Gå til innhold

Sykemelding - jenny har svaret?

Anbefalte innlegg

Gjest Theodora Snikksnakk
Skrevet

Jeg har ikke inntrykk av at legene sykemelder for mye. Tvert imot er min erfaring at de som har mest firkanta holdninger til dette, og kommer med dårlige kommentarer til andre. Er de som ender opp med langtidssykemleding.

Det Jenny Skavlan sier her kan vel kokes ned til at mennesker ikke nødvendigvis har godt av å gå hjemme og surre med tankene sine når livet er tungt, og at hvordan du tar det ofte har mye å si for hvordan du har det. Går det an å være uenig i det?

Det ser for meg ut som mange leger sykmelder altfor ofte. Jeg kjenner folk som går langtidssykmeldte fordi de er lei av jobben sin. Jeg kjenner også flere som er sykmeldte pga moderate depresjoner, og som holder på å gå fra vettet fordi de går hjemme hele dagen og ikke har noen å snakke med. De hadde kanskje hatt det bedre på jobb, tross alt?

Jenny er irriterende pen, det kan jeg vel si meg enig i;)

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Elis31

10

• laban

7

• jubalong70

4

• Bookworm

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Lurer på hvor mange dager man kan være sykemeldt etter å ha blitt stemt ut av "Skal vi danse" når partnerens dødsfall tilsier 10 dagers sykemelding.

hidi, the scorpion
Skrevet

Lurer på hvor mange dager man kan være sykemeldt etter å ha blitt stemt ut av "Skal vi danse" når partnerens dødsfall tilsier 10 dagers sykemelding.

Leeenge!

Hun ble jo utstemt på nasjonalt TV, må vite....(

Gjest høstløv
Skrevet

Det må være en veldig traumatisk opplevelse å bli stemt ut av "Skal vi danse", slikt kan sikkert gi en posttraumatisk stresslidelse i etterkant også, så suma sumarum kan det fort vekk bli en to-tre år.

:-)

Skrevet

Det må være en veldig traumatisk opplevelse å bli stemt ut av "Skal vi danse", slikt kan sikkert gi en posttraumatisk stresslidelse i etterkant også, så suma sumarum kan det fort vekk bli en to-tre år.

...men bare dersom man ikke har hatt en sigøynerfamilieoppvekst - da tåler man slike harde slag som livet kan gi en - stemmes ut fra et tv-program, kvise på haka før en viktig date osv.

Skrevet

Det Jenny Skavlan sier her kan vel kokes ned til at mennesker ikke nødvendigvis har godt av å gå hjemme og surre med tankene sine når livet er tungt, og at hvordan du tar det ofte har mye å si for hvordan du har det. Går det an å være uenig i det?

Det ser for meg ut som mange leger sykmelder altfor ofte. Jeg kjenner folk som går langtidssykmeldte fordi de er lei av jobben sin. Jeg kjenner også flere som er sykmeldte pga moderate depresjoner, og som holder på å gå fra vettet fordi de går hjemme hele dagen og ikke har noen å snakke med. De hadde kanskje hatt det bedre på jobb, tross alt?

Jenny er irriterende pen, det kan jeg vel si meg enig i;)

Jeg tror ikke leger sykemelder bare fordi du er lei av jobben. Har du tenkt at det kanskje er grunner du ikke vet om? Det kan selvfølgelig være at personen er deprimert eller noe. Men jeg tror faktisk ikke at leger sykemelder uten grunn. Spesielt ikke i dag hvor det er så stort fokus på dette.

Gjest høstløv
Skrevet

...men bare dersom man ikke har hatt en sigøynerfamilieoppvekst - da tåler man slike harde slag som livet kan gi en - stemmes ut fra et tv-program, kvise på haka før en viktig date osv.

Stakkars de med en alminnelig god, vanlig norsk oppvekst!

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg er helt enig med Jenny Skavlan, jeg. Å gå hjemme og glo i veggen, gruble og synes synd på seg selv gjør en ofte bare verre. Jeg tror ikke det vil gjøre Ola Nordmann vondt å bli presset litt når det er snakk om sykdom som som ikke er alvorlig.

Jenny Skavland ble jo ikke syk, hun ble bare stemt ut av etellerannet TV-program, og det kvalifiserer ikke til sykemelding.

Det er ikke det samme som å få en alvorlig kreftdiagnose og få tøff behandling for denne sykdommen

Dama blander begrepene.

Skrevet

Jeg har lyst til å sende henne til "sigøynerslummen" i Romania et års tid, så kan vi snakke litt etterpå. Om f.eks. skjebnen til barn som forsåvidt "får løpe fritt".

Skrevet

Jeg har lyst til å sende henne til "sigøynerslummen" i Romania et års tid, så kan vi snakke litt etterpå. Om f.eks. skjebnen til barn som forsåvidt "får løpe fritt".

Noen ganger lurer jeg på om folk som har de enkleste svar og forklaringer på det meste lar seg endre uansett hva man utsetter dem for.

Skrevet

Her ble det visst tråkket på mange tær, gitt!

Hvis man faktisk leser hele artiklen, og legger til sin kunnskap om det tabloide, så sier hun vel ikke noe annet enn det som er ganske så sant: Å bli sendt hjem av legen for å bare gå der å deppe er neppe særlig sunt for noen.

Er man deprimert, så er man deprimert. Da velger man ikke så mye... (og da tenker jeg på skikkelig deprimert, og ikke bare noen tunge uker)

Skrevet

Jenny har like mye livserfaring som en Pizza Grandiosa.

Hun blir forhåpentligvis klokere etterhvert.

Mvh

Gjest Rehabpenger
Skrevet

Er man deprimert, så er man deprimert. Da velger man ikke så mye... (og da tenker jeg på skikkelig deprimert, og ikke bare noen tunge uker)

Er man skikkelig deprimert, bør man vel ha behandling, ikke bare bli sendt hjem?

Skrevet

Er man skikkelig deprimert, bør man vel ha behandling, ikke bare bli sendt hjem?

Jenny Skavlan tror hun er deprimert når hun blir narsissistisk krenket av å bli stemt ut av "Skal vi danse":-)

Følelser er følelser:-)

Gjest Rehabpenger
Skrevet

Jenny Skavlan tror hun er deprimert når hun blir narsissistisk krenket av å bli stemt ut av "Skal vi danse":-)

Følelser er følelser:-)

Eller kanskje man heller burde si at det er det journalisten ønsker at vi skal oppfatte?

Skrevet

Eller kanskje man heller burde si at det er det journalisten ønsker at vi skal oppfatte?

Tror du virkelig det? Det tror ikke jeg. Jenta virker mildest talt litt grunn og ikke minst bortskjemt. Jeg husker også den gangen hun skar seg i fingeren:http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=573745

Hun er venn av en venn av meg på facebook, og jeg så hun skrev at dette var "sinnsykt vondt"....

Skrevet

Man blir da uansett "sendt hjem" fra legen ;). Behandling for psykiske lidelser får man jo som regel andre steder enn legekontoret (med unntak av medisin da) - men legen må jo legge planer for behandlingen.

Skrevet

Antakelig.

En som likestiller det å flytte innenlands fordi pappa jobber legeturnus og deretter har etpar vikariater før han får fast jobb, med "sånne sigøynerfamilier", har virkelig tyngde.

Hun skulle bare vite hvor mange syke barn som drømmer om å kunne "løpe fritt". Og hvor mange foreldre som ville gjort hva som helst for at barna kunne få gjøre nettopp det.

Jeg er faktisk litt overrasket over at hun ikke har vett nok til å holde seg unna denne debatten. Hun kommer fra en familie som bør kunne mediehåndtering, og hun bør skjønne at akkurat mens faren hennes driver med oppdragelse av befolkningen så bør hun holde munn om temaet.

Hun fremstår som uhyre "blomd" og uten perspektiver i denne typen medieinnslag. Sikkert ikke bare hennes skyld, men allikevel...

Skrevet

Jeg er faktisk litt overrasket over at hun ikke har vett nok til å holde seg unna denne debatten. Hun kommer fra en familie som bør kunne mediehåndtering, og hun bør skjønne at akkurat mens faren hennes driver med oppdragelse av befolkningen så bør hun holde munn om temaet.

Hun fremstår som uhyre "blomd" og uten perspektiver i denne typen medieinnslag. Sikkert ikke bare hennes skyld, men allikevel...

Kunne ikke vært mer enig.

Skrevet

Hvis hun virkelig tror at hun har blitt forskånet for astma og svineinfluensa pga. _oppdragelsen_, har legefaren hennes vært for lite hjemme.

Forsåvidt ikke noe uvanlig fenomen - altså at leger jobber mye. Det er jo et evig renn hos dem med folk som vil bli sykmeldte for å kunne stirre mer i veggen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...