Gjest på tur i tulipanblomstringen:-) Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Noen som har vært der og har noen erfariner å dele? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Ja, mange ganger Spisesteder: Denne tapasrestauranten er ikke full av turister, men brukes mye av lokalbefolkningen. God mat og koselig atmosfære. http://maps.google.co.uk/maps/place?hl=en&source=hp&um=1&ie=UTF-8&q=tapas+amsterdam&fb=1&gl=uk&hq=tapas&hnear=amsterdam&cid=2599980153894229192 Denne inodnesiske restauranten har nydelig mat. http://www.restaurantbluepepper.com/ Bortsett fra det anbefaler jeg Anne Franks Hus, selvfølgelig, en båttur, markedet hver lørdag (og tirsdag?), Red Light district (som har en rik historie) og masse, masse gåing. Vi har tilnærmet ikke brukt taxi, trikk eller buss mens vi har vært der. Ta med et kart og gå - da får dere med dere mye mer. Masse små, koselige butikker utenfor hovedgatene. 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Må ikke gå glipp av det flytende blomstermarkedet. Jeg kjøpte masse spennende tulipan og liljeknoller som jeg ikke fant her hjemme. Fant ut da jeg kom hjem at jeg visst hadde litt for mye etter loven, men det gikk jo bra. Du må også bare spise lunsj på et pannekakehus! Nydelig. Kanalbåttur anbefales også. Eller er det i gågata en masse fantastiske skobutikker, nok til at jeg gikk nesten amok. 0 Siter
Gjest kinelle Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Van Gogh-museet! Er noen år siden jeg var der nå, men dette museet husker jeg like godt som coffee shopene. Man ser hele hans kunstneriske utvikling. 0 Siter
Gjest Detter av Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Som nevnt må du ikke gå glipp av hasjbulene. 0 Siter
jonia Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Riksmuseet (Reijsmuseum), Van Gogh museum, Anne Frank Huis, hasjsjappene, pannekakehusene, blomstermarkedene. Hvis du skal reise om våren, og er glad i løkblomster, kan det være verd å ta en tur til Keukenhof, som ligger litt utenfor Amsterdam. 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Om du skal reise litt nærmere våren - lei sykler og tråkk rundt på måfå :-) 0 Siter
Gjest damtidam Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Har du ikke vært i Amsterdam før kan det lønne seg å få tak i kart over byen, hvis ikke kommer du til å gå deg bort. Ofte hørt i Amsterdam: "den kanalen der gikk vi jo over tidligere" (det er maaaaange av dem...) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Har du ikke vært i Amsterdam før kan det lønne seg å få tak i kart over byen, hvis ikke kommer du til å gå deg bort. Ofte hørt i Amsterdam: "den kanalen der gikk vi jo over tidligere" (det er maaaaange av dem...) '' Ofte hørt i Amsterdam: "den kanalen der gikk vi jo over tidligere" (det er maaaaange av dem...)'' I tillegg går både kanalene og gatene i halvsirkler, så en blir helt retningsvill etterhvert! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.