Gå til innhold

Fjern godteriet fra butikkhyllene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er viktig at menneskets karakter ikke får noen uventede impulser på noen måte. Og at slike ting som at karakter og viljestyrke utfordres er jo noe tull.....Vi må jo bekyttes for enhver pris.

Jeg blir kvalm av all denne overbeskyttingen av oss selv:-(

Skrevet

Det er da ikke måte på hva folk ønsker forbudt!

Kanskje man heller skulle sette inn ressurser på å gi folk kurs i selvdisiplin. Jeg er glad i litt godteri, men jeg styrer meg fra å plukke med meg noe til vanlig. Snart kan de vel ikke ha øl og alkoholvarer synlige heller.

Først skal røykerne til pers, så begynner en som har slitt med overvekt å putte restriksjoner på godteri og brus. Tenk nå å hvor mye mer enn godteriet som er usunt av det de selger i butikkene! Sjokoladepålegg, frossenpizza, og allskens halvfabrikerte greier med masse e-stoffer... Bra matvarer brukt feil kan være svært usunt. Gå til bakevarene, finn ut at du kan bake favorittkaka di også ta med litt fløte også. Eller spis for mye feit ost, feit saus, smør, seterrømme, fløte, majones... Ja i det hele tatt spis for mye mat... Bli feit av det og si til media at du vil at alt man kan bli feit av skal gjemmes vekk. når du har forstått at du har gått ned hundre kilo og er redd for at de skal komme snikende på igjen...

Kunne ikke dy meg for å sette denne på spissen. Jeg fordømmer ikke overvektige folk.

Skrevet

Hun fikk da vel rikelig på pukkelen i svarene på avisartikkelen... :o)

Men idiotisk forslag? Utvilsomt. Det er vel bare nok et utslag av tidens store farsott - ansvarsfraskrivelse. Vi skal jo ikke ta ansvaret for noe som helst selv lenger.

Skrevet

En erkesunn butikk som ikke hadde usunne ting i det hele tatt, kunne sikkert slått an. Men det er kanskje litt vanskelig siden man ikke er enig om hva som er sunt.

Skrevet

Herlighet.

Det eneste jeg kanskje kan være enig i er at godterieavdelingen kunne flyttes til begynnelsen av butikken istedet for rett ved kassen. For meg ville ikke det spilt noen rolle, men for de som sliter med overvekt så er det kanskje lettere å unngå å slenge med seg godteri om den er plassert i begynnelsen av butikken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...