Gå til innhold

Hva bør man oppleve i Amsterdam?

Gjest på tur i tulipanblomstringen:-)

Anbefalte innlegg

Gjest på tur i tulipanblomstringen:-)
Skrevet

Noen som har vært der og har noen erfariner å dele?

Skrevet

Ja, mange ganger :)

Spisesteder:

Denne tapasrestauranten er ikke full av turister, men brukes mye av lokalbefolkningen. God mat og koselig atmosfære.

http://maps.google.co.uk/maps/place?hl=en&source=hp&um=1&ie=UTF-8&q=tapas+amsterdam&fb=1&gl=uk&hq=tapas&hnear=amsterdam&cid=2599980153894229192

Denne inodnesiske restauranten har nydelig mat.

http://www.restaurantbluepepper.com/

Bortsett fra det anbefaler jeg Anne Franks Hus, selvfølgelig, en båttur, markedet hver lørdag (og tirsdag?), Red Light district (som har en rik historie) og masse, masse gåing. Vi har tilnærmet ikke brukt taxi, trikk eller buss mens vi har vært der. Ta med et kart og gå - da får dere med dere mye mer. Masse små, koselige butikker utenfor hovedgatene.

Gjest majas mamma
Skrevet

Må ikke gå glipp av det flytende blomstermarkedet. Jeg kjøpte masse spennende tulipan og liljeknoller som jeg ikke fant her hjemme. Fant ut da jeg kom hjem at jeg visst hadde litt for mye etter loven, men det gikk jo bra. Du må også bare spise lunsj på et pannekakehus! Nydelig. Kanalbåttur anbefales også. Eller er det i gågata en masse fantastiske skobutikker, nok til at jeg gikk nesten amok.

Gjest kinelle
Skrevet

Van Gogh-museet! Er noen år siden jeg var der nå, men dette museet husker jeg like godt som coffee shopene. Man ser hele hans kunstneriske utvikling.

Gjest Detter av
Skrevet

Som nevnt må du ikke gå glipp av hasjbulene.

Skrevet

Riksmuseet (Reijsmuseum), Van Gogh museum, Anne Frank Huis, hasjsjappene, pannekakehusene, blomstermarkedene.

Hvis du skal reise om våren, og er glad i løkblomster, kan det være verd å ta en tur til Keukenhof, som ligger litt utenfor Amsterdam.

Gjest Niccola
Skrevet

Om du skal reise litt nærmere våren - lei sykler og tråkk rundt på måfå :-)

Gjest damtidam
Skrevet

Har du ikke vært i Amsterdam før kan det lønne seg å få tak i kart over byen, hvis ikke kommer du til å gå deg bort. Ofte hørt i Amsterdam: "den kanalen der gikk vi jo over tidligere" (det er maaaaange av dem...)

Gjest Elextra
Skrevet

Har du ikke vært i Amsterdam før kan det lønne seg å få tak i kart over byen, hvis ikke kommer du til å gå deg bort. Ofte hørt i Amsterdam: "den kanalen der gikk vi jo over tidligere" (det er maaaaange av dem...)

'' Ofte hørt i Amsterdam: "den kanalen der gikk vi jo over tidligere" (det er maaaaange av dem...)''

I tillegg går både kanalene og gatene i halvsirkler, så en blir helt retningsvill etterhvert!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...