Gå til innhold

Noen som har tatt teoriprøven for bil nå?

Anbefalte innlegg

Gjest efexora
Skrevet

jeg bare lurer på om jeg må ha med kalkulator, eller om de har det der?

Gjest efexora
Skrevet

Hvaskal du med kalkulator?

Regne ut bremselengde, stopplengde etcf

candyqueen_83
Skrevet

Er det lov da? Tror ikke det for 5 år siden hvertfall.

Skrevet

Hehe, det må du da vel klare å regne ut på papiret?! Det har da aldri vært vanlig å ha med kalkulator på teoriprøven, det er da ikke nødvendig...

Skrevet

Hehe, det må du da vel klare å regne ut på papiret?! Det har da aldri vært vanlig å ha med kalkulator på teoriprøven, det er da ikke nødvendig...

Bremselengde må man vel regne i hodet når man kjører...

Skrevet

Bremselengde må man vel regne i hodet når man kjører...

Ja, hvis man virkelig vil velge å prioritere det i en akuttsituasjon, så hjelper det nok ikke med kalkulator:-)

Skrevet

Aldri hørt om noen som har hatt med kalkulator på teoriprøven. Du har jo ikke tid til å sitte og regne ut bremselengde osv på kalkulator når du kjører bil.

Skrevet

Aldri hørt om noen som har hatt med kalkulator på teoriprøven. Du har jo ikke tid til å sitte og regne ut bremselengde osv på kalkulator når du kjører bil.

Ikke jeg heller, er tante til 5 som har kjørt opp nylig og ingen av dem brukte kalkulator.

Gjest efexora
Skrevet

Men hvis du ser på tidligere teoriprøver eller oppgaver i læreboka er det masse oppgaver hvor bremselengde og stopplengde inngår, også oppgaver hvor du må beregne lengde med hensyn til forbikjøring. Hvis jeg slipper disse oppgavene er det jo bare flott.

Du sitter selvsagt ikke å regner ut bremselengde nå du kjører bil, men det kan være viktig å vite noe om det når du kjører i tettbygd strøk hvor mange meter du har, hvis du må bråbremse.

Skrevet

Men hvis du ser på tidligere teoriprøver eller oppgaver i læreboka er det masse oppgaver hvor bremselengde og stopplengde inngår, også oppgaver hvor du må beregne lengde med hensyn til forbikjøring. Hvis jeg slipper disse oppgavene er det jo bare flott.

Du sitter selvsagt ikke å regner ut bremselengde nå du kjører bil, men det kan være viktig å vite noe om det når du kjører i tettbygd strøk hvor mange meter du har, hvis du må bråbremse.

"Du sitter selvsagt ikke å regner ut bremselengde nå du kjører bil, men det kan være viktig å vite noe om det når du kjører i tettbygd strøk hvor mange meter du har, hvis du må bråbremse."

Men det er vel ingen som sier at det ikke er viktig å tenke på bremselengden og kunne beregne den? Poenget er at man ikke skal måtte bruke kalkulator for å gjøre det

Gjest efexora
Skrevet

"Du sitter selvsagt ikke å regner ut bremselengde nå du kjører bil, men det kan være viktig å vite noe om det når du kjører i tettbygd strøk hvor mange meter du har, hvis du må bråbremse."

Men det er vel ingen som sier at det ikke er viktig å tenke på bremselengden og kunne beregne den? Poenget er at man ikke skal måtte bruke kalkulator for å gjøre det

javel, vi hadde noen store formler vi skulle ta hensyn til i teoritimene. Kanskje jeg ikke trenger kalkulator, men jeg vil i hvertfall spare en god del tid på det. Jeg er forøvrig ikke så god i hoderegning, speilvender tall hele tiden. Så jeg vil ikke stryke pga noe sånt.

spørsmålet er om det er kalkulator på skjermen eller om jeg må ta med en egen ( som jeg ikke finner)

Skrevet

javel, vi hadde noen store formler vi skulle ta hensyn til i teoritimene. Kanskje jeg ikke trenger kalkulator, men jeg vil i hvertfall spare en god del tid på det. Jeg er forøvrig ikke så god i hoderegning, speilvender tall hele tiden. Så jeg vil ikke stryke pga noe sånt.

spørsmålet er om det er kalkulator på skjermen eller om jeg må ta med en egen ( som jeg ikke finner)

Det er ikke noe kalkulator på skjermen ihvertfal så du må nok isåfall ha med egen, selv om jeg er ganske sikker på at du ikke trenger det.

Gjest efexora
Skrevet

Det er ikke noe kalkulator på skjermen ihvertfal så du må nok isåfall ha med egen, selv om jeg er ganske sikker på at du ikke trenger det.

snakket med trafikkstasjonen og jeg trenger ikke å ta med, greit så slipper jeg å tenke på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...