Gå til innhold

Kvalme, og nedsatt matlyst.

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Jeg trenger tips til hva jeg kan prøve å få i meg for å få opp energinivået igjen jeg. Har hatt omgangssyke siden søndag. Får håpe det er mageviruset det står om i VG, så er jeg ferdig med det,

Jeg har ikke hatt diare siden mandag, og ikke oppkast siden i går, men jeg er så utrolig kvalm. Brekningene sitter ganske løst egentlig. Klarer ikke å tenke på mat uten å brekke meg.

Hadde ikke trodd jeg skulle bli misfornøyd med nedsatt matlyst. Hehe. Men jeg er utrolig slapp, heldigvis ikke hodepine i dag som jeg hadde i går.

Men hva kan jeg prøve å få i meg? Har hittil kun spist kjeks, litt salt potetgull, cola og vann. I 3,5 dager. Nå MÅ jeg få i meg noe annet. Har dere forslag? Jeg brekker meg til og med av tanken på loff.

Skrevet

Tror jeg hadde fortsatt med å drikke cola eller saft inntil jeg hadde lyst på noe annet. Evt. prøvd med litt suppe.

God bedring:-)

candyqueen_83
Skrevet

Tror jeg hadde fortsatt med å drikke cola eller saft inntil jeg hadde lyst på noe annet. Evt. prøvd med litt suppe.

God bedring:-)

Hmm.. Kanskje jeg bare må det. Men blir jo så slapp. Hvor lenge varer den nedsatte matlysten vanligvis da? Kan ikke huske å ha hatt omgangssyke før.

Gjest Niccola
Skrevet

Stakkar deg.. jeg hadde det kun et halvt døgn, men jammen tar det på kroppen.

Etterpå har jeg bare hatt lyst på grønnsaker og annen sunn mat.. Spiste kokt ris og gulrøtter da jeg var klar for litt mat igjen.

candyqueen_83
Skrevet

Stakkar deg.. jeg hadde det kun et halvt døgn, men jammen tar det på kroppen.

Etterpå har jeg bare hatt lyst på grønnsaker og annen sunn mat.. Spiste kokt ris og gulrøtter da jeg var klar for litt mat igjen.

Gulrøtter har jeg absolutt ikke lyst på, men kanskje jeg prøver meg på litt ris i kveld. Det er jo ganske skånsom mat også. Takk for tips :o)

Skrevet

Eplenektar, vann, farris, salt stenger, salte skruer, paprika skruer, og salte taco chips. Kokt ris med pittelitt gurkemeie eller karri funker greit, får du noe fast i magen. Sånn fruktbarnemat, de som kommer i 4 porsjoner er også gode å ha, eple, mango typene er best. Hold deg for all del unna røde frukter tingen.

Unngå alt søtt, kullsyre er heller ikke det beste.

Skrevet

Ikke akkurat sunt, men: jeg synes seigmenn er godt etter omgangssyke, fikk et råd av noen en gang om det, og prøvde det ut... Det er litt friskt og gir litt energi.

candyqueen_83
Skrevet

Eplenektar, vann, farris, salt stenger, salte skruer, paprika skruer, og salte taco chips. Kokt ris med pittelitt gurkemeie eller karri funker greit, får du noe fast i magen. Sånn fruktbarnemat, de som kommer i 4 porsjoner er også gode å ha, eple, mango typene er best. Hold deg for all del unna røde frukter tingen.

Unngå alt søtt, kullsyre er heller ikke det beste.

Gode tips her. Jeg har spist kjeks og drukket cola. Det er jo søtt, men det har jo blitt i magen hvertfall.

candyqueen_83
Skrevet

Ikke akkurat sunt, men: jeg synes seigmenn er godt etter omgangssyke, fikk et råd av noen en gang om det, og prøvde det ut... Det er litt friskt og gir litt energi.

Seigmenn hørtes faktisk godt ut! :o)

*Skrive handleliste til samboeren*

Gjest Niccola
Skrevet

Seigmenn hørtes faktisk godt ut! :o)

*Skrive handleliste til samboeren*

..eller seigdamer, de er sure ;-)

Jeg kan få lyst på syrlig godis når jeg er litt uggen.

candyqueen_83
Skrevet

Enda bedre ;O)

Gjest godt er det
Skrevet

Seigdamer er vel også søte??

Det er vel skrikerunger som er sure?

Gjest Niccola
Skrevet

Åja, var det kanskje slik det var?

Er litt for påvirket av nick, tenker jeg. (Klager på sure damer) :o)

Gjest godt er det
Skrevet

Åja, var det kanskje slik det var?

Er litt for påvirket av nick, tenker jeg. (Klager på sure damer) :o)

Hehe :D

candyqueen_83
Skrevet

Å, da må jeg rette opp handlelista. Eller skrive opp en av hver. Hihi. Seigmenn hørtes faktisk godt ut i dag, selv om jeg ikke er begeistra for det til vanlig.

candyqueen_83
Skrevet

Har du prøvd raspa eple?

Nei, har ikke prøvd det. Hjelper det mot kvalme og? Vet det hjelper mot diare.

candyqueen_83
Skrevet

God bedring! :-)

Tusen takk :o) Er ganske mye bedre enn jeg har vært, men den siste lille biten mangler. Man blir jo så utrolig slapp.

Skrevet

Nei, har ikke prøvd det. Hjelper det mot kvalme og? Vet det hjelper mot diare.

Jeg spiste iallefall haugevis av grønne epler de tre første graviditetsmånedene alle tre gangene. Følte det stilte kvalmen ganske bra :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...