Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Som foreldre er det mye man må se på''

Må innrømme at jeg sluttet å se Barne-TV med barna da de var i 4-årsalderen. Litt koselig å se sammen, selvfølgelig, men som oftest benytter jeg tiden til å rydde kjøkkenet eller gjøre noe annet praktisk.

Husker barna mine elsket Teletubbies da de var ca. to år, men Drømmehagen har jeg som sagt ikke sett, vet bare at det er pop blant de minste.

Jeg tror jeg er forelsket i Spirello.

Barnetv er perfekt for en liten shuteye.

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nick

8

• Lillemus

7

• morsan

7

• cecily

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Som foreldre er det mye man må se på''

Må innrømme at jeg sluttet å se Barne-TV med barna da de var i 4-årsalderen. Litt koselig å se sammen, selvfølgelig, men som oftest benytter jeg tiden til å rydde kjøkkenet eller gjøre noe annet praktisk.

Husker barna mine elsket Teletubbies da de var ca. to år, men Drømmehagen har jeg som sagt ikke sett, vet bare at det er pop blant de minste.

''Husker barna mine elsket Teletubbies da de var ca. to år, men Drømmehagen har jeg som sagt ikke sett, vet bare at det er pop blant de minste.''

Litt snodig det der. Da tv2 (???? NRK har vel aldri sendt teletubbiene?) begynte å sende Teletubbies for 10-12 år siden var det jo ramaskrik over det ganske land over at våre håpefulle små skulle fordummes med slik søppeltv.

Nå hyler småbarnsofreldre over at et program som tydeligvis er minst like "dumt" (jeg har ikke sett det) tas av skjermen. Er det fordi det er NRK som sender det? Eller har vi endret synet på dette på disse årene?

Skrevet

Jeg tror jeg er forelsket i Spirello.

Barnetv er perfekt for en liten shuteye.

''Jeg tror jeg er forelsket i Spirello.''

Du har lagt inn nytt passord på pc'n, skjønner jeg ;-p

Gjest firepile
Skrevet

Jeg tar bølgen! Fy fader for en møkkaprogram.. Tinkyinky og stinkypinky.. Ikke skikkelig prating bare irriterende lyder og hopping. helt høl i huet spør du meg. Glad det er borte jeg..

Det viktigste er at barna liker det:

Skrevet

Jeg tror ikke det er selve programmet de fleste reagerer på, men disse ytterst få mødrene som har gått ut i media og hylt opp om at barna deres står med store øyne foran tv'n og gråter fordi programmet har byttet sendetidspunkt. Det blir bare for dumt å gi NRK ansvaret for noe slikt...

Hvis du ser på Facebook, så er det ikke ytterst få som hyler ;-)

Skrevet

Hvis du ser på Facebook, så er det ikke ytterst få som hyler ;-)

Ok, mulig det har blitt flere etterhvert. :o)

Er de ikke i stand til å finne på noe annet eller få ungene til å se på noe annet? Jeg nekter å tro at ungene får livsvarige skader av at et tv-program endrer sendetidspunkt.

Skrevet

Joda, men det hadde vært verre dersom 80% av svarene til deg hadde bestått av: prustivusti, vustiprusti, prusteprust, gjentatt 40 ganger.

*hikster av latter*

:-)

Skrevet

Jeg har en 7 åring som før pleide å titte på dette. Som foreldre er det mye man må se på, men drømmehagen er bånn i bøtta.

Det er litt Teletubbies, men mye dårligere.

I prinsippet bør ikke så små unger plasseres foran skjermen i det hele tatt. Men... Da teletubbies var på høyden hadde jeg en toddler som ikke brydde seg med dem i det hele tatt. Fullstendig uinteressant. Nå har jeg ei lita snuppe på ett år som lever seg så til de grader inn i drømmehagen. Hun danser med dem, synger, tar etter dem, og koser seg virkelig hvis det står på. Jeg hører ikke til mødrene som benker ungene foran TV, men det er fasinerende å se på hvor fengende det intetsigende programmet er for henne. Så jeg skulle gjerne ha sett at når de nå fortsetter å sende programmet, like greit kunne ha sendt det mens vi har anledning til å se på.

Et annet argument for å beholde Drømmehagen til vanlig tid, er at det TV-søplet de sender der nå, det er om mulig enda dårligere kvalitet.

Skrevet

Si meg, er det noen som har tvunget deg til å se Drømmehagen hver dag i et par år, siden du hater det så mye?

Om småtassene liker det, så hvorfor ta det bort? Det er mye bedre med noe som for voksne ser litt kjedelig ut enn det de sender nå, syns jeg. Barnetv på NRK har beveget seg mot å bli et oppkomme av mange korte og masete innslag. Drømmehagen var i det minste et fast punkt hver dag og selv vår viltre treåring ble rolig av å se på det.

Jeg vil gjerne ha Makka Pakka, Hinkel Pinkel, Hoppsi Deisi, Ninky Nonk, Plinky Plonk, Tomlingene, Konglende, Titteiene, Vottene og Hahoene tilbake, jeg.

Skrevet

Jeg har heldigvis ikke så små barn lenger og selv om jeg prøver så godt jeg kan å legge godviljen til ser jeg virkelig ikke problemet her. Finn noe annet ungene kan se på da om de er så innihampen avhengige av Drømmehagen! Man kan ikke forvente at en tv-kanal sender det samme barneprogrammet i år ut og år inn vel...

Men Tv2 tviholder på Hotel Cæsar, som er mer søppel for meg enn Drømmehagen. NRK sender Beat for Beat og Aidensfield til en spyr, så det er ikke det at en kanal alltid har så mye i mot å sende et program i årevis.

Det sendes forresten på formiddagen, ca i halv-ellvetiden. Hvorfor i alle dager flytter de på et program, som tydeligvis er så populært? Og nekter å innrømme at det var dumt. Og sender i stedet masete tøys halv seks.

Gjest Elextra
Skrevet

''Husker barna mine elsket Teletubbies da de var ca. to år, men Drømmehagen har jeg som sagt ikke sett, vet bare at det er pop blant de minste.''

Litt snodig det der. Da tv2 (???? NRK har vel aldri sendt teletubbiene?) begynte å sende Teletubbies for 10-12 år siden var det jo ramaskrik over det ganske land over at våre håpefulle små skulle fordummes med slik søppeltv.

Nå hyler småbarnsofreldre over at et program som tydeligvis er minst like "dumt" (jeg har ikke sett det) tas av skjermen. Er det fordi det er NRK som sender det? Eller har vi endret synet på dette på disse årene?

''Er det fordi det er NRK som sender det? Eller har vi endret synet på dette på disse årene?''

Interessant problemstilling, jeg tror begge deler kan være tilfellet.

Skrevet

Men Tv2 tviholder på Hotel Cæsar, som er mer søppel for meg enn Drømmehagen. NRK sender Beat for Beat og Aidensfield til en spyr, så det er ikke det at en kanal alltid har så mye i mot å sende et program i årevis.

Det sendes forresten på formiddagen, ca i halv-ellvetiden. Hvorfor i alle dager flytter de på et program, som tydeligvis er så populært? Og nekter å innrømme at det var dumt. Og sender i stedet masete tøys halv seks.

Aidensfield ja, hvem pokker ser på det? Kanskje vi må få en facebookgruppe mot programmet. LOL

Skrevet

Aidensfield ja, hvem pokker ser på det? Kanskje vi må få en facebookgruppe mot programmet. LOL

Vi ser på Aidensfeeld dersom vi husker på det :-)

Koselig lørdagskveld-stemning!!!!

Skrevet

Joda, men det hadde vært verre dersom 80% av svarene til deg hadde bestått av: prustivusti, vustiprusti, prusteprust, gjentatt 40 ganger.

hi-hi ;-)

Skrevet

Tror vi langt på vei har endret syn på hva som er bra og bra nok for våre små.

Husker godt teletubbiene i sin tid, ja.

Vesla (som nå er 11) var fascinert da hun var 2-3 år.

Husker hvilken kanal som sendte dette, var det ikke NRK, om morgenen?

Skrevet

Aidensfield er da et koselig program ;-)

Skrevet

Det er fordummende. Hadde nick jr på 7 sett på dette, så hadde jeg blitt bekymret.

Nå er du bare stappteit. Dette er et program for de _minste_, ikke en 7-åring. Det er beregnet på 1-5 år ca. Du er kanskje i mot at det skal sendes noe for denne aldersgruppen, siden din egen sønn, som nå har blitt "storgutt", ikke finner det underholdende?

Hvil hodet ditt.

Skrevet

Vi ser på Aidensfeeld dersom vi husker på det :-)

Koselig lørdagskveld-stemning!!!!

Og Drømmehagen ga koselig kveldssteming i huset hver dag for oss.

Skrevet

Si meg, er det noen som har tvunget deg til å se Drømmehagen hver dag i et par år, siden du hater det så mye?

Om småtassene liker det, så hvorfor ta det bort? Det er mye bedre med noe som for voksne ser litt kjedelig ut enn det de sender nå, syns jeg. Barnetv på NRK har beveget seg mot å bli et oppkomme av mange korte og masete innslag. Drømmehagen var i det minste et fast punkt hver dag og selv vår viltre treåring ble rolig av å se på det.

Jeg vil gjerne ha Makka Pakka, Hinkel Pinkel, Hoppsi Deisi, Ninky Nonk, Plinky Plonk, Tomlingene, Konglende, Titteiene, Vottene og Hahoene tilbake, jeg.

Jeg har bare èn ting å si: Sauen Shaun!

Kvalitetsbarnetv!

Skrevet

Har ikke sett det, men har forstått det er populært blant de minste.

Det latterlige er imidlertid at FrP går inn for å overstyre for å få programmet tilbake - de som fra før klager over at NRK er politikerstyrt! :-).

eh...trodde du frp var konsekvente?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...