Gå til innhold

Når folk velger å bli gynokolog

Anbefalte innlegg

Gjest @lfatrollet
Skrevet

Jeg skal til gynokolog i dag...helt vanlig kreftprøve...

Men det slo meg en tanke: Hva som gjør at folk velger å bli gynokolog?

Skrevet

Interrese for kroppen tenker jeg.. det ligger neppe noe seksuelt bak utdanningen :o)

Skrevet

Interrese for kroppen tenker jeg.. det ligger neppe noe seksuelt bak utdanningen :o)

Det tror ikke jeg heller. Tenk bare på alt de skal "grave i".

Skrevet

Husk på at gynekologi dekker fødselsmedisin, ikke bare underliv.

Fødsler er en sikker bransje, man har en overvekt av friske og lykkelige pasienter, og de kommer ikke tilbake to uker senere for å fortelle at behandlingen ikke virket. Sikkert en fin gruppe å jobbe med :-)

Jeg tror ikke det er skapgriser som starter gynekologisk praksis. De treffer ikke bare unge, vakre jenter som kommer for å vise fram siste nytt i barbering, men også massevis av halvgamle kjerringer med illeluktende utflod og hormonproblemer. Tror ikke det er spesielt opphissende. Man bør nok ha reell interesse for faget og sykdommene for å orke det - akkurat som hvis man er ekspert på f.eks. tarmproblemer.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes det er pussig så mange som stusser over dette.

Skulle jeg vært lege ville gynekologi, herunder graviditet og fødsel, være noe av det mest interessante å jobbe med, tror jeg.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Spesialisering tror jeg kommer av seg selv under studietiden, og ofte ganske tilfeldig og overraskende for studenten selv. Bare noe jeg tror da!

Skrevet

Usj ja.. kunne aldri tenke meg å være det, eller tannlege. Tenk deg alle som kommer med plager.. Sopp, infeksjoner, herpes, lukt osv. *Urk* Ikke noe vakkert syn denne musa heller da, hehe.. :o) Kan ikke si jeg liker sånne undersøkelser, men tenker at de ser sikkert 50 stk i løpet av en dag, så hvorfor skal gynekologen glane eller legge spesielt merke til musa mi? De er leger.. ikke kikkere. :) Og godt vi har dem, for hvem ellers skulle hjulpet oss med diveres ting vi ikke kan ordne sjøl?

Skrevet

Usj ja.. kunne aldri tenke meg å være det, eller tannlege. Tenk deg alle som kommer med plager.. Sopp, infeksjoner, herpes, lukt osv. *Urk* Ikke noe vakkert syn denne musa heller da, hehe.. :o) Kan ikke si jeg liker sånne undersøkelser, men tenker at de ser sikkert 50 stk i løpet av en dag, så hvorfor skal gynekologen glane eller legge spesielt merke til musa mi? De er leger.. ikke kikkere. :) Og godt vi har dem, for hvem ellers skulle hjulpet oss med diveres ting vi ikke kan ordne sjøl?

Bra at noen tar denne jobben ja:-)

Og jeg er nok ikke noe spesiell, så jeg regner med at de ikke tenker over det i det hele tatt når jeg er innom:-)

Gjest For et yrke
Skrevet

Stakkars folk:)

Skrevet

Jeg synes det er pussig så mange som stusser over dette.

Skulle jeg vært lege ville gynekologi, herunder graviditet og fødsel, være noe av det mest interessante å jobbe med, tror jeg.

''Jeg synes det er pussig så mange som stusser over dette.''

Helt enig.

Det er ikke lenge siden forrige tråd om omtrent det samme.

Gjest interessant jobb
Skrevet

Om gynekolog og fødselslege er det samme? Hvis ikke, hva er da forskjellen?

Gjest interessant jobb
Skrevet

Morsomt innlegg, sitter jammen og smiler for meg selv her jeg sitter :))

Skrevet

Tannlege og gynekolog er de yrkene jeg er fasinert over at folk vil ha. Med gynekologi kan man hjelpe til med fødsler og sånne ting, men alle rutineundersøkelser må være kjedelige? Det er vel ikke så mye forskjellig fra person til person?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...