Gjest Linn forsvinn Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Hvor har dette uttrykket sin opprinnelse fra? Og hvorfor akkurat kameler?? 0 Siter
miia Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Dette uttrykket stammer fra Bibelen, fra en tale Jesus holder og advarer mot fariseerne. Den står i Matteus' evangelium, 23. kapitel, dette uttrykket spesielt i vers 24. "Dere blinde veiledere, som avsiler myggen, men sluker kamelen!" (Google is your friend... ) 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Vet ikke hvor uttrykket kommer fra. Men jeg har god trening i å svelge kameler. 0 Siter
Gjest Blubba bubba Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Vet ikke hvor uttrykket kommer fra. Men jeg har god trening i å svelge kameler. Av og til må man til og med svelge kamelen mothårs 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Av og til må man til og med svelge kamelen mothårs Og på tvers!! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Dette uttrykket stammer fra Bibelen, fra en tale Jesus holder og advarer mot fariseerne. Den står i Matteus' evangelium, 23. kapitel, dette uttrykket spesielt i vers 24. "Dere blinde veiledere, som avsiler myggen, men sluker kamelen!" (Google is your friend... ) Det visste jeg ikke, at det var et bibelsk uttrykk! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Vet ikke hvor uttrykket kommer fra. Men jeg har god trening i å svelge kameler. Da er vi to. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Vet ikke, men kanskje det er inspirert av bibelordet om kamelen og nåløyet? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Hva man finner ved å google litt. Matteus 23, 24: ''23 Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere gir tiende av mynte og anis og karve, men forsømmer det som veier mer i loven: rettferdighet, barmhjertighet og troskap. Det ene burde gjøres, og det andre ikke forsømmes. 24 Blinde veiledere, som siler bort myggen, men sluker kamelen!'' 0 Siter
Gjest Linn forsvinn Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Dette uttrykket stammer fra Bibelen, fra en tale Jesus holder og advarer mot fariseerne. Den står i Matteus' evangelium, 23. kapitel, dette uttrykket spesielt i vers 24. "Dere blinde veiledere, som avsiler myggen, men sluker kamelen!" (Google is your friend... ) Stammer dette utrykket fra bibelen altså, og mottoet er det samme? Har ikke lest så mye fra bibelen og kjenner ikke historien fra matteus evangeliet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.