Gå til innhold

Sykemelding - jenny har svaret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal man liksom bare sitte hjemme og glo i veggen? Det liker jo ikke Jenny. Jenny ville aldri sittet hjemme og glodd i veggen. Og hun har faktisk opplevd tunge ting. Hun ble faktisk stemt ut av skal vi danse, og det var tøft, hun ble ikke sykemeldt. Du tenker kanskje at hun er heldig. Vakker ung og frisk, ressurssterk familie med mange kontakter og sannsynligvis mer penger og mindre problemer. Ikke tenk det, det har hun kun fått fordi hun har så god holdning til å ikke være sykemeldt.

Så jeg sier eder om du er deprimert, ødelagt rygg, utslitt etter tøffe arbeidskrav i arbeidslivet. For noe tøys å sykemelde seg. Ja Jenny ville ikke gjort det.

http://www.kjendis.no/2010/01/15/kjendis/jenny_skavlan/mote/9936652/

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Elis31

10

• laban

7

• jubalong70

4

• Bookworm

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg så det der. Først ble jeg mektig provosert, men så fant jeg ut at denne Jenny Skavland overhodet ikke har noen tyngde i samfunnet, så derfor valgte jeg å overse uttalelsen:-)

Skrevet

Jeg så det der. Først ble jeg mektig provosert, men så fant jeg ut at denne Jenny Skavland overhodet ikke har noen tyngde i samfunnet, så derfor valgte jeg å overse uttalelsen:-)

Jeg synes hennes uttalelser var veldig interessante. Kan vi ikke bare alle bli som Jenny?

Skrevet

Det hadde vært interessant å se hvordan hun "holdt seg gående ved å gjøre mye", i kombinasjon med f.eks. en cellegiftkur.

Det går ikke an å diskutere gruppa "folk som er sykemeldte". De er like forskjellige som gruppa "folk som er i arbeid". Hvis man mener "langtidssykemeldte som har en uklar, psykisk diagnose" så får man si det. Mener man "de som ofte bruker egenmeldinger på mandag for å sove", så får man si det.

Mange politikere har ikke hatt en vanlig jobb i hele sitt liv, på Stortinget har man f.eks. ganske lange ferier. Noen av dem bør gå ganske stille i dørene når det gjelder sykemeldinger. Det har vært flere eksempler på at når de får mediastorm mot seg, (f.eks. han som gikk på talerstolem med promille), får de to ukers sykemelding uten videre. Da blir det litt patetisk når de klager over at folk holder seg hjemme med influensa.

Kjendiser av Jennys kaliber har ikke injurierende kraft.

Skrevet

Jeg synes hennes uttalelser var veldig interessante. Kan vi ikke bare alle bli som Jenny?

Jo for guds skyld, la oss alle bli som Jenny;-)

Skrevet

Hun har jo så rett ;)

Selvfølgelig har hun rett - de psykisk syke er jo en ensartet gruppe som alle har behov for akkurat det samme så det er klart at det ikke er noe problem å uttale dette på generell basis...

*ironien bare drypper av svaret mitt her*

Skrevet

Ja, ja en god latter forlenger livet er det noe som heter. Så livet mitt ble litt lenger nå.

Skrevet

Selvfølgelig har hun rett - de psykisk syke er jo en ensartet gruppe som alle har behov for akkurat det samme så det er klart at det ikke er noe problem å uttale dette på generell basis...

*ironien bare drypper av svaret mitt her*

Ja, ikke sant!

Prøver å ikke bli sjokkert over at noen kan få seg til å si noe slikt... Også så sammenligne det å være sykemeldt og ha det tungt med å ryke ut av "Skal vi danse"?!?!?

Ja, ja - godt at jenta ikke har opplevd virkelig tøffe tider.

Skrevet

Ja, ja en god latter forlenger livet er det noe som heter. Så livet mitt ble litt lenger nå.

Bare pass på at du ikke stirrer i veggen iallefall, det er ikke bra :)

Skrevet

Ja, ikke sant!

Prøver å ikke bli sjokkert over at noen kan få seg til å si noe slikt... Også så sammenligne det å være sykemeldt og ha det tungt med å ryke ut av "Skal vi danse"?!?!?

Ja, ja - godt at jenta ikke har opplevd virkelig tøffe tider.

Jeg tror hun hadde et skrubbsår når hun var 9 år.

Skrevet

Bare pass på at du ikke stirrer i veggen iallefall, det er ikke bra :)

Er det bedre å se på maling som tørker? Da skjer det i hvert fall noe;-)

Skrevet

Det hadde vært interessant å se hvordan hun "holdt seg gående ved å gjøre mye", i kombinasjon med f.eks. en cellegiftkur.

Det går ikke an å diskutere gruppa "folk som er sykemeldte". De er like forskjellige som gruppa "folk som er i arbeid". Hvis man mener "langtidssykemeldte som har en uklar, psykisk diagnose" så får man si det. Mener man "de som ofte bruker egenmeldinger på mandag for å sove", så får man si det.

Mange politikere har ikke hatt en vanlig jobb i hele sitt liv, på Stortinget har man f.eks. ganske lange ferier. Noen av dem bør gå ganske stille i dørene når det gjelder sykemeldinger. Det har vært flere eksempler på at når de får mediastorm mot seg, (f.eks. han som gikk på talerstolem med promille), får de to ukers sykemelding uten videre. Da blir det litt patetisk når de klager over at folk holder seg hjemme med influensa.

Kjendiser av Jennys kaliber har ikke injurierende kraft.

Jeg er helt enig med deg. Men jeg synes denne sykemeldingsdebatten begynner å bli farlig. Og da er jeg ikke så sikker på at ikke kjente personer og kjendiser kan være med å fremme et syn om at sykemeldte er tapere. Og i dette tilfellet nærmest før de har noen arbeidsår på baken.

Skrevet

Jeg tror hun hadde et skrubbsår når hun var 9 år.

Ååååh, stakar!!! Da skjønner jeg godt at hun kan uttale seg :)

Skrevet

Hva betyr forresten det sitatet på det øverste undertøybildet i artikkelen:

"Jeg er veldig glad jeg fikk den oppdragelsen jeg fikk. Særlig når jeg ser sånne spede barn med astma og svineinfluensa."

Når ble astma (eller influensa for den saks skyld) et spørsmål om _oppdragelse_?

Gjest efexora
Skrevet

jøss, jeg har møtt en åpenbaring. At jeg ikke har tenkt på det før! Nå kutter jeg ut gratispengende mine og starter i full stilling neste uke ! Jeg er frelst!

Skrevet

Hva betyr forresten det sitatet på det øverste undertøybildet i artikkelen:

"Jeg er veldig glad jeg fikk den oppdragelsen jeg fikk. Særlig når jeg ser sånne spede barn med astma og svineinfluensa."

Når ble astma (eller influensa for den saks skyld) et spørsmål om _oppdragelse_?

Jeg tror hun viser til at hun i barndommen løp fritt.

Skavlan forteller at hennes oppdragelse har gjort henne robust. Og at det er grunnen til at hun har en fryktløs innstilling til livet.

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=593355

Astmasyke og svineinfluensa har nok sittet og stirret i veggen.

Skrevet

jøss, jeg har møtt en åpenbaring. At jeg ikke har tenkt på det før! Nå kutter jeg ut gratispengende mine og starter i full stilling neste uke ! Jeg er frelst!

Supert. Sykemeldingsbølgen er over. Jennybøgen er her :)

Skrevet

Er hun ikke datra til han Norges-mest-populære-fastlege-Skavlan, da? Han som nettopp hevet sverd mot slappe leger som sykemelder altfor lett?

Uansett er det sikkert familie, og lille Jenny forsøker bare å støtte familiekampsaken på sitt lille, blonde vis...

Skrevet

Jeg tror hun viser til at hun i barndommen løp fritt.

Skavlan forteller at hennes oppdragelse har gjort henne robust. Og at det er grunnen til at hun har en fryktløs innstilling til livet.

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=593355

Astmasyke og svineinfluensa har nok sittet og stirret i veggen.

Antakelig.

En som likestiller det å flytte innenlands fordi pappa jobber legeturnus og deretter har etpar vikariater før han får fast jobb, med "sånne sigøynerfamilier", har virkelig tyngde.

Hun skulle bare vite hvor mange syke barn som drømmer om å kunne "løpe fritt". Og hvor mange foreldre som ville gjort hva som helst for at barna kunne få gjøre nettopp det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...