Gå til innhold

Æsh.... nå laver det ned igjen :-((

Anbefalte innlegg

to-barns-mamman
Skrevet

Beklager å meddele at jeg IKKE liker årets vinter her på Sørlandet.

Jeg vil ha grønn vinter, og skal det absolutt komme noe ned får det være ferdig måket! Den berømte globale oppvarmingen må jo være noe de finner på for å skremme oss.... ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Nei nei, vinteren skal være hvit!

Det snør det snør, tiddelibom! :-)

Skrevet

Jeg er en av dem som liker snø på Sørlandet :-) I ettermiddag skal jeg måke snø!

"Jeg snører min sekk, jeg spenner mine ski, nå lyser det så fagert i heien. Fra ovnskroken vekk, så glad og så fri - mot store hvite skogen tar jeg veien!"

Håper på skitur til helga!

Gjest annlovinda
Skrevet

Vinteren skal være hvit - sommeren grønn.

Fram med ski og ut på tur. :)

Skrevet

Jeg er en av dem som liker snø på Sørlandet :-) I ettermiddag skal jeg måke snø!

"Jeg snører min sekk, jeg spenner mine ski, nå lyser det så fagert i heien. Fra ovnskroken vekk, så glad og så fri - mot store hvite skogen tar jeg veien!"

''"Jeg snører min sekk, jeg spenner mine ski, nå lyser det så fagert i heien. Fra ovnskroken vekk, så glad og så fri - mot store hvite skogen tar jeg veien!"''

Fyda! Nå fikk jeg fryktelige assosiasjoner til barneskolen!

*grøsser*

Skrevet

''"Jeg snører min sekk, jeg spenner mine ski, nå lyser det så fagert i heien. Fra ovnskroken vekk, så glad og så fri - mot store hvite skogen tar jeg veien!"''

*grøsser*

Den sangen har jeg alltid vært så glad i :-)

Pappa sang alltid den når vi var på skitur, og nå synger jeg den alltid for mine barn når vi er på skitur :-))))

Skrevet

Den sangen har jeg alltid vært så glad i :-)

Pappa sang alltid den når vi var på skitur, og nå synger jeg den alltid for mine barn når vi er på skitur :-))))

Ja, assosiasjonen er viktig... :-)

Skrevet

Eller som jentungen min sang i fjor:

"Det snør i min sekk

jeg spenner mine ski

Nå lyser det såklabert i leia

Fra ovnskroken vekk

så glad og så frekk

i skogen ville skogen tar jeg veien"

-jeg er også glad i snø!

Gjest hønse-Magda
Skrevet

*grøsser*

Den husker jeg. Denne reglen var veldig populær før krigen!

Skrevet

*grøsser*

Huff, jeg også. Husker at jeg nekta plent å synge ett vers av den aleine på en eller annen dum skoleavslutning. Det blei nesten like mye bråk som året før, da jeg nekta å være Maria i julespillet. ;)

Gjest Melis34
Skrevet

Globale oppvarming er nok noe tull hehe.... hater snø og ser frem til våren og sommer!!!!

Skrevet

Globale oppvarming er nok noe tull hehe.... hater snø og ser frem til våren og sommer!!!!

''hater snø og ser frem til våren og sommer!!!!''

Helt enig. Jeg kan ikke huske at jeg gleda meg så mye til sommeren noen gang!

Skrevet

Misunnelig! Jeg gleder meg til det blir sne her igjen, det er bare is nå. : |

Skrevet

"Det snør i min sekk

jeg spenner mine ski

Fra ovnskroken vekk

så glad og så frekk

-jeg er også glad i snø!

Herlig versjon! :D

Gjest majas mamma
Skrevet

Ja, er det ikke fint!!! Jeg er absolutt ikke noe ski eller vintersportsmenneske, men jeg syns det er så deilig med ordentlig vinter for første gang på mange ÅR! Siste jeg leste at nå skulle det bli kaldt igjen, ned til - 20 koste jeg meg. Og nå som det snør kan jeg kanskje sende mannen ut med snøskuffa for andre gang i vinter. Det er så deilig med ren, hvit snø som lyser opp, og håper at det varer LEEEENGE.

Skrevet

Send snøen til Trondheim! Her er det bainna bein ikke skiføre en gang... isete og hardt overalt, med kvister og stein som stikker opp i løypene. Det er jo ikke noe stas.... jeg har ikke måket snø en eneste gang så langt i vinter. Kjedelig...

Skrevet

"Det snør i min sekk

jeg spenner mine ski

Fra ovnskroken vekk

så glad og så frekk

-jeg er også glad i snø!

Haha!!!!

Skrevet

Den husker jeg. Denne reglen var veldig populær før krigen!

Det er en Margrethe Munthe-sang. Jeg har lært tre vers (på skolen på 60-tallet), men tror det er fler.

Skrevet

Det er en Margrethe Munthe-sang. Jeg har lært tre vers (på skolen på 60-tallet), men tror det er fler.

Jeg kan fire, tror jeg :-)

Skrevet

Huff, jeg også. Husker at jeg nekta plent å synge ett vers av den aleine på en eller annen dum skoleavslutning. Det blei nesten like mye bråk som året før, da jeg nekta å være Maria i julespillet. ;)

''Det blei nesten like mye bråk som året før, da jeg nekta å være Maria i julespillet.''

Nå begynner jeg å tror at du faktisk _heter_ Maria....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...