Gå til innhold

Hva er egentlig styrketrening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg tar et treningsprogram som går litt på musklene både i lår, armer, mage og rygg f.eks., kan bruke ball eller rockeringen eller bare kroppen - regnes det da som styrketrening?

Eller er det bare når man bruker vekter eller andre apparater?

Gjest har nye treningshansker i dag :)
Skrevet

Hvorfor skulle ikke det kalles styrketrening? Det er styrketrening når man tar situps og armhevinger også, og da bruker man jo ikke apparater i det hele tatt ;-) Dersom du trener musklene dine, er det syrktrening. Styrketrening kan godt foregå med ball :) Hva rockeringen gjør er jeg egenlig overhodet ikke sikker på. Jeg syns ikke den gir meg noe i det hele tatt, mn det er mulig det bare er meg...

Skrevet

Jeg trodde all trening hvor man trener spesifikke muskelgrupper var styrketrening jeg... i motsetning til f.eks kondisjon. Sit ups f.eks..tenker jeg på som styrketrening, selv om man ikke bruker vekter..

hva som er riktig aner jeg ikke...:-)

Skrevet

Hvorfor skulle ikke det kalles styrketrening? Det er styrketrening når man tar situps og armhevinger også, og da bruker man jo ikke apparater i det hele tatt ;-) Dersom du trener musklene dine, er det syrktrening. Styrketrening kan godt foregå med ball :) Hva rockeringen gjør er jeg egenlig overhodet ikke sikker på. Jeg syns ikke den gir meg noe i det hele tatt, mn det er mulig det bare er meg...

Når det gjelder rockeringen så tenkte jeg ikke på når jeg rocker med den, men den kan brukes som apparat til annen trening også. :o)

http://www.rockeringer.no/Bruk_files/rockeringforslag.pdf

Skrevet

Jeg trodde all trening hvor man trener spesifikke muskelgrupper var styrketrening jeg... i motsetning til f.eks kondisjon. Sit ups f.eks..tenker jeg på som styrketrening, selv om man ikke bruker vekter..

hva som er riktig aner jeg ikke...:-)

Jeg registrerer hva og hvor mye jeg trener på iform.nu og lurte litt på hva jeg skulle registrere kveldens økt som, da ble det styrketrening. :o)

Gjest har nye treningshansker i dag :)
Skrevet

Når det gjelder rockeringen så tenkte jeg ikke på når jeg rocker med den, men den kan brukes som apparat til annen trening også. :o)

http://www.rockeringer.no/Bruk_files/rockeringforslag.pdf

Ok. Da har du helt sikkert drvet styrketrening i dag. Styrketrening er rett og slett trening for å syrke musklene. - Helt uavhengig av hva slags hjelpemidler du bruker :)

Skrevet

Det vil jeg egentlig si kommer litt an på antall repetisjoner og belastning. Orker du å ta 40 repetisjoner i samme intervall, vil jeg si at det går mer på kondisjon.

Mellom 5 og 25 repetisjoner kaller jeg styrketrening, men dette har jeg ingen kilde på her og nå.

Skrevet

Jeg trodde rockeringen gikk mer på kondisjonstrening enn styrketrening?

Skrevet

Ser man det ja, det tenkte jeg ikke på :-)

Vet ikke om det tok så veldig, men det var moro som en forandring. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...