to-barns-mamman Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 Beklager å meddele at jeg IKKE liker årets vinter her på Sørlandet. Jeg vil ha grønn vinter, og skal det absolutt komme noe ned får det være ferdig måket! Den berømte globale oppvarmingen må jo være noe de finner på for å skremme oss.... ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 Nei nei, vinteren skal være hvit! Det snør det snør, tiddelibom! :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 Jeg er en av dem som liker snø på Sørlandet :-) I ettermiddag skal jeg måke snø! "Jeg snører min sekk, jeg spenner mine ski, nå lyser det så fagert i heien. Fra ovnskroken vekk, så glad og så fri - mot store hvite skogen tar jeg veien!" Håper på skitur til helga! 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 Vinteren skal være hvit - sommeren grønn. Fram med ski og ut på tur. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 Jeg er en av dem som liker snø på Sørlandet :-) I ettermiddag skal jeg måke snø! "Jeg snører min sekk, jeg spenner mine ski, nå lyser det så fagert i heien. Fra ovnskroken vekk, så glad og så fri - mot store hvite skogen tar jeg veien!" Håper på skitur til helga! ''"Jeg snører min sekk, jeg spenner mine ski, nå lyser det så fagert i heien. Fra ovnskroken vekk, så glad og så fri - mot store hvite skogen tar jeg veien!"'' Fyda! Nå fikk jeg fryktelige assosiasjoner til barneskolen! *grøsser* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 ''"Jeg snører min sekk, jeg spenner mine ski, nå lyser det så fagert i heien. Fra ovnskroken vekk, så glad og så fri - mot store hvite skogen tar jeg veien!"'' Fyda! Nå fikk jeg fryktelige assosiasjoner til barneskolen! *grøsser* Den sangen har jeg alltid vært så glad i :-) Pappa sang alltid den når vi var på skitur, og nå synger jeg den alltid for mine barn når vi er på skitur :-)))) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 Den sangen har jeg alltid vært så glad i :-) Pappa sang alltid den når vi var på skitur, og nå synger jeg den alltid for mine barn når vi er på skitur :-)))) Ja, assosiasjonen er viktig... :-) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 Jeg er en av dem som liker snø på Sørlandet :-) I ettermiddag skal jeg måke snø! "Jeg snører min sekk, jeg spenner mine ski, nå lyser det så fagert i heien. Fra ovnskroken vekk, så glad og så fri - mot store hvite skogen tar jeg veien!" Håper på skitur til helga! Eller som jentungen min sang i fjor: "Det snør i min sekk jeg spenner mine ski Nå lyser det såklabert i leia Fra ovnskroken vekk så glad og så frekk i skogen ville skogen tar jeg veien" -jeg er også glad i snø! 0 Siter
Gjest hønse-Magda Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 ''"Jeg snører min sekk, jeg spenner mine ski, nå lyser det så fagert i heien. Fra ovnskroken vekk, så glad og så fri - mot store hvite skogen tar jeg veien!"'' Fyda! Nå fikk jeg fryktelige assosiasjoner til barneskolen! *grøsser* Den husker jeg. Denne reglen var veldig populær før krigen! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 ''"Jeg snører min sekk, jeg spenner mine ski, nå lyser det så fagert i heien. Fra ovnskroken vekk, så glad og så fri - mot store hvite skogen tar jeg veien!"'' Fyda! Nå fikk jeg fryktelige assosiasjoner til barneskolen! *grøsser* Huff, jeg også. Husker at jeg nekta plent å synge ett vers av den aleine på en eller annen dum skoleavslutning. Det blei nesten like mye bråk som året før, da jeg nekta å være Maria i julespillet. 0 Siter
Gjest Melis34 Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 Globale oppvarming er nok noe tull hehe.... hater snø og ser frem til våren og sommer!!!! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 Globale oppvarming er nok noe tull hehe.... hater snø og ser frem til våren og sommer!!!! ''hater snø og ser frem til våren og sommer!!!!'' Helt enig. Jeg kan ikke huske at jeg gleda meg så mye til sommeren noen gang! 0 Siter
ariadne Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 Misunnelig! Jeg gleder meg til det blir sne her igjen, det er bare is nå. : | 0 Siter
ariadne Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 Eller som jentungen min sang i fjor: "Det snør i min sekk jeg spenner mine ski Nå lyser det såklabert i leia Fra ovnskroken vekk så glad og så frekk i skogen ville skogen tar jeg veien" -jeg er også glad i snø! Herlig versjon! 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 Ja, er det ikke fint!!! Jeg er absolutt ikke noe ski eller vintersportsmenneske, men jeg syns det er så deilig med ordentlig vinter for første gang på mange ÅR! Siste jeg leste at nå skulle det bli kaldt igjen, ned til - 20 koste jeg meg. Og nå som det snør kan jeg kanskje sende mannen ut med snøskuffa for andre gang i vinter. Det er så deilig med ren, hvit snø som lyser opp, og håper at det varer LEEEENGE. 0 Siter
Line Skrevet 22. januar 2010 Skrevet 22. januar 2010 Send snøen til Trondheim! Her er det bainna bein ikke skiføre en gang... isete og hardt overalt, med kvister og stein som stikker opp i løypene. Det er jo ikke noe stas.... jeg har ikke måket snø en eneste gang så langt i vinter. Kjedelig... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. januar 2010 Skrevet 22. januar 2010 Eller som jentungen min sang i fjor: "Det snør i min sekk jeg spenner mine ski Nå lyser det såklabert i leia Fra ovnskroken vekk så glad og så frekk i skogen ville skogen tar jeg veien" -jeg er også glad i snø! Haha!!!! 0 Siter
laban Skrevet 22. januar 2010 Skrevet 22. januar 2010 Den husker jeg. Denne reglen var veldig populær før krigen! Det er en Margrethe Munthe-sang. Jeg har lært tre vers (på skolen på 60-tallet), men tror det er fler. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. januar 2010 Skrevet 22. januar 2010 Det er en Margrethe Munthe-sang. Jeg har lært tre vers (på skolen på 60-tallet), men tror det er fler. Jeg kan fire, tror jeg :-) 0 Siter
laban Skrevet 22. januar 2010 Skrevet 22. januar 2010 Huff, jeg også. Husker at jeg nekta plent å synge ett vers av den aleine på en eller annen dum skoleavslutning. Det blei nesten like mye bråk som året før, da jeg nekta å være Maria i julespillet. ''Det blei nesten like mye bråk som året før, da jeg nekta å være Maria i julespillet.'' Nå begynner jeg å tror at du faktisk _heter_ Maria.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.