Gå til innhold

Sykt barn

Gjest ikke vant til dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at barn får høy feber,over 40?

Liker ikke dette!!! Han har vondt i halsen og ørene,er det grunn til å ringe legevakta eller skal vi vente?

Skrevet

Alder på barnet hadde vært greit - men høy feber er vanlig hos mange. Jeg ville uansett ha ringt legen, ikke fordi jeg mener at feberen skal være farlig, men for å sjekke betennelser og få behandling for dette.

Skrevet

Hvis du har gitt febernedsettende og feberen er over 40 så hadde jeg ringt å snakket med dem. Hvis du ikke har gitt så hadde jeg gitt med en gang, kledd av ungen og lagt et tynt teppe over isteden for dyne.

Skrevet

..hvor gammel? Almenntilstand?

Barn får jo ofte høy feber,da. Prøvd noe febernedsettende for å lette litt på det - og se at det får feberen ned?

Min legevakt pleier å være greie å ringe - selv om det ikke er livsviktig,- tror de skjønner at foreldre kan være engstelige.

Det er ikke morsomt med syke barn!

Skrevet

..hvor gammel? Almenntilstand?

Barn får jo ofte høy feber,da. Prøvd noe febernedsettende for å lette litt på det - og se at det får feberen ned?

Min legevakt pleier å være greie å ringe - selv om det ikke er livsviktig,- tror de skjønner at foreldre kan være engstelige.

Det er ikke morsomt med syke barn!

Han er faktisk 12 år,og har bare vært syk en gang før. Har gitt ibux og feberen har gått ned litt,gubben sier jeg er litt hysterisk og må vente til i morgen,at det er det vi kommer til å få beskjed om på legevakta.

Skrevet

Han er faktisk 12 år,og har bare vært syk en gang før. Har gitt ibux og feberen har gått ned litt,gubben sier jeg er litt hysterisk og må vente til i morgen,at det er det vi kommer til å få beskjed om på legevakta.

Å være litt hysterisk - det er en del av jobb-beskrivelsen til foreldre ;-)

Hvis du ringer til legevakten og sier at du er klar over at det antageligvis ikke er noe alvorlig, men om du kan spørre dem likevel? Da tror jeg ikke de blir sure.

hidi, the scorpion
Skrevet

Du kan også ringe legevakta å høre med dem;)

Er forøvrig litt enig med din mann;)

Skrevet

Du kan også ringe legevakta å høre med dem;)

Er forøvrig litt enig med din mann;)

''Er forøvrig litt enig med din mann;)''

Hehe,- og det er det enkelt å være når man sitter trygt og godt med barna friske :) Jeg tror også mannen her har rett - men i praksis er jeg "flink" til å snakke med legevakten når jeg føler meg utrygg i sånne situasjoner... Og de er alltid veldig hyggelige og forståelsesfulle.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Er forøvrig litt enig med din mann;)''

Hehe,- og det er det enkelt å være når man sitter trygt og godt med barna friske :) Jeg tror også mannen her har rett - men i praksis er jeg "flink" til å snakke med legevakten når jeg føler meg utrygg i sånne situasjoner... Og de er alltid veldig hyggelige og forståelsesfulle.

''Og de er alltid veldig hyggelige og forståelsesfulle.''

Det er min erfaring også;) Bare ring du;)

Skrevet

''Og de er alltid veldig hyggelige og forståelsesfulle.''

Det er min erfaring også;) Bare ring du;)

Eeh - det var ikke meg som var trådstarter, altså :-)

Det virket ikke som hun hadde den store erfaringen med legevakt (hørtes ut som de hadde vært heldige og sjelden hadde syke barn)...

hidi, the scorpion
Skrevet

Eeh - det var ikke meg som var trådstarter, altså :-)

Det virket ikke som hun hadde den store erfaringen med legevakt (hørtes ut som de hadde vært heldige og sjelden hadde syke barn)...

Skjønte det;)

Og når jeg har vært i tvil, er legevakta god å ringe til;)

Skrevet

Hvis du har gitt febernedsettende og feberen er over 40 så hadde jeg ringt å snakket med dem. Hvis du ikke har gitt så hadde jeg gitt med en gang, kledd av ungen og lagt et tynt teppe over isteden for dyne.

Enig med deg c",)

Skrevet

Gi paracet og mål feberen igjen etter en stund. Men over 40 i feber legitimerer en telefon til legevakten syns jeg.

Det er ikke utslett eller slikt innvolvert? Hvordan er allmenntilstanden, er han sløv?

Skrevet

Siden han har reagert positivt på ibux hadde jeg nok ikke dratt på legevakta i kveld, ikke så lenge allmenntilstanden er grei nok - dere får kontakt med ham og han er klar og sånt.

Høres ut som en kraftig halsbetennelse, hadde selv oppimot 40 i feber i den anledning i voksen alder. Kontakt lege i morra for evt. antibiotika.

Skrevet

Ikke uvanlig ved en infeksjon. Gi både ibux og paracet etter anvisning på pakken. Hvis feberen ikke har gått ned mot 38 på 40 min, ringer du legevakta. Går den ned, sørger du for nok drikke og ringer fastlegen i morgen tidlig. Men kan godt ringe legevakten da også, ikke minst for å bli beroliget.

Skrevet

Hvordan går det med han?

Håper han er bedre i dag..

Skrevet

Hvordan går det med han?

Håper han er bedre i dag..

Tusen takk for alle råd,det er utrolig godt å ha dere her. Ringte lege i går,og fikk beskjed å gi en ibux og en paracet,ibux virker på smertene mens paracet tar feberen sa han. Han mente det kunne være virus eller infeksjon,men de gav helst ikke antibiotika. Det måtte gå sin gang mente han,men vi kunne betsille en time å få konstantert om det var ørebetennelse eller halsbetennelse.

Gutten sov godt i hele natt,og i dag tidlig var feberen 37 grader. Håper den feberen er over,hvis ikke ringer vi lege igjen. Han har fremdeles vondt i halsen og ørene. Det beste er nok å holde han inne til over helgen,kaldt ute. Han hadde sikkert feber på skolen på tirsdag også,var slapp og ukonsentrert,å det var veldig tungt å ha gym sa han. Burde holdt han hjemme allerede da.

Skrevet

Tusen takk for alle råd,det er utrolig godt å ha dere her. Ringte lege i går,og fikk beskjed å gi en ibux og en paracet,ibux virker på smertene mens paracet tar feberen sa han. Han mente det kunne være virus eller infeksjon,men de gav helst ikke antibiotika. Det måtte gå sin gang mente han,men vi kunne betsille en time å få konstantert om det var ørebetennelse eller halsbetennelse.

Gutten sov godt i hele natt,og i dag tidlig var feberen 37 grader. Håper den feberen er over,hvis ikke ringer vi lege igjen. Han har fremdeles vondt i halsen og ørene. Det beste er nok å holde han inne til over helgen,kaldt ute. Han hadde sikkert feber på skolen på tirsdag også,var slapp og ukonsentrert,å det var veldig tungt å ha gym sa han. Burde holdt han hjemme allerede da.

Kjekt å ha dolfolket ja,her er det som regel noen som har råd og svar på ting og tang :-)

Godt det går bedre med han mht feberen. Er nok lurt å holde han inne i kulda, ja.

Jeg ser andre ringer legevakt og spør om en er usikker. Det har jeg gjort selv, og de har alltid hatt forståelse for at jeg har vært bekymret. De har gjerne kommet med råd, eller de har bedt oss komme.

Ikke vær redd for å gjøre det, hvis du er i tvil.

God bedring til gutten din :-)

Skrevet

Kjekt å ha dolfolket ja,her er det som regel noen som har råd og svar på ting og tang :-)

Godt det går bedre med han mht feberen. Er nok lurt å holde han inne i kulda, ja.

Jeg ser andre ringer legevakt og spør om en er usikker. Det har jeg gjort selv, og de har alltid hatt forståelse for at jeg har vært bekymret. De har gjerne kommet med råd, eller de har bedt oss komme.

Ikke vær redd for å gjøre det, hvis du er i tvil.

God bedring til gutten din :-)

Tusen takk :-)

Skrevet

Hvis han har ørebetennelse så gi nesedråper også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...