Gå til innhold

uføretrygd

Anbefalte innlegg

Gjest uviten dame
Skrevet

60% jobb og 40%uføretrygd fra SPK 2006 og2007.helt sykmeld 2008 og rehab.penger hele 2009.ufør 1.jan 2010.de har ikke i utrekninga tatt med det jeg har fått fra SPK disse årene ,heller ikke sykepenger 2008 og rehab. penger 2009.de har satt uføretidspunkt 1.jan 2008.min lønn da var satt til 259000 mens min skattbare inntekt var 352000 medrekna SPK tryd.jeg er en63 år gammel kvinne med 40 års opptjening.er denne utrekninga riktig?

Advokat Thomas Myran
Skrevet

Hei!

Det er umulig for meg å svare deg konkret på dette, til det gir du altfor lite informasjon. Du sier feks ikke om du har fått varig uførepensjon eller tidsbegrenset uføreytelse.

Generelt kan likevel sies, at beregning av varig uførepensjon er meget komplisert, og skal avspeilde de 20 beste inntektsårene dine, målt i pensjonspoeng.

Utgangspunktet for vurderingen er ditt uføretidspunkt - dvs. det tidspunktet hvor din arbeidsevne er varig nedsatt med minst 50%.

Har du TU, skal året før uføretidspunktet legges til grunn som beregningsgrunnlag.

Thomas Myran

Advokat

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...