Gå til innhold

Kan denne brukes som sittebenk?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på nå da
Skrevet

Kan denne hyllen fra IKEA legges ned og brukes som sittebenk i en entrè?

Tenkte ha kurver i rommene under med votter, luer etc.

Fortsetter under...

Skrevet

Neppe, for jeg gjetter på at hyllene bare ligger løst på små hylleknekter og dermed ikke står oppreist når du legger hele greia ned på golvet. Og uten noe støtte på midten vil vel den lange planken raskt gi etter?

Men denne da:

http://www.jysk.no/210/136/523/3833103/a/catalog

Skrevet

Jeg mener at jeg så den utstilt som sittebenk på Ikea for noen år siden. De hadde brukt noen ben som heter capita. Hyllene skal ikke rase ned, for den kan stå både horisontalt og vertikalt.

Skrevet

Neppe, for jeg gjetter på at hyllene bare ligger løst på små hylleknekter og dermed ikke står oppreist når du legger hele greia ned på golvet. Og uten noe støtte på midten vil vel den lange planken raskt gi etter?

Men denne da:

http://www.jysk.no/210/136/523/3833103/a/catalog

''Neppe, for jeg gjetter på at hyllene bare ligger løst på små hylleknekter og dermed ikke står oppreist når du legger hele greia ned på golvet.''

En tar ofte feil når man gjetter. ;-) Hyllene er fastmonterte, og reolen egner seg like godt liggende, som stående.

Jeg har en annen utgave i serien.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ville vært bekymret for om den holdt sammen om en skulle bruke den som sittebenk. Er den laget for å være "ståhylle" er den jo ikke konstruksjonen dimensjonert for at noen sitter på den når den er lagt horistontalt.

Men jeg ser noen sier det skal være mulig - en kan overraskes - selv over IKEA (kanskje... jeg forundres om de legger mer ressurser i en hylle enn høyst nødvendig).

Annonse

Skrevet

''Neppe, for jeg gjetter på at hyllene bare ligger løst på små hylleknekter og dermed ikke står oppreist når du legger hele greia ned på golvet.''

En tar ofte feil når man gjetter. ;-) Hyllene er fastmonterte, og reolen egner seg like godt liggende, som stående.

Jeg har en annen utgave i serien.

Da skulle det vel ikke være noe problem å legge den ned og sitte på den? :o)

Skrevet

Da skulle det vel ikke være noe problem å legge den ned og sitte på den? :o)

Max. belastning er 13 kg pr hylle, står det, men skroget er såpass stabilt at det sikkert går bra, i hvertfall på et barnerom. Kanskje ikke i en entre..? *ser for meg store mannfolk som deiser nedpå når de skal knyte sko*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...