Gå til innhold

Apropos "slemme" menn

Gjest det skal jammen ikke være enkelt alt

Anbefalte innlegg

Gjest det skal jammen ikke være enkelt alt
Skrevet

Jeg synes det er vel og bra at vi advarer barna våre om at noen mennesker er slemme, og at man aldri må bli med en fremmed. Men hva med det faktum at de "slemme" mennene ofte er kjente og kjære. Hvordan advarer dere barna mot slikt?

Skrevet

Jeg tror det er viktig å skape et godt forhold til barna sine, slik at de tørr og fortelle om det som har skjedd. Jeg vet ikke om det er mulig å være føre var, når det er kjente mennesker for barnet, bortsett fra å snakke om at man bestemmer over kroppen sin uansett. Problemet for mange barn som blir utsatt for overgrep fra sine nærmeste, er at barnet ikke blir trodd, det blir sett på som løgn og fantasi fra barnet, som om barn lyver mer enn voksne.

Skrevet

Hei,

Husk også at ca 40% av barn som har vært utsatt for overgrep oppgir en kvinne som overgriper (gjerne som en del av omsorgsrollen). Det er ikke bare menn, selv om menn er i flertall.

Med vennlig hilsen

Gjest det skal jammen ikke være enkelt
Skrevet

Hei,

Husk også at ca 40% av barn som har vært utsatt for overgrep oppgir en kvinne som overgriper (gjerne som en del av omsorgsrollen). Det er ikke bare menn, selv om menn er i flertall.

Med vennlig hilsen

Veldig fint at du påpeker det. Jeg glemte det i farten... og da har du kanskje den vanskeligste biten..... at det faktisk også er kvinner som begår overgrep. Barna burde vel også blitt advart mot den delen ja... Men hvordan går man frem så man ikke skremmer dem? Retorisk spm. men setter pris på tilbakemelding(er)

Skrevet

Jeg tror det er viktig å skape et godt forhold til barna sine, slik at de tørr og fortelle om det som har skjedd. Jeg vet ikke om det er mulig å være føre var, når det er kjente mennesker for barnet, bortsett fra å snakke om at man bestemmer over kroppen sin uansett. Problemet for mange barn som blir utsatt for overgrep fra sine nærmeste, er at barnet ikke blir trodd, det blir sett på som løgn og fantasi fra barnet, som om barn lyver mer enn voksne.

Det tror jeg ikke på faktisk, jeg tror at de aller fleste mødre reagerer. Hvis man går nærmere inne på folk som har vært utsatt for overgrep så tror de at de har sagt ifra og så viser det seg at de har sagt det i koder og ment at de voksne burde ha forstått det og sjelden sagt det med rene ord. Og det er ikke en ting man går rundt og mistenker når man er i et godt forhold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...