Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare èn ting å si: Sauen Shaun!

Kvalitetsbarnetv!

Men det sendes ikke i barne-tv-tid det heller.

Nå har vi slik fin digital boks, så vi tar opp de fine programmene som går på formiddagen og setter på som barne-tv selv. Da mener jeg Olivia, Drømmehagen og Sauen Shaun når det går. Det er jo helt tullete at NRK sender dette i 10-11-tiden og nesten bare tøys rundt den ekte barne-tv-tiden. Forstå det den som vil.

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nick

8

• Lillemus

7

• morsan

7

• cecily

7

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

Men det sendes ikke i barne-tv-tid det heller.

Nå har vi slik fin digital boks, så vi tar opp de fine programmene som går på formiddagen og setter på som barne-tv selv. Da mener jeg Olivia, Drømmehagen og Sauen Shaun når det går. Det er jo helt tullete at NRK sender dette i 10-11-tiden og nesten bare tøys rundt den ekte barne-tv-tiden. Forstå det den som vil.

''Det er jo helt tullete at NRK sender dette i 10-11-tiden og nesten bare tøys rundt den ekte barne-tv-tiden.''

Kunne ikke vært mer enig! Mine barn er voksne, men de hadde stor glede av fast barnetv-tid hver dag;)

Skrevet

Ok, mulig det har blitt flere etterhvert. :o)

Er de ikke i stand til å finne på noe annet eller få ungene til å se på noe annet? Jeg nekter å tro at ungene får livsvarige skader av at et tv-program endrer sendetidspunkt.

Hehe, ja ikke spør meg, jeg har aldri sett det, og savner det ikke. Eneste tanken som slo meg i alt oppstyret var at nrk kanskje ikke skulle hatt det så lenge som de hadde det på samme tid. Om slike program ble byttet litt oftere ville det aldri bli slik at man var avhengig av å ha det til den og den tiden. Tenker jeg, da... :)

Gjest Niccola
Skrevet

Verken du eller sønnen din er vel akkurat i målgruppa, så jeg begriper ikke engasjementet her.

Skrevet

Jeg har aldri sett programmet, men det som undrer meg mest i denne saken er at stortingspolitikere 8riktignok fra et dusteparti) har kommet på banen og at det har vært press på kulturministeren for å legge press på NRK!!!

NRK har da vitterlig endret sendeplan for diverse barneprogram (og for andre aldersgrupper), og det må de da være i sin fulle rett til å gjøre.

Skrevet

Er de ikke i stand til å finne på noe annet eller få ungene til å se på noe annet? Jeg nekter å tro at ungene får livsvarige skader av at et tv-program endrer sendetidspunkt.

Enig - det blir bare for dumt! Hvis noen jeg kjenner med fullt alvor hadde sagt at de hadde engasert seg i denne saken og presset på kulturministeren mm, så hadde jeg sikkert hatt problemer med å holde maska ;-)

Skrevet

Aidensfield ja, hvem pokker ser på det? Kanskje vi må få en facebookgruppe mot programmet. LOL

Jeg ser ikke på Aidensfield, men meneer å huske at det ble kåret til den beste tv-serien for noen år siden.

Skrevet

*Hehe* Det er ikke fjernet fra skjermen, det har bare byttet sendetidspunkt slik at nå ikke går mens foreldrene har behov for å hvile middag. ;o)

Da får disse foreldrene skaffe seg digitalboks med opptaksmulgiheter:-)

Skrevet

Ah, ok!

Men nick, programmet er beregnet på to-tre-åringer, hvor gammel var du, igjen...?

Snakker vi mental alder, kanskje?

Skrevet

Jeg har aldri sett programmet, men det som undrer meg mest i denne saken er at stortingspolitikere 8riktignok fra et dusteparti) har kommet på banen og at det har vært press på kulturministeren for å legge press på NRK!!!

NRK har da vitterlig endret sendeplan for diverse barneprogram (og for andre aldersgrupper), og det må de da være i sin fulle rett til å gjøre.

Men nå er ikke NRK en helt vanlig kanal heller. De bør høre på hva småfolket ønsker seg c",)

Skrevet

Men de har jo endret sendetid fra 17.30 til 10.30. Hvilke barn over 1 år er hjemme da?

Gjest whazz all tha fuzz 'bout?
Skrevet

Jeg aner ikke hva dette "Drømmehagen" er for noe, men om jeg har forstått saken riktig er dette et tv-program for 1-5åringer som er tatt av sendeplanen? Og så er det foreldre som presser kulturminsteren til å gjøre noe med saken? Er det ikke hårreisende at man har gjort en 1-5 åring så avhengig av et tv-program at man setter igang et sånt sirkus?

Få ungene ut i trærne igjn, sier nå bare jeg.

Skrevet

Tror vi langt på vei har endret syn på hva som er bra og bra nok for våre små.

Husker godt teletubbiene i sin tid, ja.

Vesla (som nå er 11) var fascinert da hun var 2-3 år.

Husker hvilken kanal som sendte dette, var det ikke NRK, om morgenen?

Nei, NRK har aldri sendt Teletubbiene såvidt jeg vet, det var nok TV2 om morgenen. Husker vi tok det opp på video for Poden var helt vill. :o)

Skrevet

Men de har jo endret sendetid fra 17.30 til 10.30. Hvilke barn over 1 år er hjemme da?

Det finnes sikkert å få kjøpt på dvd dersom det er så livsviktig for foreldrene at ungene skal se det. Ellers får de gjøre som morsan sier - kjøpe seg dekoder med opptaksmulighet. Det er jo det vi voksne gjør når de programmene vi vil se går på tidspunkter vi ikke har anledning til å se dem.

Skrevet

Det finnes sikkert å få kjøpt på dvd dersom det er så livsviktig for foreldrene at ungene skal se det. Ellers får de gjøre som morsan sier - kjøpe seg dekoder med opptaksmulighet. Det er jo det vi voksne gjør når de programmene vi vil se går på tidspunkter vi ikke har anledning til å se dem.

Jeg skjønner du virkelig har gått inn for å ikke skjønne poenget mitt ;-)

Skrevet

Men nå er ikke NRK en helt vanlig kanal heller. De bør høre på hva småfolket ønsker seg c",)

Jeg har aldri skjønt dette poenget med at det er så dødsviktig at barn skal se på )og helst bare se på...) Barne-TV på NRK, til faste tider osv osv.

For enkelte (mødre) virker det som om det er en hellig ku, og det eer bare så utrolig viktig å understreke at ungen absolutt ikke ser på dvd'er eller andre kanaler - her ser vi på lite tv, ja! Og så er NRK Barne-TV så dødsviktig at det blir et kjempeproblem dersom man f eks er på besøk hos noen som tenker at "nei nå leker ungene så fint at det ikke er noen vits å ødelegge leken med tv"....;-)

Jeg sier ikke at du er slik, altså.

Skrevet

Nei, NRK har aldri sendt Teletubbiene såvidt jeg vet, det var nok TV2 om morgenen. Husker vi tok det opp på video for Poden var helt vill. :o)

Vi tok også opp på video for å sette på på et mer passende tidspunkt:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...