Gå til innhold

Fritidsaktiviteter - hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Ekstra energi
Skrevet

Jeg har mann, barn og jobber 80 % stilling, men føler jeg har lyst til å gjøre noe "mer". Kanskje en hobby eller begynne med noe veledighet? men er usikker på hva og hvor. Noen som har noen gode tips hva som kan være ok? eventuelt deres erfaringer?

Gjest Deilig å holde på
Skrevet

Jeg har mann og barn og jobber 100%

Jeg sliter med energien til å gjøre noe utenom jobb og hjem. Har veldig lyst da.

Ønskene er en dag på svømming, noe shopping og en kaffe. Med en god venninde. En gang i uka.

En gang i uka på korøvelse. Synge, renske halsen, bruke stemmen, møte folk.

En dag i uka, minst, til å fotografere. Har et flott og dyrt speilrefleks kamera som jeg leker meg altfor lite med.

Hjemmeside på pc. Ønsker å få opp en skikkelig brukbar side hvor jeg kan legge inn bilder og sånn på diverse hobbyer og prosjekter jeg holder på med/har holdt på med.

Har pyntet dørskilt og postkasser og sånn. Kunne tenke meg å få tatt opp det igjen. En dag i uka?

Trene, det er skikkelig godt når jeg har fått kommet i gang. Trening minst to ganger i uka.

Så, som du ser. Her mangler ikke ideer, men energi. Hive deg over en kurskatalog kanskje, for ideer?

:)

Skrevet

Trene?

Evnt en hobby som er veldig gøy - skyting med håndvåpen! Jeg begynte med det for et par år siden og elsker å dra på skytebanen for å skyte litt. Har en ganske stressende hverdag på jobben, men når jeg er på skytebanen kobler jeg helt ut fra alt annet og konsentrerer meg kun om blinken. Det har nesten blitt en form for terapi for meg :-)

Skrevet

Trene?

Evnt en hobby som er veldig gøy - skyting med håndvåpen! Jeg begynte med det for et par år siden og elsker å dra på skytebanen for å skyte litt. Har en ganske stressende hverdag på jobben, men når jeg er på skytebanen kobler jeg helt ut fra alt annet og konsentrerer meg kun om blinken. Det har nesten blitt en form for terapi for meg :-)

Kickboxing :o) Får ut litt aggresjon hvis jeg har det.. kobler også helt ut når jeg trener. Merker jeg er i bedre form og fått stamma opp kroppen, vinkearmen er borte og - det er deilig :o)

Skyting høres gøy ut, kunne tenkt meg å prøve det.. Synes det er kjempegøy å skyte med luftgevær på blink.

Skrevet

Jeg har mann og barn og jobber 100%

Jeg sliter med energien til å gjøre noe utenom jobb og hjem. Har veldig lyst da.

Ønskene er en dag på svømming, noe shopping og en kaffe. Med en god venninde. En gang i uka.

En gang i uka på korøvelse. Synge, renske halsen, bruke stemmen, møte folk.

En dag i uka, minst, til å fotografere. Har et flott og dyrt speilrefleks kamera som jeg leker meg altfor lite med.

Hjemmeside på pc. Ønsker å få opp en skikkelig brukbar side hvor jeg kan legge inn bilder og sånn på diverse hobbyer og prosjekter jeg holder på med/har holdt på med.

Har pyntet dørskilt og postkasser og sånn. Kunne tenke meg å få tatt opp det igjen. En dag i uka?

Trene, det er skikkelig godt når jeg har fått kommet i gang. Trening minst to ganger i uka.

Så, som du ser. Her mangler ikke ideer, men energi. Hive deg over en kurskatalog kanskje, for ideer?

:)

Du får mer energi av å trene.. ikke alltid jeg har så veldig lyst, og sofaen frister, men kommer jeg i gang så er det bare deilig å trene, mye mer energi etter trening enn før - til og med på dager jeg kanskje er dødstrøtt og har hodepine.. Har også 100% jobb, mann og barn.. Kommer an på prioriteringer. Jeg trener etter sønnen har lagt seg.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg har meldt meg på organisert trening og drar dit en gang pr uke.

Jeg går også turer med venninner- men ikke noe fast.

Er dessuten interessert i bøker, og får mer tid til det etter hvert.

Og jeg tar en og annen tur på konsert/teater/kino (veldig sjelden- kanskje 3-4 gang pr år).

Skrevet

Veledighet høres veldig bra ut, de trenger alltids folk på frivilligsentralene rundt omkring, på dyrebeskyttelsene osv. Masse å sette fingrene i.

Gjest Smiey :)
Skrevet

Du bør se hva som er i nærmiljøet kanskje?

Alle plasser har stort sett husflid og Røde kors hjelpekorps foreksempel.

Skrevet

Har mann (sjømann, borte flere uker i slengen) og stor hund. Jobber 80 % (turnus).

Jeg trener hver dag, enten tur med hunden (når gubben er borte) eller DVD/Playstation.

Spiller i korps, øvelse en gang i uka.

Organisert hundetrening en gang i uka.

Drev med karate tidligere, men det er ikke treningsmuligheter i rimelig nærhet.

Skrevet

Kickboxing :o) Får ut litt aggresjon hvis jeg har det.. kobler også helt ut når jeg trener. Merker jeg er i bedre form og fått stamma opp kroppen, vinkearmen er borte og - det er deilig :o)

Skyting høres gøy ut, kunne tenkt meg å prøve det.. Synes det er kjempegøy å skyte med luftgevær på blink.

Jeg har hørt at kickboxing er veldig gøy og ikke minst god trening, så jeg har vurdert det jeg også, men det har foreløpig blitt med tanken.

Skyting er ihvertfal noe jeg kan anbefale på det sterkeste:-)

Skrevet

Jeg går tur med hunden min også trener jeg.

Hadde jeg ikke hatt hund kunne jeg kanskje tenkt meg å være besøksvenn i regi av f.eks røde kors. Tror det er en fin og meningsfull ting å gjøre...

Eller en eller annen form for kurs, gjerne språkkurs..for å få noen nye impulser.. "Italiensk for nybegynnere" liksom..:-)

Det kommer litt an på hva du intresserer deg for...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...