine får masse "suss"på kinna.

Gjest Helt fjernt for meg
Skrevet

Kysser du foreldrene dine på munnen!

Høres helt merkelig ut for meg.

Hadde jeg praktiser det her i uset, så tror jeg tenåringene hadde flytta ut:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...