Gå til innhold

Er du generøs?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva mener du?
Skrevet

Synes du selv at du er generøs? Og i så fall - er det fordi du deler med deg av det du har, og koser deg med det? Eller fordi du mener at man bør være generøs, og dermed er det selv om du ikke synes noe om det? Kan man bli en generøs person hvis man "trener" på det?

Fortsetter under...

hidi, the scorpion
Skrevet

''Og i så fall - er det fordi du deler med deg av det du har, og koser deg med det?''

Jeg liker å være generøs, når jeg har nok penger;) Det være seg til unger, familie eller de fattigste.

Å være generøs, betyr å gjøre andre glade, og det er en god følelse;)

Skrevet

Jeg er generøs med ting og penger. Jeg er ikke generøs med tiden min, i den forstand at jeg gir av den uten forbehold til alle som måtte ønske den.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er ikke generød med penger, for de har jeg ikke for mye av, men er veldig generøs med min tid, for den har jeg for mye av.

''men er veldig generøs med min tid, for den har jeg for mye av.''

Og det er jo kjempebra;) Jeg har tid, men ingen krefter...

hidi, the scorpion
Skrevet

Har vel ikke allverdens med krefter jeg heller, men mange ting krever ikke så mye krefter, selv om det kan være til stor hjelp for andre. Hvis det er oppgaver personlig tilpasset deg.

''Hvis det er oppgaver personlig tilpasset deg.''

Så enig;)

Jeg er ikke veldig mobil, men kan snakke med folk på telefonen;))

Annonse

Gjest frudolén
Skrevet

''Synes du selv at du er generøs?''

På ingen måte.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er ganske generøs med mat, vin gaver og andre ting til venner, mindre generøs med tiden min, med mindre det er snakk om å finne på hyggelige ting sammen (det har jo lite med generøsitet å gjøre).

Gjest the super woman
Skrevet

Jeg vil tro det, men det er vel viktigere hva andre mener om det. Har egentlig ikke tenkt så mye på det, men jeg gjør ofte andre glade.

Gjest Niccola
Skrevet

Overfor gode venner er jeg svært generøs. Ellers ikke.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Ikke når det gjelder ting, men når det gjelder tid og hjelpsomhet (?) er jeg generøs. Jeg hjelper gjerne noen å bære fyttelass eller passer barn f.eks.

Skrevet

Jeg liker å tro at jeg er sjenerøs, og jeg vil gjerne være det. Kjipe, smålige folk er det verste jeg veit.

Gjest nellie fusilli
Skrevet

Ja det er jeg, men jeg har ikke alltid vært det, så ja, jeg tror absolutt man kan trene seg opp til å bli det.

Jeg hadde en runde med meg selv etter at det slo meg at de vennene jeg setter aller mest pris på er de som er generøse og gir av seg selv. En sånn venn vil jeg også være, så jeg har gradvis trent meg opp til å bli mer generøs. Jeg snakker ikke så mye om penger og gaver, men mer om det å stille opp for andre, være tilstede, hjelpe når det trengs, ta med en estra unge når vi skal på tur, ringe en venninne som jeg vet har dårlig råd og be henne på middag og småting som å dekorere et syltetøyglass og gi det til noen jeg er glad i når jeg likevel lager syltetøy.

Det rare er at man ikke blir utslitt av å strekke seg litt lenger. Min erfaring er at en får dobbelt tilbake:)

Annonse

Gjest prøver jeg å ikke være så generøs lenger
Skrevet

Ja det er jeg, men jeg har ikke alltid vært det, så ja, jeg tror absolutt man kan trene seg opp til å bli det.

Jeg hadde en runde med meg selv etter at det slo meg at de vennene jeg setter aller mest pris på er de som er generøse og gir av seg selv. En sånn venn vil jeg også være, så jeg har gradvis trent meg opp til å bli mer generøs. Jeg snakker ikke så mye om penger og gaver, men mer om det å stille opp for andre, være tilstede, hjelpe når det trengs, ta med en estra unge når vi skal på tur, ringe en venninne som jeg vet har dårlig råd og be henne på middag og småting som å dekorere et syltetøyglass og gi det til noen jeg er glad i når jeg likevel lager syltetøy.

Det rare er at man ikke blir utslitt av å strekke seg litt lenger. Min erfaring er at en får dobbelt tilbake:)

Visste ikke om jeg skulle svare deg eller trådstarter, men jeg svarer deg, fordi du tok opp det jeg ville si - at jeg ble bare sliten av det.

Hele mitt liv har jeg vært av den generøse typen. Jeg har stilt opp for familie, venner, naboer - ja alle rundt meg. Selv om jeg har hatt mye å stri med selv. Både helsemessig og økonomisk. Jeg har vært for dumsnill, rett og slett. Og har aldri opplevd som du sier - å få dobbelt opp tilbake.

Sitter nå her med kronisk utmattelssyndrom, men tror du noen av de jeg tidligere gjorde ALT for, så mye som løfter en finger for å spør om jeg trenger hjelp til noe?

prøver å ikke være bitter, og i alle fall

Skrevet

Visste ikke om jeg skulle svare deg eller trådstarter, men jeg svarer deg, fordi du tok opp det jeg ville si - at jeg ble bare sliten av det.

Hele mitt liv har jeg vært av den generøse typen. Jeg har stilt opp for familie, venner, naboer - ja alle rundt meg. Selv om jeg har hatt mye å stri med selv. Både helsemessig og økonomisk. Jeg har vært for dumsnill, rett og slett. Og har aldri opplevd som du sier - å få dobbelt opp tilbake.

Sitter nå her med kronisk utmattelssyndrom, men tror du noen av de jeg tidligere gjorde ALT for, så mye som løfter en finger for å spør om jeg trenger hjelp til noe?

prøver å ikke være bitter, og i alle fall

Det går fint an å være generøs uten å slite seg ut, du må bare ha noen egne grenser/sperrer som slår inn når du merker du at du bare sliter deg ut. Det kan være vanskelig å merke disse grensene/sperrene før det er for sent, dessverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...