Gå til innhold

Samarbeid med lite samarbeidsvillige mennesker

Anbefalte innlegg

Gjest må man så må man
Skrevet

Hva gjør du hvis du er "stuck" i en situasjon der du er nødt til å samabeide/forholde deg til en person, i feks en overordnet stilling, som er lite villig til dialog eller samarbeid, og overstyrer på en lite allreit måte, og tar bestemmelser som bare vanskeliggjør ting. Hvis det ikke er mulighet til å klage/få hjelp altså.

Hvis du føler deg liten og redd, eller rasende eller frustrert - hvordan takler du det egentlig, hvordan klarer du å stå i det?

Tier du og svelger masse kameler? Er du smilende og diplomatisk for å bligjøre? Stamper du ut, sint? Eller går hjem og har vondt i magen?

Bare lurer på andres typiske følelser og handlinger i slike situasjoner.

Skrevet

jeg tror vel at hvis jeg ikke hadde noen veier ut så hadde jeg forsøkt å være dipomatisk og svelge noen kameler. Det hadde nok ikke vært lett, men jeg hadde sett på det som en utfordring og nyttig læring i menneskekunnskap. Du kan forsøke å forestille deg at den andre er et litt vanskelig barn som du skal observere en tid, og som du MÅ samarbeide med.

Når jeg møter slike folk hender det at jeg tenker: bare vær sånn du, så får du se hvor mange venner du får! Et menneske som oppfører seg slikt har som regel ikke så mange ekte venner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...